הנה אם נפל לתוך תבשיל קטניות באופן שהם מעוט הרי הם בטלים ברוב וכל מו"ץ יורה על הכשירו לכתחילה שרק אין מבטלין איסור לכתחילה אך לאחר מעשה ודאי בטל לכתחילה וכמש"כ המשנ"ב דלא נהגו לחומ' בדיעבד
וא"כ תמוה מ"ט לא אוכלים חטיפים שעשויים ממיעוט קטניות
היושב בגנים כתב:זה ברור שכשהמפעל מכין את המוצר לפסח שמיועד לאוכלי קטניות הוא אינו בא להכין אותו עבור מי שאינו אוכל ומקפיד
ורק מכין אותו לעדות מזרח שנוהגים לאכול או למי שאינו שומר תורה ומצות
אי לכך לאשכנזי שאינו אוכל קטניות ושומר תורה ומצות בודאי שהם לא התכונו
באמת השאלה היא על כל מוצר שברובו כשר
וביותר יעוין באגרות משה יו"ד ח"ב סי' מא' שכתב על כעין זה יעוי"ש ורק כתב לא לתת השגחה כי מכוער הדבר לתת השגחה על דבר ללא כשרת
עזריאל ברגר כתב:יש כאן סוג של פרדוקס/מעגל-קסמים/גלגל-החוזר:
אם תתיר את זה לאשכנזים - המכירות יגדלו, ויתחילו לייצר יותר גם עבור האשכנזים, ונמצא שמבטלים איסור לכתחילה, ואז אסור לאכול, ואז המכירות יקטנו בחזרה והיצרנים יעבדו רק בשביל הספרדים, ואז חזרנו להתיר כבתחילה...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים