הפך לבן כתב:הסיפור עם המהרש"א שבבית התיפלות הסמוך לבית החיים היהודי היו מנגנים/מצלצלים בפעמון או כדו' בכל פעם שהיה לויה היה הקול מושך כל שומעיו לאמונתם וכו' ובעת פטירת המהרש"א ציווה להוליך מטתו עם ספריו שחיבר וכשהגיע למקום בית הטומאה קם כאילו היה חי והתחיל לדפדף בספריו ובכל דף שקע הבית הטומאה באדמה עוד מעט עד שנבלע כליל. היכן דנו במקור ואמינות הסיפור?
כדכד כתב:פ"ק דכתובות
תנו שכר לאובד
יעקל כתב:כדכד כתב:פ"ק דכתובות
תנו שכר לאובד
כן תודה, האם המנהג הזה הובא בראשונים, ידוע לכם ?
מקור?יעקל כתב:דיין ברחמים
במסתרים כתב:יעקל כתב:דיין ברחמים
מקור?
מהיכן למדת שיש הבדליעקל כתב:אני מתכוון למקור ההבדל בין זה לזה ...
במסתרים כתב:מהיכן למדת שיש הבדליעקל כתב:אני מתכוון למקור ההבדל בין זה לזה ...
יעקל כתב:במסתרים כתב:מהיכן למדת שיש הבדליעקל כתב:אני מתכוון למקור ההבדל בין זה לזה ...
מר"ה ויוה"כ שאחד מהם דין ברחמים והשני רחמים בדין. לא זכורני איזה מהם מה ?
אולי התכוונת לרמב"ן ריש ואתחנן?יעקל כתב:דיין ברחמים
מעל"ע, הראוני דבר נאה בחת"ס או"ח סי' קעא - ונ"ל דס"ל להלבוש ומנהגים דבעניני תפלות אין לנו אלא פשטות הדברים ולא נלך אחר פנימיות הענין רק הכל מה שנראה מפשוט וכדעת אבן עזרא בקהלת וכו' אמנם מנהגינו סובר בהיפוך מהנ"ל דחייש שפיר לדרשת חז"ל, ולא בעי לסיים ביומא דכפורא במילי דשטנא וסיים באיל לעולה דעפ"י הדרש הוא מילי דכפרה לכפר על עשה ולאו הניתק לעשה והרהור הלב דשכיחא טובא, והשתא לפ"ז באו דברי מג"א בדקדוק שאין להוסיף אפילו אחד משום דאי דמר לאו דמר ואי דמר לאו דמר, דאי ניזל בתר הפשוט לא הוה האיל לעולה מילי דכפרה, ואי ניזל בתר הדרוש הוה השעיר החי דבר שאינו ראוי לסיים בו.עושה חדשות כתב:האם קדושת ה'שמות' במקרא נקבעת יותר לפי הפשט או לפי הדרש.
פלוריש כתב:היכן האשכול על רבנים שחיברו ספרים בילדותם?
מחולת המחנים כתב:איתא בגמ' (בכורות ה ע"א) "שאל קונטרוקוס השר את רבן יוחנן בן זכאי: בפרטן של לוים אתה מוצא עשרים ושנים אלף ושלש מאות, בכללן אתה מוצא עשרים ושנים אלף, ושלש מאות להיכן הלכו, א"ל אותן שלש מאות בכורות היו ואין בכור מפקיע בכור", הובא ברש"י במדבר (ג, לט).
על פי החשבון יוצא שהיו כאחוז וחצי בכורות מתוך הלוים.
וידועים דברי הרמב"ן (במדבר ג, יד) ששבט לוי כיון שלא היו בכלל השעבוד במצרים, לא נתקיים בהם ברכת "ובני ישראל פרו וישרצו וירבו" ולא ילדו ששה בכרס אחת.
וכיצד אפשר להסביר שהיה בשבט לוי אחוז כל כך נמוך של בכורות?
האם נכתב על כך בפורום?
במסתרים כתב:פלוריש כתב:היכן האשכול על רבנים שחיברו ספרים בילדותם?
זה?
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=32606
יש ההוגים צירי כפתח?איש_ספר כתב:איה האשכול על מבטא (מקצת) התימנים שכל סגול או צירה נהגה כפתח?
במסתרים כתב:עוד מעט
viewtopic.php?p=184128#p184128יש ההוגים צירי כפתח?איש_ספר כתב:איה האשכול על מבטא (מקצת) התימנים שכל סגול או צירה נהגה כפתח?
לא עיינתי, ואיני אלא שואל אם דייקת בלשנוך.
עקביה כתב:נדמה לי שהיה כאן פעם דיון על התקפתו החריפה של הגר"א על הרמב"ם (ביאור הגר"א יו"ד קע"ט), האם מאת הגר"א יצאו הדברים.
אודה למי שיתן קישור לשם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים