צפנת פענח כתב:בבקשה מהחברים לעזור ולפענח תיבות הללו המתחילים כן שמעתי משמי' דהגאון......
צפנת פענח כתב:מרצף הדברים וע"י חיפוש באוצר הכוונה כנראה לר' אברהם ברוידא
ישראל הר כסף כתב:יורה יורה ידין ידין.
צפנת פענח כתב:האם אחד יכול לפענח ב' תיבות האחרונות שבשורה השני'?
עשוי לנחת כתב:ואחר כך, אולי "במקהלות ???"
כרם כתב:הראשון:
פרותגמה
השני:
ואודלה
אוהב ספרים כתב:כרם כתב:הראשון:
פרותגמה
השני:
ואודלה
תודה. את זה גם אני ראיתי. אבל מה פירושם של 2 מילים אלו:
לייטנר כתב:אוהב ספרים כתב:כרם כתב:הראשון:
פרותגמה
השני:
ואודלה
תודה. את זה גם אני ראיתי. אבל מה פירושם של 2 מילים אלו:
פרותגמא היא גזרות המלכות בכתב וראה מ"ב סימן סא או"ק ד: "כפרוטגמא חדשה [הוא כתב צווי המלך על בני מדינתו]"
כרם כתב:אודלה - כמו הודלה, מלשון הדלה עליו את הגפן בסוכה.
כרם כתב:אודלה - כמו הודלה, מלשון הדלה עליו את הגפן בסוכה.
הבונה כתב:כרם כתב:אודלה - כמו הודלה, מלשון הדלה עליו את הגפן בסוכה.
עקרונית נכון רק זה לא "ואודלה" אלא "ומודלה", ראה היטב צורת הממין שבכ"י, וא"ש טפי.
אוהב ספרים כתב:אדה"ר חטה היה היינו שפגם בו כי בתחלה היה כאילן גדול כמו שעתיד להיות
...... עלי הגפן אשר סחטה חוה והשקת לאדם, והחטה נתמעטה והיתה כאשר
אוהב ספרים כתב:בקשה חדשה
מתחרט בעד חלקו כך הוא ית' מתפייס בעד חלקו כאשר עושה תשובה ואלו
השביעם ע"ד [בלבד] לא היה להם תשובה, וא"ת הואיל והתשובה מבערתו למה
אדה"ר ודור המדבר לא חזרו למדרגה ראשונה שהיו זה בג"ע ואלו לראות כבודו ית'
1. בכתב יד יש מקום ריק אחרי ע"ד [=על דעתו] תיבת בלבד היא הוספה על ידי המהדיר.
2. מבערתו, האם זה פיענוחו הנכון או אולי טעות סופר יש פה וצ"ל מעברתו דהיינו שהתשובה מעביר החטא, או הכוונה שהתשובה מבער החטא?
תודה לכל העונים והמסייעים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 76 אורחים