מתוך הקובץ המעניין ("פנימי") צריכה לימוד
"רצו", "לא רצו" = הגר"ח גריינמן זצ"ל
וצ"ב (ואולי ע"ד מי שנהג להפריש מכל פרי וירק לעצמו...)
ועוד אינו מובן, מהו ענין "כמה ימים", וכי יש חולק אסוגיא דפרוז בן יומו איקרי פרוז?
עץ הזית כתב:אולי המדובר היה שהוא לא יישאר בט"ו בבני ברק, וממילא על הצד שתפרח מוקפת ובני ברק לא - נמצא שאם הוא מגיע מתפרח בערב פורים הרי הוא כבן כרך שהלך לעיר על מנת לחזור לכרך ביום י"ד או בליל ט"ו שיש צד שאינו נחשב לפרוז בן יומו (לשיטת הרמב"ם).
עץ הזית כתב:אולי המדובר היה שהוא לא יישאר בט"ו בבני ברק, וממילא על הצד שתפרח מוקפת ובני ברק לא - נמצא שאם הוא מגיע מתפרח בערב פורים הרי הוא כבן כרך שהלך לעיר על מנת לחזור לכרך ביום י"ד או בליל ט"ו שיש צד שאינו נחשב לפרוז בן יומו (לשיטת הרמב"ם).
לא שיש צד רציני כזה, אלא שתירצתי שחוששים על כל מקום בארץ כאילו הוא ספק פרוז ספק מוקף, ואין הספק של בני ברק תלוי בספק של תפרח.בן אליהו כתב:עץ הזית כתב:אולי המדובר היה שהוא לא יישאר בט"ו בבני ברק, וממילא על הצד שתפרח מוקפת ובני ברק לא - נמצא שאם הוא מגיע מתפרח בערב פורים הרי הוא כבן כרך שהלך לעיר על מנת לחזור לכרך ביום י"ד או בליל ט"ו שיש צד שאינו נחשב לפרוז בן יומו (לשיטת הרמב"ם).
תפרח מוקפת ובני ברק לא?!
עקרונית נכון. אבל זה לא סותר את זה שייתכן שהגר"ח גריינימן זצ"ל רצו להחמיר בזה.כדכד כתב:לא חוששים על כל מקום רק על מקומות עתיקים או סמוכים להם
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 3 אורחים