אמרו חז"ל ונפסק בשו"ע [קע, ח] שמידת ד"א לשתות בב"פ.
היה משמע לי מדברי המ"ב שם שנראה שרק ביין ההנהגה הראויה היא כך ולא במים שאר משקים.
האם למאן דהו יש ידיעה בענין?
הפשוט בפשטותו כתב:אמרו חז"ל ונפסק בשו"ע [קע, ח] שמידת ד"א לשתות בב"פ.
היה משמע לי מדברי המ"ב שם שנראה שרק ביין ההנהגה הראויה היא כך ולא במים שאר משקים.
האם למאן דהו יש ידיעה בענין?
כדכד כתב:לכאורה אין מזה ראיה כי המעשה היה ביין אבל אולי ה"ה בשאר משקים
כדכד כתב:פשוט לי כך
איני זוכר כרגע מקורות בענין
נדמה לי שיש נפקותא לדיני ברכות שביין כיון שדרך ארץ לשתות בב' פעמים גם השותה רביעית בב' פעמים חייב ברכה אחרונה (שער הציון סי' רי ס"ק יא אבל לא חילק שם בין יין לשאר משקים) אבל בשאר משקים צריך לשתות הכל בב"א כדי להתחייב לכ"ע בברכה אחרונה
משתמשים הגולשים בפורום זה: ולמדתם אותם ו־ 152 אורחים