רבים מתפארים בכך שהם מסדרים שולחן שבת כבר ביום חמישי, וחבריהם מקדימים אף ליום רביעי, ע"מ להתכונן לשבת מוקדם, ולהראות את החיבה לשבת.
אך בפוסקים נראה שיש עניין להכין צרכי שבת דוקא ביום שישי, ובדברים שלוקחים זמן הקלו הפוסקים (פמ"ג) להכין לפני כן, וכן בימי החורף חידש המ"ב (מדפשיה) שאפשר להקדים, אבל עריכת השולחן למה להקל בה כשיש פנאי ביום שישי, והאריך הרבה בענין המעלה להכין דוקא ביום שישי בספר סדר היום, וביאר שע"י זה ניכר שהוא לכבוד שבת. ואשר על כן תמה אני מה טעמם של אותם גדולים וטובים?