כמדומני שכבר העירו באשכול אחר שסימן אחר בספר כהונת רפאל הנ"ל הוא קיצור מסדרת הסימנים הארוכה בשו"ת משפט כהן בעניין סיכון עצמו למען הרבים, גדרי מלחמה והמסתעף
וברור שהגר"ר הכהן קוק כתב לעצמו את הסיכום
פרנצויז כתב:
...
הרב מטורוב בס' נודע בשערים שם דן בדברי תוס' פסחים מו:, וקושית התוי"ט [פסחים פ"ג מ"ב], ותירוץ בעל "קונטרס פתח עינים" לחלק בין קדושת הגוף לקדושת דמים, דרק בקדושת הגוף סברי ב"ש דהקדש בטעות הוי הקדש, משא"כ בקדושת דמים. והרבה שם להשיג על דברי הפתח עינים, עיי"ש עמ' ט'-י', יב-יג, ועמ' כו. ראה שם שכתב בתחילת הסימן: "ולכן לפי שראיתי בקונטרס פתח עינים ענינים נחוצים לבאר היטב דעת התוס' ז"ל ולהצילם מקושית התוי"ט ז"ל ולבאר גם פסקי הרמב"ם ז"ל...", אך אינו מציין בו מראה מקום מדוייק, וגם אינו כותב מי הוא מחבר פתח עינים הנ"ל.
אך בס' כהונת רפאל כתוב שהוא פתח עינים להגאון החיד"א ז"ל.
ויש לבדוק האם באמת מדובר בס' פתח עינים של הרב חיד"א, ואם כן היכן נמצאים בו הדברים המובאים שם בשמו.
פרנצויז כתב:פרנצויז כתב:ויש לבדוק האם באמת מדובר בס' פתח עינים של הרב חיד"א, ואם כן היכן נמצאים בו הדברים המובאים שם בשמו.
האם ידוע היכן נמצא ה"פתח עינים" הנ"ל הנזכר בס' "נודע בשערים" (מאת הג"ר ברוך מאנדלבוים, הרב מטורוב), ח"ב, סי' ב'.
פרנצויז כתב:בס' מנוחת שלום (אלרייבי) [נדפס תשנ"ב], העתיק לתוך ספרו את כל ס' "מדבר קדמות" למרן החיד"א, מילה במילה, על קרבו ועל כרעיו, תחת הכותרת "מערכות", מבלי לרמז את שם הספר או שם המחבר.
ראה שם עמ' קפ"ה-ש"מ.
...
אותו מחבר/מוציא לאור, הדפיס גם ס' "דברי שלום" (סוכת שלום) שבו [בחציו השני] העתיק את כל ס' "עין זוכר" למרן החיד"א, מבלי לרמז את שם הספר או שם המחבר.
משה גור כתב:ראיתי בשות זקן אהרן כה וגם בשות הרדבז ח קצא אותה תשובה בערך ,השאלה של מי התשובה?והאם יש עוד דוגמאות כאלו שתשובה אחת מיוחסת לשני רבנים?
כיצד באמת מתגלגלת תשובה של מהר"י ווייל לתוך שו"ת מהרי"ק, והאם יש קשר לכך שגם אצל מהרי"ו זה מופיע בסי' קסג?ישבב הסופר כתב:הרחיד"א בשה"ג ערך מהר"י קולון הביא ששורש קס"ג בשו"ת מהרי"ק אינו לו אלא למהר"י ווייל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 164 אורחים