צופה_ומביט כתב:לבנון כתב:אב ובנו בתנ"ך, שסדר אותיות שמותיהם הפוכים זה מזה (לדוגמה: שם האב משה, ושם הבן השם)
אב ובנו איני זוכר כעת, אבל סבא ונכד אני יודע.
סבא ונכד יש בפרשת נח (בדברי הימים הנכד הזה דוקא מופיע כבן אבל בשם אחר).
צופה_ומביט כתב:לבנון כתב:אב ובנו בתנ"ך, שסדר אותיות שמותיהם הפוכים זה מזה (לדוגמה: שם האב משה, ושם הבן השם)
אב ובנו איני זוכר כעת, אבל סבא ונכד אני יודע.
לבנון כתב:צופה_ומביט כתב:לבנון כתב:אב ובנו בתנ"ך, שסדר אותיות שמותיהם הפוכים זה מזה (לדוגמה: שם האב משה, ושם הבן השם)
אב ובנו איני זוכר כעת, אבל סבא ונכד אני יודע.
סבא ונכד יש בפרשת נח (בדברי הימים הנכד הזה דוקא מופיע כבן אבל בשם אחר).
לבנון כתב:אב ובנו בתנ"ך, שסדר אותיות שמותיהם הפוכים זה מזה (לדוגמה: שם האב משה, ושם הבן השם)
עזריאל ברגר כתב:בעת אמירת תיקון ליל שבועות (כמנהגנו שאומרים גם את המשנה הראשונה והאחרונה של כל מסכת) שמתי לב לשמו של אחד התנאים שהוא בדיוק כשמו של אחד מהאנשים המוכרים לשמצה בקרב הציבור החרדי.
מי האיש?
נ.ב. בכתבי היד שמצאתי בקישור https://web.nli.org.il/sites/NLI/Hebrew ... fault.aspx - שמו שונה מעט...
אראל כתב:הלוחות שהוריד משה רבינו הי' לוחות אבנים
נשאלתי חידה, אלמלא הי' הלוחות של מים, היו כבדים יותר או קלים יותר, מאלו שהוריד של אבנים?
אראל כתב:הרי שאלמלא היו הלוחות של מים, הרי היו כבדים פי ג' פעמים יותר מכובדן של אבנים
במסתרים כתב:אראל כתב:הרי שאלמלא היו הלוחות של מים, הרי היו כבדים פי ג' פעמים יותר מכובדן של אבנים
קלים כצ"ל, לא?
עזריאל ברגר כתב:מה המשותף לנח, אהרן, משה, יהושע, וגד החוזה?
(כמובן הכוונה היא לדבר שמשותף להם ואינו משותף לאנשים נוספים בתנ"ך)
עזריאל ברגר כתב:ובתגובה לחידה זאת, שאל אחד מחברי:
מה המשותף לאנשים הבאים:
אדם הראשון, מהללאל, אברהם אבינו, יעקב אבינו?
(גם כאן - משותף לארבעתם, ואין עוד איש בתנ"ך שמשותף איתם)
כדכד כתב:חידה חדשה:
אדם שנזכר בגמרא בשם ובכינוי וכל אותיות הכינוי נמצאות גם בשמו המקורי.
מי האדם הזה?
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:מה המשותף לנח, אהרן, משה, יהושע, וגד החוזה?
(כמובן הכוונה היא לדבר שמשותף להם ואינו משותף לאנשים נוספים בתנ"ך)
רק על חמשתם מצאתי שנתייחד עמהם הדיבור בלשון "וידבר/ויאמר ה'/אלוקים אל פלוני לאמור".
ואם נתבונן בטעמים - נמצא שרק אצל משה יש טפחא בתיבת ה', והמילים "אל משה לאמור" מחוברות בטעמיהן (מקף ומרכא), ואילו אצל אהרן ויהושע יש זקף בשם השם, וטפחא בשמו של השומע (אצל נח - מוזכר שם אלקים, ואצל גד - יש אריכות לשון ואינו דומה לא למשה ולא לאחרים).
ואולי יש לומר שבא לרמז על נבואת משה שהיתה גלויה וישירה "ומראה ולא בחידות", ולא כשאר הנביאים שהנבואה מגיעה אל הנביא באופן אחד, ואמירתו לאחרים היא לאחרי "הפסקה" והבנת המשל וכו'.
גלאגוזים כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:מה המשותף לנח, אהרן, משה, יהושע, וגד החוזה?
(כמובן הכוונה היא לדבר שמשותף להם ואינו משותף לאנשים נוספים בתנ"ך)
רק על חמשתם מצאתי שנתייחד עמהם הדיבור בלשון "וידבר/ויאמר ה'/אלוקים אל פלוני לאמור".
ואם נתבונן בטעמים - נמצא שרק אצל משה יש טפחא בתיבת ה', והמילים "אל משה לאמור" מחוברות בטעמיהן (מקף ומרכא), ואילו אצל אהרן ויהושע יש זקף בשם השם, וטפחא בשמו של השומע (אצל נח - מוזכר שם אלקים, ואצל גד - יש אריכות לשון ואינו דומה לא למשה ולא לאחרים).
ואולי יש לומר שבא לרמז על נבואת משה שהיתה גלויה וישירה "ומראה ולא בחידות", ולא כשאר הנביאים שהנבואה מגיעה אל הנביא באופן אחד, ואמירתו לאחרים היא לאחרי "הפסקה" והבנת המשל וכו'.
חשבתי על פתרון זה, אך עמד לנגדי לשון הכתוב ישעיהו ז.ג. , יונה ד.ט.
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:ובתגובה לחידה זאת, שאל אחד מחברי:
מה המשותף לאנשים הבאים:
אדם הראשון, מהללאל, אברהם אבינו, יעקב אבינו?
(גם כאן - משותף לארבעתם, ואין עוד איש בתנ"ך שמשותף איתם)
לארבעתם היה נכד בשם חנוך.
(ואמנם גם לחוה קטורה ולאה, אך לכן דייקתי וכתבתי שאין עוד איש כמותם).
ענ'י לעצמי כתב:כדכד כתב:חידה חדשה:
אדם שנזכר בגמרא בשם ובכינוי וכל אותיות הכינוי נמצאות גם בשמו המקורי.
מי האדם הזה?
מצאתי להפך - ר' מאיר/אחרים
[אמנם גם 'מאיר' לא היה שמו המקורי... עירובין יג, ב]
כדכד כתב:חידה חדשה:
אדם שנזכר בגמרא בשם ובכינוי וכל אותיות הכינוי נמצאות גם בשמו המקורי.
מי האדם הזה?
כדכד כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:ובתגובה לחידה זאת, שאל אחד מחברי:
מה המשותף לאנשים הבאים:
אדם הראשון, מהללאל, אברהם אבינו, יעקב אבינו?
(גם כאן - משותף לארבעתם, ואין עוד איש בתנ"ך שמשותף איתם)
לארבעתם היה נכד בשם חנוך.
(ואמנם גם לחוה קטורה ולאה, אך לכן דייקתי וכתבתי שאין עוד איש כמותם).
למהללאל ולאברהם אבינו יש משהו משותף נוסף שלא נכון אצל יעקב אבינו ולא שייך כלל אצל אדם הראשון אך לא בדקתי אם אין עוד דמויות בתנ"ך שנתון זה משותף להם
עזריאל ברגר כתב:ואם נתבונן בטעמים...
ואולי יש לומר שבא לרמז...
עזריאל ברגר כתב:מה אנחנו מברכים כמה פעמים ביום, וגם מזכירים אותו פעם בחודש?
צופה_ומביט כתב:קידוש לבנה, בתוך הברכה:
שֶׁהֵם עֲתִידִים לְהִתְחַדֵּשׁ כְּמוֹתָהּ וּלְפָאֵר לְיוֹצְרָם עַל שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ.
כדכד כתב:אפשר הכוונה כעין זה:
פי הארץ
פי הבאר
ופי האתון
הם אותות ומופתים שנגלו לישראל במדבר
ונקראות בשלש פרשות רצופות בספר במדבר קרח חקת ובלק
אך כשהיא על רגל היינו אחת השבתות שבספר במדבר תחול ברגל היינו ביו"ט השני של שבועות בחו"ל
אז מדלגים ושתי פרשיות דהיינו חקת ובלק נקראות יחד
כדכד כתב:אני משער שזו לא הכוונה אבל אכתוב בכל זאת
בן איש גר עמלקי שלדבריו הרג את שאול שהרג את עמלק
עזריאל ברגר כתב:מהם הדברים שאסור מדאורייתא להחזיקם בבית?
חמץ בפסח - מפורסם.
עבודה זרה והנאסר מחמתה (כגון צורות שנעשו לנוי) - גם מפורסם.
יש עוד איסור אחד שנאמר עליו "לא יהיה לך בביתך" שאינו מפורסם, ואניחנו כאן כחידה.
והאם יש עוד?
נחומצ'ה כתב:עזריאל ברגר כתב:מהם הדברים שאסור מדאורייתא להחזיקם בבית?
חמץ בפסח - מפורסם.
עבודה זרה והנאסר מחמתה (כגון צורות שנעשו לנוי) - גם מפורסם.
יש עוד איסור אחד שנאמר עליו "לא יהיה לך בביתך" שאינו מפורסם, ואניחנו כאן כחידה.
והאם יש עוד?
לא תשים דמים בביתך..
נחומצ'ה כתב:עזריאל ברגר כתב:מהם הדברים שאסור מדאורייתא להחזיקם בבית?
חמץ בפסח - מפורסם.
עבודה זרה והנאסר מחמתה (כגון צורות שנעשו לנוי) - גם מפורסם.
יש עוד איסור אחד שנאמר עליו "לא יהיה לך בביתך" שאינו מפורסם, ואניחנו כאן כחידה.
והאם יש עוד?
לא תשים דמים בביתך..
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 361 אורחים