אהרן כתב:ראיתי לאחרונה באיזה ספר, רשימת גדולי ישראל שנהגו ללבוש תפילין כל היום, כמקדמת דנא.
1] מי יכול להזכיר לי מה שמו של הספר. נדפס ממש לאחרונה.
2] אולי אפשר לשחזר כאן את שמותיהם של הנ"ל. הן מהרשומים בספר הנזכר, וכמובן גם להוסיף.
בהצלחה ותודה
איש_ספר כתב:בסו"ס צבי לצדיק, תולדות הגה"ק רצ"מ בעל ציץ הקודש, הנדפס מחדש בשנת תשס"ו ע"י הגה"צ ר"ש דבליצקי, באה רשימת מ"ח גדולים שאחזו בהנהגה קדושה זו. ושמעתי שעל גליון ספרו נוספו עוד כהנה וכהנה.
אהרן כתב:איש_ספר כתב:בסו"ס צבי לצדיק, תולדות הגה"ק רצ"מ בעל ציץ הקודש, הנדפס מחדש בשנת תשס"ו ע"י הגה"צ ר"ש דבליצקי, באה רשימת מ"ח גדולים שאחזו בהנהגה קדושה זו. ושמעתי שעל גליון ספרו נוספו עוד כהנה וכהנה.
תודה. תודה.
זה מה שהתכוונתי.
הזכרתני.
.
איש_ספר כתב:אהרן כתב:ראיתי לאחרונה באיזה ספר, רשימת גדולי ישראל שנהגו ללבוש תפילין כל היום, כמקדמת דנא.
1] מי יכול להזכיר לי מה שמו של הספר. נדפס ממש לאחרונה.
2] אולי אפשר לשחזר כאן את שמותיהם של הנ"ל. הן מהרשומים בספר הנזכר, וכמובן גם להוסיף.
בהצלחה ותודה
בסו"ס צבי לצדיק, תולדות הגה"ק רצ"מ בעל ציץ הקודש, הנדפס מחדש בשנת תשס"ו ע"י הגה"צ ר"ש דבליצקי, באה רשימת מ"ח גדולים שאחזו בהנהגה קדושה זו. ושמעתי שעל גליון ספרו נוספו עוד כהנה וכהנה.
יאיר כתב:הגר"א ודאי מהרשימה..והוא סובר שגם היום כל אחד צריך ללכת עם תפילין כל היום וכן שמעתי שנוהגים חלק מלומדי ישיבת "אדרת אליהו" (על שמו..בעיר העתיקה כמדומני).
ושמא התכוונת לרק לגדולי ישראל החיים כיום..
י. רבינוביץ כתב:אין כאן שמועות אלא מציאות שכל אדם שגר בעיר העתיקה מכיר. אנשי קהילת הגר"א בעיר העתיקה - נראים מהלכים עם התפילין בכל שעות היממה, גדולים כקטנים.
בנוסף באופן אישי ראיתי בכמה ישיבות וכוללים בארץ בחורים ואברכים שהולכים עם תפילין כל היום (למרבה הצער, הרבה מהם עושים זאת בצורה נסתרת. וחלקם לובשים רק תפילין של יד), והם לא בהכרח משוני משנת הגר"א. גם בהתנחלויות מסויימות נצפתה מגמה זו.
שבטיישראל כתב:י. רבינוביץ כתב:אין כאן שמועות אלא מציאות שכל אדם שגר בעיר העתיקה מכיר. אנשי קהילת הגר"א בעיר העתיקה - נראים מהלכים עם התפילין בכל שעות היממה, גדולים כקטנים.
בנוסף באופן אישי ראיתי בכמה ישיבות וכוללים בארץ בחורים ואברכים שהולכים עם תפילין כל היום (למרבה הצער, הרבה מהם עושים זאת בצורה נסתרת. וחלקם לובשים רק תפילין של יד), והם לא בהכרח משוני משנת הגר"א. גם בהתנחלויות מסויימות נצפתה מגמה זו.
אכן, רואים אותם מסתובבים שם במבואות המטונפות עם תפילין
לבי במערב כתב:כו"כ מגדו"י שנהגו בהנחת תפלין דר"ת - היו מניחים אותן משך כמה שעות, ועוסקים בתורה כשהן על ראשם.
מצר כתב:שאלה לי בעניין תפילין במשך כל היום, אולי מי מחו"ר הפורום יוכל להראות לי מקור לענין.
המשנ"ב מביא, שמי שהולך עם תפילין כל היום, שילך עם רש"י ולא עם ר"ת.
לכאורה ברורה הסיבה, שעיקר העולם נוהג כרש"י, ואם מקיים המצווה כל היום, יקיים בתפילין רש"י, על צד היותר ודאי.
האם מי שמניח ר"ת, ע"פ דברי המקובלים ועוד, שתפילין דר"ת חיובו הוא כרש"י, וע"פ טעם פנימי גדולת מעלת ר"ת על רש"י, כידוע ליודעי ח"ן,
האם יש עניין ללכת עם במשך היום דווקא עם תפילין דר"ת?
לא עשיתי חיפוש מעמיק, אבל לא מצאתי מי שמעיר בזה, לכל כיוון שהוא.
אודה מאוד למי שיוכל לעזור לי במקורות מועילים.
ישר כח.
אכן, וכדברי הרב 'כדכד'.מצר כתב:לאפוקי רש"י?
בברכה המשולשת כתב:פעם אמר לי אברך אחד שהוא רוצה לכתוב קונטרס לעידוד הנחת תפילין דר"ת כל היום.
אחרי זמן מה הוא שלח לי את הקונטרס, ובסוף (אחרי שהוא עיין בכל המקורות) הוא כתב ללכת עם רש"י כל היום.
האם ההוספות על הגיליון הודפסו? ואם כן - איפה?איש_ספר כתב:ושמעתי שעל גליון ספרו נוספו עוד כהנה וכהנה.
כדכד כתב:ע"פ קבלה יש ענין ללמוד בתפלין ובתפלין דר"ת יש יותר ענין ללמוד.
כך ראיתי בספרים, לא שאני מבין בקבלה. יתכן איפוא שרבים המניחים תפלין דר"ת עושים זאת גם בגלל המקובלים ולכן אולי לומדים איתם ליותר זמן
פולסברג כתב:מעולם תהמתי, על מה סמכו העולם להניח תפילין רק בתפילת שחרית [ולרבות הלימוד לפניה ולאחריה]. נכון, לא רוצים להניח כל היום, אבל אם ביום בהיר א' הוא יושב ועוסק על התורה והעבודה בחדרו בטוב לבב ובגוף נקי, למה שלא יניח. האם גדולי ישראל הפקיעו המצוה הזאת?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים