ראו את המצו"ב מתוך מאמרו החדש של ידידנו הרב סטל,
אבל לא נתבאר שם טעם המנהג להכאה דוקא בפסוק זה.
עושה חדשות כתב:ראו את המצו"ב מתוך מאמרו החדש של ידידנו הרב סטל,
אבל לא נתבאר שם טעם המנהג להכאה דוקא בפסוק זה.
הארי החי כתב:להזכיר שמנהג זה מוזכר גם באליה רבה בסי' תר"ץ
HaimL כתב:טעם פשוט למנהג, י"ל משום דבעינן לקיים מידה כנגד מידה, כנגד וייטב הדבר בעיני המן ויעש העץ, כנגדו נענש ויאמר המלך תלוהו עליו, ואם היו מכים הנערים בפטיש של ברזל, גלוי וידוע לפני מי שאמוה"ע שהברזל ממית בכ"ש, והיה המן מת מהכאת הברזל, ולא היה מתקיים בו תלייה, לכן תיקנו להכות בפטיש עץ, דאיכא אומדנא שלא ימות בהאי מחייתא, ויוכלו לתלותו על העץ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 65 אורחים