כדכד כתב:קרא נא היש עונך?
כדכד כתב:לא כיוונתי לספר כיוונתי לסיכום פשוט
כדכד כתב:דוגמא. כלל א סעיף ח
פנחסויפלל כתב:יפה מאד מאד!!!
אין ספק שיהיו רבים שיהיה להם מזה תועלת [ולו רק מעצם זה שדברי הח"ח הק' מובאים בשפה יותר עכשווית].
אך כאמור כבר למעלה, לכסות עלויות זה כבר ענין אחר. אבל לאוצר וכדו', או בהפצת מייל, בודאי ראוי גם ראוי.
כדכד כתב:חשבתי להביא את הסיכום בפני עצמו ולא לצרף אותו לדברי החפץ חיים במקורם. מי שירצה יוכל כמובן להשוות.
אני מצרף עוד דוגמא מכלל א באר מים חיים א בענין לשון הרע על אמת.
כאן באמת לא הבאתי את כל המקורות. כי החפץ חיים מביא בסוף שמדוייק מרש"י ורמב"ן על הפסוק לא תלך רכיל שזה גם על אמת ולא הבנתי הדיוק. אם יש מי שהבין ויוכל להסביר לי אודה לו ואצרף.
כדכד כתב:גם אני חשבתי כך
אולם יתכן שילכו לראות מה קורה בבתי רעיהם ואחר כך לגזם ולהןסיף עוד דבים וכל שקר שאין אמת בתחילתו אינו מתקיים בסופו וגם צריך שיהיה בסיס לדברים שיתחילו להאמין להם
כדכד כתב:היא גופא מה שאני שואל
איך זה משמע מלשונם
פנחסויפלל כתב:אין טעם לקורא ל'מקצוע' ע"ש הריגול בבית אחרים, אם זה לא עיקר הענין.
אם האיסור הוא רק כשמשקר, אזי הריגול הוא דבר טפל. אבל אם העוון גם באומר אמת, אזי הריגול הוא עיקר המקצוע. כי הוא הדרך להשיג מידע.
כדכד כתב:להרב נוריאל:
לא משמע לי מהלשון שדווקא ישקרו
אבל בשביל להביא ראיה מדבריהם שלשון הרע אסור אפילו על אמת לא די בכך שלא ישתמע מלשונם שהמספרים ישקרו בדווקא אלא שישתמע מלשונם שדווקא יאמרו אמת
וזה לא הבנתי איך משמע מלשונם וגם אחרי שכת"ר כתב את התגובה הקודמת לא הבנתי. נכון שכתבו שילכו לבית חבריהם ולספר דברים מזה לזה אבל לא כתבו שהם יספרו אמת בלבד (והצורך ללכת לבתי רעיהם הוא כדי שיאמינו או כמו שכתבתי לעיל.).
כדכד כתב:לגבי לכתוב בהקדמה שהושמט מה שלא מובן - אם היתה הקדמה זה היה רעיון טוב
נוריאל עזרא כתב:כדכד כתב:גם אני חשבתי כך
אולם יתכן שילכו לראות מה קורה בבתי רעיהם ואחר כך לגזם ולהןסיף עוד דבים וכל שקר שאין אמת בתחילתו אינו מתקיים בסופו וגם צריך שיהיה בסיס לדברים שיתחילו להאמין להם
דבריך נכונים אלא שעכ"פ מלשונם של רש"י והרמב"ן נראה שגם אם יספרו רק אמת דברים רעים שראו ותו לא בלי לגזם וכדו' אסור.
כדכד כתב:נכון
הוא כותב שכך נראה מדבריהם. משמע זה אינו לשונם. אולם כך יש להבין מדבריהם
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 507 אורחים