מגיב ומניב כתב:אם זכרוני אינו בכזיב, הצעה זו לאו"ח מופיעה בספר מקור ברוך (אפשטיין), ואינו תח"י.
יאיר כתב:חכם באשי..האינך מחבב את תורתו של ר' ברוך הלוי עפשטיין מח"ס "תורה תמימה"?
שיבר כתב:שמעתי שהרב שלמה פישר מהר נוף קיבל את פיענוח הראשי תיבות כאופנים וחיות וכן נוהג הלכה למעשה.
איש_ספר כתב:לענין המיוחס לרב"א האם בדקו בברוך שאמר?
יאיר. עפשטיין ואפשטיין חד הוא, בעברית מודרנית כולם פותחין באלף.
חכם באשי, כבר דיברנו ע"ז, חולשתו של רב"א ידועה (ויש לי כמה פנינים בענין זה), אבל נשמע לילא הוגן לכתוב דבר כזה לפני שמגלים את המקור הקודם, (ולפני שמוצאים את זה אצל רב"א...!).
ולהעיר מקונטרס שיחה תמימה המצוי באוצרינו.
איש_ספר כתב:לענין המיוחס לרב"א האם בדקו בברוך שאמר?
בורגני כתב:"המשמיעים קול ומתנשאים" מתייחס ל"שרפי קודש" המשלשים. כלומר שהם אף משמיעים קול אדיר וחזק ואף מתנשאים לעומת שרפים.
ישבב הסופר כתב:מנשאים - משבחים מפארים את הקב"ה, לעומת השרפים המשבחים אותו גם כן. [כמו מנשאים את היהודים]
אבל למעשה עיינתי, וכל מה שכתבתי אינו שוה מאומה לעומת פירושו הפשוט של העץ יוסף.
הוא מפרש בדרך פשוט, 'מתנשאים' מקרקע ערבות כדכתיב "ובהנשא החיות מעל הארץ ינשאו האופנים", וזהו 'מתנשאים לעומת שרפים'. עיי"ש.
[דהיינו שענין ה'נראות נושאות והן נשואות' מרומז ב'מתנשאים'.]
צופר הנעמתי כתב:לכאורה פשוט שהמתנשאים הם האופנים וחיות הקודש, וילמד הסתום בקדושת העמידה למפורש בקדושת יוצר, השאלה היא רק למה לא התפרשו המתנשאים בקדושה של עמידה. ולכאורה הטעם שהשרפים שהתפרשו בפסוק התפרשו בקדושה, והאופנים וחיות הקודש שלא נתפרשו בפסוק שהם האומרים (אלא נלמד לפי ענינו) לא התפרשו בקדושה.
עזריאל ברגר כתב:אחרי העיון, נראה בעיני שצריך לפסק כך (בהנחה שלא מקבלים את ההגהה, וש"אדיר וחזק" אינם שמות מלאכים):
אז, בקול רעש, גדול-אדיר-וחזק, משמיעים קול.
דהיינו שצריך לקרוא "גדול אדיר וחזק" בנשימה אחת ולהבליט שיש כאן שלשה תארים ל"קול רעש".
מעט דבש כתב:עזריאל ברגר כתב:אחרי העיון, נראה בעיני שצריך לפסק כך (בהנחה שלא מקבלים את ההגהה, וש"אדיר וחזק" אינם שמות מלאכים):
אז, בקול רעש, גדול-אדיר-וחזק, משמיעים קול.
דהיינו שצריך לקרוא "גדול אדיר וחזק" בנשימה אחת ולהבליט שיש כאן שלשה תארים ל"קול רעש".
בפסוק (יחזקאל ג, יב) הפיסוק הוא ק֖וֹל רַ֣עַשׁ גָּד֑וֹל , והיינו ש'רעש גדול' מחוברים יחד.
מעט דבש כתב:עזריאל ברגר כתב:אחרי העיון, נראה בעיני שצריך לפסק כך (בהנחה שלא מקבלים את ההגהה, וש"אדיר וחזק" אינם שמות מלאכים):
אז, בקול רעש, גדול-אדיר-וחזק, משמיעים קול.
דהיינו שצריך לקרוא "גדול אדיר וחזק" בנשימה אחת ולהבליט שיש כאן שלשה תארים ל"קול רעש".
בפסוק (יחזקאל ג, יב) הפיסוק הוא ק֖וֹל רַ֣עַשׁ גָּד֑וֹל , והיינו ש'רעש גדול' מחוברים יחד.
ההוא גברא כתב:לא ידעתי למה פשוט לכמה כותבים כאן שהחיות מתנשאות לעומת שרפים, הרי בתלמוד בבלי חגיגה יג: משמע שהשרפים שבישעיה הם הם החיות שביחזקאל. לא דיינו שיש לנו קושיא בקדושת יוצר, נבוא ונשבש עוד בקדושת שחרית לשבת?
כתוב אחד אומר (ישעיהו ו, ב) שש כנפים שש כנפים לאחד וכתוב אחד אומר (יחזקאל א, ו) וארבעה פנים לאחת וארבע כנפים לאחת להם לא קשיא כאן בזמן שבהמ"ק קיים כאן בזמן שאין בית המקדש קיים כביכול שנתמעטו כנפי החיות
ר_חיים_הקטן כתב:במאמרו של יהודה הערשקווטיש בקובץ חצי הגבורים הנוכחי כתב להוכיח ש"אדיר" ו"חזק" הם שמות של ב' מלאכים ועיי"ש עוד הצעות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 67 אורחים