ובחפשי ראיתי שהעיר בזה באגרות משה או"ח סי' ק"ץ בתוך דבריו בענין דברי השע"ת מי שמדליק בביהכ"נ וחוזר ומדליק בביתו, ואעתיק דבריו אף שלא הבנתי כ"כ
...ומה שנשארתי בתימה על השע"ת בשם מח"ב וזרע אמת עלה בדעתי שיש לתרץ בדוחק דסברי דברכת נס שייך לברך בכל פעם שעושה מעשה לזכרון הנס, וקצת ראיה לזה מברכת שעשה נסים בפורים שמברך אף ביום אף שתרוויהו על נס אחד, ואף שהרמב"ם סובר דזמן אינו מברך בפ"א מממילה ה"ג, ומ"מ שעשה נסים מברך עיי"ש, אבל הוא דוחק גדול וכמעט שא"א לומר כן, דהא בגמ' איתא דזה שמברך כל יומא נס הוא מטעם דנס כל יומי איתא ופרש"י דהדליקו בו שמונה ימים, משמע דבלא זה לא הי' מברך רק פעם אחת אף דמדליק לזכרון הנס בשמות הימים, ודוחק לומר דבגמ' אמר זה רק לרווחא דמילתא.
וזה שבפורים מברך גם ביום על הנס אף שאינו מברך זמן להרמב"ם צריך לומר דלענין ברכת הנס כו"ע מודו דלילה לא נחשב כלום לגבי יממא והוי כבירך שלא בשעת פרסום הנס כסברת התוס' והרא"ש במגילה דף ד' ורק לענין זמן פליג הרמב"ם וסובר דמ"מ הא בירך בשעת התחלת המצוה ולא גרע מבירך זמן בחול בשעת עשיית הסוכה דיוצא ידי זמן דסוכה, וא"כ ה"נ הא בירך בשעת עסקו במצות מגילה אף שאינה עדיין עיקר המצוה וזהו סברת הרמב"ם בפורים, אבל ודאי שאינו מברך על נס אחד ב' פעמים שעשה נסים אף שעושה ב' מעשים לזכרון הנס כפשטות הגמ' דשבת והובא גם בט"ז ריש סי' תרע"ו אלמא דסובר דדוקא קתני בגמ'...