אהרן תאומים כתב:עזריאל ברגר כתב:מפורש בגמרא וברמב"ם שבשפחה אין כופין את רבה, וק"ו הדברים לעבד כשאינו עומד להינשא ולפרות ולרבות.
בקשר למה אין כופין לא הבנתי? ומקור!
אחזור על שאלתי מדובר כאן בכפיית ב"ד על האדון שיש לו את חצי העבד שישחררו, ועל כן מתחייב בעליה לרגל בקרבן ראיה, ואם זה נכון שאין כופין במקרה זה, אז יהיה כאן נפק"ם איך לפרש את "הכל" חייבים
א. שפחה שחציה שפחה וחציה בת חורין - אין כופין את רבה לשחררה (אא"כ הפכה למכשול בפני החוטאים).
ב. לגבי פירוש "הכל חייבים" לגבי עבד סריס וכיו"ב - לא עיינתי.