.השוחט כתב:
[מחילה מהקוראים הנאמנים שכל שם באשכול הפעיל מעלה לי זכרונות ביום שהאצבע קלה על המקלדת]...
.השוחט כתב:כשהגיעה אחת מבנותיו לפרקה (מרת רחל, זו שנישאה לר' לייזר וייס שליט"א, הי"ד).
הגיע ריצ"ש לפוניבז' לברר.
דומני שאצלי בירר, אך יש לי צד שזה היה אצל חבר, רק שברבות השנים דמיינתי שבדידי הוי עובדה.
ואמר שיש לו שאלה לא שגרתית והוא מבקש להרהר היטב בטרם ישיבו לו.
וכך שאל. אם יניחו את הבחור המדובר באיזה חדר ריקם לגמרי,
ללא ספרים וללא כלי כתיבה וללא מוזיקה וללא נוף וכו'. ריקם לגמרי ממש.
ויסגרוהו שם ל8 שעות.
האם יוכל להעסיק את עצמו בלי להתעצבן, בעזרת עולמו הפנימי.
[כי רוב הבחורים עולמם בנוי רק על אינטרקציה עם הסביבה וזה מראה על חיצוניות, וריקנות פנימית].
אם כן - זה מוצא חן בעיניו.
והתשובה היתה חיובית...
אני זוכר שזה גרם לי גם לראות את מעלת הבחור הנ"ל.
וגם להרהורים עמוקים ופוריים על מצבינו.
[מחילה מהקוראים הנאמנים שכל שם באשכול הפעיל מעלה לי זכרונות ביום שהאצבע קלה על המקלדת]...
לפי פשוטו כתב:.השוחט כתב:כשהגיעה אחת מבנותיו לפרקה (מרת רחל, זו שנישאה לר' לייזר וייס שליט"א, הי"ד).
הגיע ריצ"ש לפוניבז' לברר.
כשר' לייזר וייס התארס הוא למד אצל הרב זורייבין ולא בפוניבז
.השוחט כתב:כשהגיעה אחת מבנותיו לפרקה (מרת רחל, זו שנישאה לר' לייזר וייס שליט"א, הי"ד).
הגיע ריצ"ש לפוניבז' לברר.
דומני שאצלי בירר, אך יש לי צד שזה היה אצל חבר, רק שברבות השנים דמיינתי שבדידי הוי עובדה.
ואמר שיש לו שאלה לא שגרתית והוא מבקש להרהר היטב בטרם ישיבו לו.
וכך שאל. אם יניחו את הבחור המדובר באיזה חדר ריקם לגמרי,
ללא ספרים וללא כלי כתיבה וללא מוזיקה וללא נוף וכו'. ריקם לגמרי ממש.
ויסגרוהו שם ל8 שעות.
האם יוכל להעסיק את עצמו בלי להתעצבן, בעזרת עולמו הפנימי.
[כי רוב הבחורים עולמם בנוי רק על אינטרקציה עם הסביבה וזה מראה על חיצוניות, וריקנות פנימית].
אם כן - זה מוצא חן בעיניו.
והתשובה היתה חיובית...
אני זוכר שזה גרם לי גם לראות את מעלת הבחור הנ"ל.
וגם להרהורים עמוקים ופוריים על מצבינו.
[מחילה מהקוראים הנאמנים שכל שם באשכול הפעיל מעלה לי זכרונות ביום שהאצבע קלה על המקלדת]...
לבי במערב כתב:מעשה זה הובא בא' הכתבות שהועלו הֵנָּה.
בכל מקרה תמוה הוא טובא, כיון שכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע סירב בתוקף מלהחליף את תפיליו הק'... [שהוענקו לו מכ"ק חותנו, אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע. ורק את הרצועות חידש מזמן לזמן].
יתכן ליישב שהמדובר הי' אודות זוגות התפילין שנהג להעניק לכו"כ, אך כל עוד לא נשמע הדבר מאיש נאמן - הביאור הפשוט הוא דלהד"ם.
ארופאי כתב:.השוחט כתב:
[מחילה מהקוראים הנאמנים שכל שם באשכול הפעיל מעלה לי זכרונות ביום שהאצבע קלה על המקלדת]...
מחול לך מחול לך, ובתנאי שתמשיך הלאה...
לבי במערב כתב:יתכן שנתחלף להם בר"י זילבערמאן ממאנטריאול, עמו התכתב בנוגע לכתב אדה"ז (ראה אג"ק ח"ח ע' קמא. ח"ט ע' קצט־ר. חכ"א ס"ע רלז).
וא"כ החילוף אפשרי (ומסתבר) עוד יותר...הרואה כתב:ר' יעקב זילברמן ממונטריאול היה אחיו של ר' יצחק שלמה,
זיהויים עבור: זילברמאן, אברהם משה
Sys. no. 000122617
Heading Silbermann, A. M. (Abraham M.), 1889-1939
Heading זילברמן, אברהם משה, 1889-1936
Seen from Silbermann, A. M. (Abraham M.), -1939
Seen from Silbermann, Abraham Moritz, 1889-1939
Seen from Silbermann, Abraham Maurice, 1894-1939
Seen from Zilberman, Abraham Moritz, 1889-1939
Seen from Silbermann, Abraham M., -1939
Seen from Zilberman, A. M., -1939
Seen from זילברמן, א. מ., 1889-1936
Seen from זילברמאן, אברהם משה
Seen from זילברמן, א. מ, נפ. 1939
Source Data The children’s Haggadah, 1942 : title page (edited by Dr. A. M. Silbermann)
Source Data LCN &OCALC: Silbermann, A.M. (Abraham M.), -1939; full name and date of birth from LCN note; NUC Pre’1956 heading: Silbermann, Abraham Moritz, 1889-1939, correct name and birth year from EJ.
Source Data Chumash with Targum Onkelos, Haphtaroth and Rashi’s commentary, 1984 or 1985: t.p. (Rabbi A.M. Silbermann) added t.p. (ha-Rav A.M. Zilberman [in Heb.])
Source Data Encyc. Judaica, c1971 (Silbermann, Abraham Moritz, 1889-1939; b. Hungary; publisher, lexicographer, translator)
Source Data NUC pre-56 (Silbermann, Abraham Maurice, 1894-1939)
Source Data הגדה לילדים, תרצ"ד.
Source Data Record enhanced with data from Bibliography of the Hebrew Book database
Source Data קרסל, לכסיקון, א, 736.
Bio./Hist. Data מקום לידה: סלובאקיה
Bio./Hist. Data תאריך לידה עברי: תרמ"ט [1889]
Bio./Hist. Data מקום פטירה: לונדון
Bio./Hist. Data מקום פטירה: London
Bio./Hist. Data תאריך פטירה עברי: טז סיון תרצ"ט [3.6.1939].
Link זילברמאן, אברהם משה source: bhb
Link SILBERMANN, ABRAHAM MOSES (MORITZ) source: bhb
הערש כ''ץ כתב:עד שדבק ברבותינו הגדולים הגר''א והרמח''ל, ובהתאם לאופיו הבלתי מתפשר לקח את דרכו בשיא הקיצוניות ונהיה תלמידם עד הסוף ללא יוצא מן מהכלל, כולל ההתנגדות לחסידות.
מחשבה אחת כתב:הערש כ''ץ כתב:עד שדבק ברבותינו הגדולים הגר''א והרמח''ל, ובהתאם לאופיו הבלתי מתפשר לקח את דרכו בשיא הקיצוניות ונהיה תלמידם עד הסוף ללא יוצא מן מהכלל, כולל ההתנגדות לחסידות.
הרמח"ל התנגד לחסידות?
לדעת אברהם זילברשטיין, "הואיל ושיטת רמח”ל מזדהית כּמעט עם תורת החסידות הבּעש"טנית, יש לשער, שספריו השפּיעו באופן ישר על מייסדי החסידות".
הערש כ''ץ כתב:
בניו כבר איבדו ממקוריותו ומשתדלים מאוד להימנות על הציבור הליטאי גם במחיר ויתור על עקרונות שהיו חשובים לו.
מחשבה אחת כתב:הערש כ''ץ כתב:עד שדבק ברבותינו הגדולים הגר''א והרמח''ל, ובהתאם לאופיו הבלתי מתפשר לקח את דרכו בשיא הקיצוניות ונהיה תלמידם עד הסוף ללא יוצא מן מהכלל, כולל ההתנגדות לחסידות.
הרמח"ל התנגד לחסידות?
לדעת אברהם זילברשטיין, "הואיל ושיטת רמח”ל מזדהית כּמעט עם תורת החסידות הבּעש"טנית, יש לשער, שספריו השפּיעו באופן ישר על מייסדי החסידות".
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 76 אורחים