מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יוני 20, 2023 8:14 pm

כדכד כתב:מדות ומשקלות שאינן מתוקנות

אכן לזה התכוונתי.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יוני 20, 2023 8:17 pm

עזריאל ברגר כתב:באיזה מעשה רצח מפורסם-לגנאי, היה יכול הרוצח להצדיק את עצמו בטענת גאולת-דם - כי הוא מצאצאיו של מי שנהרג ע"י הנרצח?

עשיו כשהרג את נמרוד - יכל לטעון שהוא גואל את דם הרן (עשיו בן רבקה בת בתואל בן מלכה בת הרן, וגם עשיו בן יצחק בן שרה/יסכה בת הרן).

הבטחתי
הודעות: 1060
הצטרף: ג' אוקטובר 16, 2012 2:04 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הבטחתי » ג' יוני 20, 2023 11:41 pm

האם יתכן שדבר שיטמא במת טומאת שבעה ולא יצטרך הזאה שלישי ושביעי (מדאורייתא ומדרבנן)?

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ג' יוני 20, 2023 11:44 pm

ארבעה אנשים נזכרו בתורה, שהם היו ארבעה דורות זה בן של זה.
אך לא נזכר בתורה אבי הראשון, וגם לא בנו של האחרון.
(לא בהכרח שנזכרו כולם במקום אחד).

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' יוני 21, 2023 8:59 am

הבטחתי כתב:האם יתכן שדבר שיטמא במת טומאת שבעה ולא יצטרך הזאה שלישי ושביעי (מדאורייתא ומדרבנן)?

נזיר שנטמא בכלים שנטמאו במת.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' יוני 21, 2023 9:00 am

לבנון כתב:ארבעה אנשים נזכרו בתורה, שהם היו ארבעה דורות זה בן של זה.
אך לא נזכר בתורה אבי הראשון, וגם לא בנו של האחרון.
(לא בהכרח שנזכרו כולם במקום אחד).

לא בדקתי את כל הפרטים, אך מסתמא כוונתך למרגל נכד הנשיא.

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ד' יוני 21, 2023 9:13 am

עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:ארבעה אנשים נזכרו בתורה, שהם היו ארבעה דורות זה בן של זה.
אך לא נזכר בתורה אבי הראשון, וגם לא בנו של האחרון.
(לא בהכרח שנזכרו כולם במקום אחד).

לא בדקתי את כל הפרטים, אך מסתמא כוונתך למרגל נכד הנשיא.

אמת

במסתרים
הודעות: 2000
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי במסתרים » ד' יוני 21, 2023 10:34 am

ואם למדת כל חמשה חומשי תורה לא תדע את יחסם זל"ז.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' יוני 21, 2023 10:43 am

במסתרים כתב:ואם למדת כל חמשה חומשי תורה לא תדע את יחסם זל"ז.

אכן. ואף לא את האפשרות הנוספת לניקוד שמו של אבי המרגל - בן הנשיא...

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' יוני 21, 2023 5:26 pm

במסתרים כתב:ואם למדת כל חמשה חומשי תורה לא תדע את יחסם זל"ז.

ואף אם למדת נביאים למרות שחלקם נזכרו גם בנביאים

הבטחתי
הודעות: 1060
הצטרף: ג' אוקטובר 16, 2012 2:04 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הבטחתי » ה' יוני 22, 2023 9:56 am

עזריאל ברגר כתב:
הבטחתי כתב:האם יתכן שדבר שיטמא במת טומאת שבעה ולא יצטרך הזאה שלישי ושביעי (מדאורייתא ומדרבנן)?

נזיר שנטמא בכלים שנטמאו במת.


למה נזיר בדוקא?
זה לשון הרמב"ן בפרשתינו (יט טז)
וכן נראה עוד בגמרא (שם נד ב), שאין החרב הנוגע במת מטמא אדם להצריכו הזאת שלישי ושביעי אף על פי שהאדם הזה הנוגע בו אב לטומאה. והיה זה, מפני שבכתוב השני שאמר והזה על האהל (פסוק יח) כתוב ועל הנוגע בעצם או בחלל או במת, ולא אמר או בחלל חרב. וא"כ הרי החרב כחלל לטמא במגע טומאת שבעה, אבל לא לטמא באהל, ולא להצריכו הזאה, ואין הנזיר מגלח עליו, ואין הכהן מוזהר ממגעו כלל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' יוני 22, 2023 7:39 pm

הבטחתי כתב:
עזריאל ברגר כתב:
הבטחתי כתב:האם יתכן שדבר שיטמא במת טומאת שבעה ולא יצטרך הזאה שלישי ושביעי (מדאורייתא ומדרבנן)?

נזיר שנטמא בכלים שנטמאו במת.


למה נזיר בדוקא?
זה לשון הרמב"ן בפרשתינו (יט טז)
וכן נראה עוד בגמרא (שם נד ב), שאין החרב הנוגע במת מטמא אדם להצריכו הזאת שלישי ושביעי אף על פי שהאדם הזה הנוגע בו אב לטומאה. והיה זה, מפני שבכתוב השני שאמר והזה על האהל (פסוק יח) כתוב ועל הנוגע בעצם או בחלל או במת, ולא אמר או בחלל חרב. וא"כ הרי החרב כחלל לטמא במגע טומאת שבעה, אבל לא לטמא באהל, ולא להצריכו הזאה, ואין הנזיר מגלח עליו, ואין הכהן מוזהר ממגעו כלל.

הרמב"ן חולק בזה על הרמב"ם פרק ז' מהלכות נזיר הלכה ח', שכותב "ויראה לי שדין זה מיוחד בנזיר".

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' יוני 22, 2023 7:42 pm

עזריאל ברגר כתב:
במסתרים כתב:ואם למדת כל חמשה חומשי תורה לא תדע את יחסם זל"ז.

אכן. ואף לא את האפשרות הנוספת לניקוד שמו של אבי המרגל - בן הנשיא...

הכוונה כמובן לפסוקים בדברי הימים א פרק-ז:
{כו} לַעְדָּ֥ן בְּנ֛וֹ עַמִּיה֥וּד בְּנ֖וֹ אֱלִישָׁמָ֥ע בְּנֽוֹ׃
{כז} נ֥וֹן בְּנ֖וֹ יְהוֹשֻׁ֥עַ בְּנֽוֹ׃

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ג' יוני 27, 2023 9:31 am

היכן יש בתורה (לפי רש"י ויש חולקים) מלה אחת שחוזרת כמה פעמים בפסוק אחד באותו ניקוד במשמעויות שונות?

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ג' יוני 27, 2023 10:34 am

כדכד כתב:היכן יש בתורה (לפי רש"י ויש חולקים) מלה אחת שחוזרת כמה פעמים בפסוק אחד באותו ניקוד. במשמעויות שונות?

כמה פעמים אני לא יודע, אבל פעמיים יש בחוקת, עד דיבון עד נפח. ובוירא, כי יראה כי צחקת.

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ג' יוני 27, 2023 11:34 am

על "כי יראה כי צחקת" לא חשבתי
כוונתי היתה לפסוק בפ' חקת שהביא מר ויש שם עוד עד

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ג' יוני 27, 2023 4:55 pm

לבנון כתב:
כדכד כתב:היכן יש בתורה (לפי רש"י ויש חולקים) מלה אחת שחוזרת כמה פעמים בפסוק אחד באותו ניקוד. במשמעויות שונות?

כמה פעמים אני לא יודע, אבל פעמיים יש בחוקת, עד דיבון עד נפח. ובוירא, כי יראה כי צחקת.

יש גם א"ל נא רפא נא לה. שהראשון הוא לשון בקשה, והשני פירושו 'עתה' (עיין אונקלוס, ראב"ע, בכור שור, דעת זקנים).
ובתנ"ך יש בדרך של לשון נופל על לשון: בלחי החמור חמור חמורתיים. שהחמור הראשון הוא הבע"ח, והשני מלשון ציבור.

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ג' יוני 27, 2023 5:36 pm

חפשתי בתורה לא בתנ"ך וגם שהם באותו ניקוד
לגבי א'ל נא רפא נא לה ציין מר מפרשים אחדים. אני כתבתי לפי רש"י

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ג' יוני 27, 2023 7:36 pm

כדכד כתב:חפשתי בתורה לא בתנ"ך וגם שהם באותו ניקוד
לגבי א'ל נא רפא נא לה ציין מר מפרשים אחדים. אני כתבתי לפי רש"י

יודע שכבודו חיפש בתורה ולפי רש"י, ועל זה השבתי קודם.
ועכשיו הוספתי תשובה נוספת להרחבת הדעת.
בלחי החמור חמור, שני התיבות באותו ניקוד, אלא שלראשונה נוספה ה' השימוש.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' יוני 28, 2023 10:31 pm

שתים יש הרבה. כאן זה שלש, והחידה כבר הובאה לעיל.

כעיקרון - מומלץ לפני שמפרסמים חידה לחפש באשכול את הפתרון...

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' יוני 28, 2023 10:32 pm


נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » א' יולי 02, 2023 12:20 am

פעם זה טעות
פעם זה בתואנה
פעם היה סתום
פעם זה מצוה
פעם זה במסקנא

על איזה איבר מדובר
בכל שבוע של במדבר?

נחומצ'ה
הודעות: 1088
הצטרף: א' מאי 24, 2020 8:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נחומצ'ה » ב' יולי 03, 2023 7:31 pm

נחומצ'ה כתב:פעם זה טעות
פעם זה בתואנה
פעם היה סתום
פעם זה מצוה
פעם זה במסקנא

על איזה איבר מדובר
בכל שבוע של במדבר?


החכם עיניו בראשו..

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יולי 04, 2023 9:11 am

מדוע רק כאשר בן אדם מדבר על בן אדם - אז אין דמיון בין שמו/שמותם לשמות בן האמה ובן הנביא?

גילוי נאות: אינני יודע תשובה לשאלה "מדוע", ועיקר החידה היא לזהות את האישים המוזכרים בחידה ואת התכונה המשותפת להם (חוץ וכו').

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ו' יולי 07, 2023 8:28 am

היכן מצאנו הלכה להדליק נר בכל שכונה?

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' יולי 07, 2023 9:56 am

עזריאל ברגר כתב:מדוע רק כאשר בן אדם מדבר על בן אדם - אז אין דמיון בין שמו/שמותם לשמות בן האמה ובן הנביא?

גילוי נאות: אינני יודע תשובה לשאלה "מדוע", ועיקר החידה היא לזהות את האישים המוזכרים בחידה ואת התכונה המשותפת להם (חוץ וכו').

רק כאשר דניאל (המכונה בספרו פעם אחת "בן אדם") מוזכר בספרו של יחזקאל (המכונה בספרו פעמים רבות "בן אדם") - אז הא' צרויה (ובכתיב דנאל - כך בכל ג הפעמים), אבל בכל שאר המקומות בשמותיהם של ארבעת האישים האלו (ישמעאל בן האמה, יזרעאל בן הנביא הושע, יחזקאל, ודניאל, וכן גם יזרעאל שבדברי הימים א ד,ג) - הא' נחה וניקוד הצירה עובר לאות שלפניה.
וכן הוא גם בשמות שלשה מקומות - יזרעאל שבנחלת יהודה (יהושע טו,נו, ומסתמא משם הגיעה אחינועם היזרעאלית אשת דהע"ה), עמק יזרעאל, וארבאל שבספר הושע (י, יד).

וטרם שמעתי על ביאור מסודר בענין זה, והדעת נוטה לומר שזה תלוי באורך המילה, אך לא מצאתי הבדל ברור בין ארבאל לבין אדבאל בן ישמעאל, וצ"ע.

נ.ב. כתבתי את החידה לפי המפרשים שדנאל/דניאל שבספר יחזקאל הוא הוא דניאל איש חמודות - בן דורו. אך זכורני שיש מפרשים שהכוונה לאדם אחר.

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ו' יולי 07, 2023 10:20 am

עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:מדוע רק כאשר בן אדם מדבר על בן אדם - אז אין דמיון בין שמו/שמותם לשמות בן האמה ובן הנביא?

גילוי נאות: אינני יודע תשובה לשאלה "מדוע", ועיקר החידה היא לזהות את האישים המוזכרים בחידה ואת התכונה המשותפת להם (חוץ וכו').

רק כאשר דניאל (המכונה בספרו פעם אחת "בן אדם") מוזכר בספרו של יחזקאל (המכונה בספרו פעמים רבות "בן אדם") - אז הא' צרויה (ובכתיב דנאל - כך בכל ג הפעמים), אבל בכל שאר המקומות בשמותיהם של ארבעת האישים האלו (ישמעאל בן האמה, יזרעאל בן הנביא הושע, יחזקאל, ודניאל, וכן גם יזרעאל שבדברי הימים א ד,ג) - הא' נחה וניקוד הצירה עובר לאות שלפניה.
וכן הוא גם בשמות שלשה מקומות - יזרעאל שבנחלת יהודה (יהושע טו,נו, ומסתמא משם הגיעה אחינועם היזרעאלית אשת דהע"ה), עמק יזרעאל, וארבאל שבספר הושע (י, יד).

וטרם שמעתי על ביאור מסודר בענין זה, והדעת נוטה לומר שזה תלוי באורך המילה, אך לא מצאתי הבדל ברור בין ארבאל לבין אדבאל בן ישמעאל, וצ"ע.

נ.ב. כתבתי את החידה לפי המפרשים שדנאל/דניאל שבספר יחזקאל הוא הוא דניאל איש חמודות - בן דורו. אך זכורני שיש מפרשים שהכוונה לאדם אחר.

מיד חשבתי שזו כוונתך, אבל דנאל ביחזקאל הוא קרי וכתיב, כך הוא ברד"ק ובמנחת שי. וגם שם קריאתו כבכל מקום עם יו"ד צרויה.

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' יולי 07, 2023 12:44 pm

לבנון כתב:מיד חשבתי שזו כוונתך, אבל דנאל ביחזקאל הוא קרי וכתיב, כך הוא ברד"ק ובמנחת שי. וגם שם קריאתו כבכל מקום עם יו"ד צרויה.

נראה שיש מחלוקת בין הדפוסים השונים בניקוד.
מה בדיוק כתבו רד"ק והמנש"י?

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ו' יולי 07, 2023 2:44 pm

עזריאל ברגר כתב:
לבנון כתב:מיד חשבתי שזו כוונתך, אבל דנאל ביחזקאל הוא קרי וכתיב, כך הוא ברד"ק ובמנחת שי. וגם שם קריאתו כבכל מקום עם יו"ד צרויה.

נראה שיש מחלוקת בין הדפוסים השונים בניקוד.
מה בדיוק כתבו רד"ק והמנש"י?

לשון הרד"ק יחזקאל יד יד: דנאל חסר היו"ד, וכן האחר הנזכר בפרשה הנה חכם אתה מדנאל, והיו"ד נקראת אף על פי שאינה כתובה כיו"ד ירושלם, והאל"ף נחה כי הצרי תחת היו"ד והיו"ד דגושה.
לשון המנחת שי: נח דנאל ואיוב, בס"א כ"י נכתב בגילויון י"ס דניאל, וכן כתב על חברו שבפרשה ועל חכם אתה מדנאל (יחזקאל כ"ח). ובספר אחר כ"י כולם כתובים דנאל וק' דניאל, וכן במסורת דנאל ג' חסרים יו"ד. וסי' חכם אתה מדנאל. והיו שלשת האנשים. ונח דנאל ואיוב בתוכם. וגם רד"ק בפי' ובמכלול דף ק"י כתב דג' אלו כתובין בלא יו"ד והיו"ד נקראת אע"פ שאינה כתובה כיו"ד ירושלם והאל"ף נחה כי הצירי תחת היו"ד והיו"ד דגושה:

גם בתנ"ך של ברויאר (מה"ק) וגם בקורן, הוא בקרי וכתיב.

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ג' יולי 11, 2023 9:30 am

לבנון כתב:היכן מצאנו הלכה להדליק נר בכל שכונה?

ליל ת"ב להדליק רק בכל שכונה לקרוא הקינות ולא להרבות נרות משום במחשכים הושיבני

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ג' יולי 11, 2023 9:52 am

כדכד כתב:
לבנון כתב:היכן מצאנו הלכה להדליק נר בכל שכונה?

ליל ת"ב להדליק רק בכל שכונה לקרוא הקינות ולא להרבות נרות משום במחשכים הושיבני

לזה אכן התכוונתי, והוא לשון המשנה ברורה, שהוא משתמש עם המילה שכונה אחרת ממה שמקובל בזמננו.

צופה_ומביט
הודעות: 5794
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ג' יולי 11, 2023 10:59 am

יש גם שכונת קברות.

כל קיבוץ אנשים (הוא ושכנו) נקרא שכונה.

אגב, בזמנו נהגו לקרוא למקום בבית הכנסת "עיר"... ויש אריכות בפוסקים בגדרי הקניין שיש לאדם על מקומו בבית הכנסת, כולל חזקת קרקעות ודינא דבר מצרא.

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ג' יולי 11, 2023 4:49 pm

חידה חדשה:
כשקוראים פרשיות התורה על הסדר יש שתי פרשות אשר קוראים בהם אותם פסוקים למפטיר (מלבד פ' זכור ופ' כי תצא).
אלו הן?

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יולי 11, 2023 9:02 pm

כדכד כתב:חידה חדשה:
כשקוראים פרשיות התורה על הסדר יש שתי פרשות אשר קוראים בהם אותם פסוקים למפטיר (מלבד פ' זכור ופ' כי תצא).
אלו הן?

פינחס וברכה.

לבי במערב
הודעות: 9607
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' יולי 12, 2023 3:44 am

צופה_ומביט כתב:כל קיבוץ אנשים (הוא ושכנו) נקרא שכונה.
כמדומה שמדויק יותר: ג' בתים (ושקו"ט בפוסקי זמננו אודות בנינים רבי־קומות ודירות).

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' יולי 12, 2023 11:31 am

בביכ"נ אין בתים

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כדכד » ד' יולי 12, 2023 11:32 am

עזריאל ברגר כתב:
כדכד כתב:חידה חדשה:
כשקוראים פרשיות התורה על הסדר יש שתי פרשות אשר קוראים בהם אותם פסוקים למפטיר (מלבד פ' זכור ופ' כי תצא).
אלו הן?

פינחס וברכה.

אכן

לבי במערב
הודעות: 9607
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבי במערב » ד' יולי 12, 2023 12:32 pm

כדכד כתב:בביכ"נ אין בתים
ואכן, לא התייחסתי לחלק זה שבהודעה...

אף שכמובן גם בזה יש נפק"מ (אם מדובר בג' מקומות, או רק בב').

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' יולי 12, 2023 5:06 pm

יאיר כתב:גם הרש"י הארוך בש"ס ביבמות

איה מקומו?

לבנון
הודעות: 990
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ד' יולי 12, 2023 6:32 pm

עזריאל ברגר כתב:
יאיר כתב:גם הרש"י הארוך בש"ס ביבמות

איה מקומו?

ט ב


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 555 אורחים