החוזר כתב:נוריאל עזרא כתב:גם המלקטים השונים למינהם תמיד מלקטים גם מהמיוחסים.
למי כוונתך?
נוריאל עזרא כתב:נ.ב - עכ"פ אני מסכים כפי שכתבתי שאם היה באפשר לעשות איזה סימון שאומר שהו פירוש מיוחס אך לא מוכרח. ייש"כ.
אהרן תאומים כתב:אין אני מבין כלל את ה"טענות" מדוע הכליל גם המיוחסים, כי הרי כבר כך נתקבל, אלא ראוי לשבח כפי שציינתי כבר, שהמחבר כתב על הכריכה מבחוץ שכולל גם את הפירושים המיוחסים, וזה כעין הסתייגות מראש, מה שלא עשו כן מחברים אחרים שמלקטים מדברי רש"י והמיוחסים ואינם מציינים זאת מפורשות.
הפצת המעיינות כתב:הודעתי לשדכנים: אני "מיוחס", נכד בן אחר בן של המיוחס לרש"י והיות שנתקבל כמו רש"י אז אני נחשב נכד של רש"י ממש
זאב ערבות כתב:הפצת המעיינות כתב:הודעתי לשדכנים: אני "מיוחס", נכד בן אחר בן של המיוחס לרש"י והיות שנתקבל כמו רש"י אז אני נחשב נכד של רש"י ממש
זו לא בדיחה, היום כמעט כל אשכנזי שמכבד את עצמו מתיחס לרש"י בצורה זו או אחרת, כך שתצטרך לחפש מעלה אחרת נוספת שאין לאחרים שתוכל להתגאות בה. דרך אגב, אם אתה ממש בן אחר בן, משמע ששם משפחתך זהה לשם משפחתו של רש"י, האם תוכל לגלות לנו את הסוד?
זאב ערבות כתב:...
זאב ערבות כתב:אך הנתון המעניין הוא שבסכתות נדרים ונזיר שהם גדולות ורק מיוחסות מספר פירושי המלים יחסית לגודל המסכת נמוך ביותר, ובפרט נזיר שוודאי אינו מרש"י, כלומר יתכן וניתן ללמוד מכאן על שיטה מסוימת שלרש"י היה ענין מיוחד לביאורי מלים, מה שאין כן בפירושים שרק מיוחסים לו שמטרתם העיקרית היא ביאור הענין.
החוזר כתב:לאחר שגמרנו הלל הגדול...
אהרן תאומים כתב:ב"ה ניסיתי להתארגן שיביאו לי מהארץ ולא הצלחתי, אז האם כבר מחר יהיה בביגלאייזן?
ועל הדרך אחרי כל המחיקות הגעת להודעה 7000 כה לחי
חיך מתוק כתב:נקווה שבעתיד יצא גם "אוצר הרד"ק" וכדו' (אמנם יש ספר השורשים, אך לא דמיא).
ר_חיים_הקטן כתב:חיך מתוק כתב:נקווה שבעתיד יצא גם "אוצר הרד"ק" וכדו' (אמנם יש ספר השורשים, אך לא דמיא).
במכון ורוממנו עובדים על משהו כעין זה: https://www.biblicalhebrewetymology.org/
מתון כתב:לקוח מאוצר רש"י מהדורת pdf
באות קולמוס כתב שהיא הילמא קסדא.
ותמוה, שדבר פשוט הוא שקולמוס הכונה לעט סופר העשוי מקנה, [כמו לא יצא הלבלר בקולמוסו], וכמו שציין בעצמו לרש"י יבמות, ובעוד מקומות. והיה צריך לכתוב עט, או קני כתיבה. ורש"י בחולין שמביא כמקור לביאור קולמוס, הוא שם מושאל לאופן השחיטה, ששחט כמו קולמוס.
כח עליון כתב:לכבוד ר' זאב
יצא לי להשתמש הרבה פעמים במילון (בקובץ שהעלת)
הזדמנות לברך להוקיר ולהכיר תודה, יהי פועלך ברוך.
רציתי להעיר שלא מצאתי בערך שותא מה שאמרו בברכות לו,א צלף נטעי אינשי אדעתא דשותא. וברש"י: 'לאכול את העלים'.
אני עדיין לא יודע מה הפירוש ואת הקשר בין עלים לשותא.
הלואי שכך הי', אך המציאות היא שאנו חיים ב'עלמא דשקרא' (ויעוין הגדרתו בתניא קדישא פ"ו).זאב ערבות כתב:ספר מסוג זה צריך לדבר בעד עצמו ולא דורש פרסומת, והכי מישהו צריך לפרסם את רש"י?
מה שנכון נכון כתב:יישר כח. עמ' 113 על הל' מבטן מי יצאו וכו', ראה איוב לח, כט.
לבי במערב כתב:הלואי שכך הי', אך המציאות היא שאנו חיים ב'עלמא דשקרא' (ויעוין הגדרתו בתניא קדישא פ"ו).זאב ערבות כתב:ספר מסוג זה צריך לדבר בעד עצמו ולא דורש פרסומת, והכי מישהו צריך לפרסם את רש"י?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 101 אורחים