פרנצויז כתב: והוא העתק דברי הספד של הגר"ע טבצ'ניק שליט"א על מרן הגר"ח קניבסקי זצ"ל, שנאמרו בחודש אדר תשפ"ב בישיבת כנסת יחזקאל (אטינגר) באלעד.
אשרי יושבי ביתך כתב:כמו כן יצא לאור ספר תולדות חדש על מרן זללה"ה, בשפת האנגלית, ספר נכבד ומיוחד, המלא בתמונות ומראות קודש ממרן ז"ל.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:גם הגאון הנפלא ר' שמואל דוד פרידמאן הוציא לאור איזה ס' כעת שכחתי שמו.
בעל התפארת כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:גם הגאון הנפלא ר' שמואל דוד פרידמאן הוציא לאור איזה ס' כעת שכחתי שמו.
כמדומני סוד שיח
רציני כתב:בקובץ גליונות האחרון נדפס יומן של אחד ממקורביו בשנתיים האחרונות. מפחיד מכמה בחינות.
[מזכיר קצת את הסטייפלר בסוף ימיו].
ישעיהו לוריא כתב:מזעזע ומחריד להיווכח, כי עד כמה שחשבנו שחלק מההוראות היוצאות בשמו ומפיו, הינם הוראות שעברו 'שינוי' או 'עדכון' בידי כמה אנשים שסבבוהו,
הרי שמהמאמר שהובא לעיל באחד מה'גיליונות' לעי"נ, על חולשתו העצומה במרבית השנים תש"פ=תשפ"ג - מתברר כי הרבה יותר מכך, והיו ימים שכלל לא הוציא מילה מפיו או כמעט ולא היה ביכולת להקשיב או לדבר.
יש ומוזכר בגוף המאמר עצמו, תמיהתם וזעזועם של חלק מבאי הבית הקדוש על התנהלות פושעת זו (למשל, יש שם משפט בעניין מהגר"ש שטיינמן).
בשעת מעשה, מי שהעז להעלות מחשבות כאלו ואומר את מה שרבים רבים חשבו, מיד גוערים בו ומשתקים אותו,
אבל הנה 'זכינו' וחלק מבאי הבית הגדול בעצמם מודים כך, מבלי משים או בכוונה תחילה.
אנה אנו באים. אמנם שומר פתאים ד', אבל אם פסקו הלכה בהוריות שמי שידע כי סנהדרין טעו, חייב להביא עוד קרבן על כך שהסתמך בטעותו עליהם, וודאי וודאי, מי שהטעה לחשוב את עם ישראל כולו שמרן הגר"ח הורה בפועל בעניינים האלו (למשל בקורונה) או שהכריע בעניינים של הלכה [זה הפשע הכי גדול. כי בעודו בכל תקפו, כל ספר וספר שיצא תח"י הרבה לכתוב שאינו מכריע להלכה, בכל פעם היה מפנה לרבנים ובעיקר לגר"ג נדל, והנה - עת תשו כוחותיו, החלו לצוץ חדשים לבקרים 'הכרעת' מרן הגר"ח, 'הוראת' מרן הגרח"ק'.
ישעיהו לוריא כתב:מזעזע ומחריד להיווכח, כי עד כמה שחשבנו שחלק מההוראות היוצאות בשמו ומפיו, הינם הוראות שעברו 'שינוי' או 'עדכון' בידי כמה אנשים שסבבוהו,
הרי שמהמאמר שהובא לעיל באחד מה'גיליונות' לעי"נ, על חולשתו העצומה במרבית השנים תש"פ=תשפ"ג - מתברר כי הרבה יותר מכך, והיו ימים שכלל לא הוציא מילה מפיו או כמעט ולא היה ביכולת להקשיב או לדבר.
יש ומוזכר בגוף המאמר עצמו, תמיהתם וזעזועם של חלק מבאי הבית הקדוש על התנהלות פושעת זו (למשל, יש שם משפט בעניין מהגר"ש שטיינמן).
בשעת מעשה, מי שהעז להעלות מחשבות כאלו ואומר את מה שרבים רבים חשבו, מיד גוערים בו ומשתקים אותו,
אבל הנה 'זכינו' וחלק מבאי הבית הגדול בעצמם מודים כך, מבלי משים או בכוונה תחילה.
.
עמקן כתב:תולדות כתב:לפי השעון מאחורה, זה עדיין לא קריאת המגילה.
לפי החושך בחלון, כנראה השעון לא היה מכוון.
דורשי יחודך כתב:ישעיהו לוריא כתב:מזעזע ומחריד להיווכח, כי עד כמה שחשבנו שחלק מההוראות היוצאות בשמו ומפיו, הינם הוראות שעברו 'שינוי' או 'עדכון' בידי כמה אנשים שסבבוהו,
הרי שמהמאמר שהובא לעיל באחד מה'גיליונות' לעי"נ, על חולשתו העצומה במרבית השנים תש"פ=תשפ"ג - מתברר כי הרבה יותר מכך, והיו ימים שכלל לא הוציא מילה מפיו או כמעט ולא היה ביכולת להקשיב או לדבר.
יש ומוזכר בגוף המאמר עצמו, תמיהתם וזעזועם של חלק מבאי הבית הקדוש על התנהלות פושעת זו (למשל, יש שם משפט בעניין מהגר"ש שטיינמן).
בשעת מעשה, מי שהעז להעלות מחשבות כאלו ואומר את מה שרבים רבים חשבו, מיד גוערים בו ומשתקים אותו,
אבל הנה 'זכינו' וחלק מבאי הבית הגדול בעצמם מודים כך, מבלי משים או בכוונה תחילה.
.
קראתי את הדברים ואיני יודע למה כוונתך. לא ראיתי תיעוד כלשהו של שינוי או עדכון על ידי הסובבים.
(טענת הגרש"ש היתה על פרסום הוראה מסויימת, לא על שינוי או עדכון.)
החוזר כתב:בעמוד הראשון של הקובץ המצורף מתפרסם המכתב האחרון של הגר"ח, שתי שורות שלמות בכתב ידו של בנו, ועליהן חתימתו, וכל זה בשעה שלפי עדותם הוא נמנע אפילו מלומר מותר אסור, אלא הצביע באצבעו על מילים מתוך השאלה. נראה שזה קרוב להונאה.
ש. ספראי כתב:הרב פרנקל תאומים היקר. מיותר להגיב לדברי ההבל החוזרים ונשנים של אותם אלו שזילזלו בחיי חיותו ומזלזלים לאחר סילוקו, וכו'.
בפרט כשכבר חלפה שנה מאז עלה רבינו הקדוש למתיבתא דרקיעא.
ישעיהו לוריא כתב:סהדי במרומים שלא התכוונתי לקנטר או לתקוף. בטח לא להכפיש, כמו שמישהו כתב כאן עליי.
אגב, אני בקשר די טוב עם אחד הנכדים המוזכרים.
כתבתי מתוך כאב דברים ברורים שניכרו לעין כל בחייו, ולראשונה מתפרסמים ברבים אחר פטירתו.
פרנקל תאומים כתב:גם הראיה שהבאת מהעדות הכנה שהובאה שם על מחאתו החריפה של חתנו הגר"ש שטיינמן שליט"א בעניין מסויים, היא עורבא פרח ואם כבר היא ראיה לסתור, כי כפי שכבר כתבו כאן הגר"ש לא פקפק על כך שאותה הוראה יצאה מפי מרן הגר"ח זי''ע, ואדרבה הוא עצמו סבר שהיא הגיונית ומוצדקת, אלא שסבר שלא היה נכון לפרסם אותה, מפני שאין הצדקה להרגיז את השלטונות.
הבאר ההיא כתב:לא קראתי את כל היומן המדובר אלא רק חלקו ואשמח להסבר, האם הוא חלק על חותנו? האם הגרח"ק לא הבין שזה יכול להרגיז את השלטונות?
פרנקל תאומים כתב:ישעיהו לוריא כתב:סהדי במרומים שלא התכוונתי לקנטר או לתקוף. בטח לא להכפיש, כמו שמישהו כתב כאן עליי.
אגב, אני בקשר די טוב עם אחד הנכדים המוזכרים.
כתבתי מתוך כאב דברים ברורים שניכרו לעין כל בחייו, ולראשונה מתפרסמים ברבים אחר פטירתו.
אם ניכרו לעין כל אז מה הבעיה? (ואכן כאמור גם בחייו הרבה טענו בתוקף כדבריך).
ושוב, הכל טוב (או שלא, אבל זו לא הנקודה עכשיו), העניין הוא שאתה טענת שביומן מתברר שלא זו בלבד שההוראות מפיו עברו (לדבריך) "שינויים" ו"עדכונים" ע"י בני ביתו ומשמשיו, אלא "הרבה יותר מכך". וזה כמובן שקר, וכל אחד יכול לקרוא את היומן בעצמו ולראות שזה שקר. אדרבה, מבואר שם להיפך.
אני לא מתווכח עם עצם הדברים, כי מי אני שאתווכח עם כל הידענים המופלגים, אני רק מוחה על כך שטענת שזה מתבאר להדיא ביומן, ואני שקראתי את היומן היטב מריש עד גמירא אומר ברורות ששקר ענה בך פיך.
גם הראיה שהבאת מהעדות הכנה שהובאה שם על מחאתו החריפה של חתנו הגר"ש שטיינמן שליט"א בעניין מסויים, היא עורבא פרח ואם כבר היא ראיה לסתור, כי כפי שכבר כתבו כאן הגר"ש לא פקפק על כך שאותה הוראה יצאה מפי מרן הגר"ח זי''ע, ואדרבה הוא עצמו סבר שהיא הגיונית ומוצדקת, אלא שסבר שלא היה נכון לפרסם אותה, מפני שאין הצדקה להרגיז את השלטונות.
ישעיהו לוריא כתב:פרנקל תאומים כתב:ישעיהו לוריא כתב:סהדי במרומים שלא התכוונתי לקנטר או לתקוף. בטח לא להכפיש, כמו שמישהו כתב כאן עליי.
אגב, אני בקשר די טוב עם אחד הנכדים המוזכרים.
כתבתי מתוך כאב דברים ברורים שניכרו לעין כל בחייו, ולראשונה מתפרסמים ברבים אחר פטירתו.
אם ניכרו לעין כל אז מה הבעיה? (ואכן כאמור גם בחייו הרבה טענו בתוקף כדבריך).
ושוב, הכל טוב (או שלא, אבל זו לא הנקודה עכשיו), העניין הוא שאתה טענת שביומן מתברר שלא זו בלבד שההוראות מפיו עברו (לדבריך) "שינויים" ו"עדכונים" ע"י בני ביתו ומשמשיו, אלא "הרבה יותר מכך". וזה כמובן שקר, וכל אחד יכול לקרוא את היומן בעצמו ולראות שזה שקר. אדרבה, מבואר שם להיפך.
אני לא מתווכח עם עצם הדברים, כי מי אני שאתווכח עם כל הידענים המופלגים, אני רק מוחה על כך שטענת שזה מתבאר להדיא ביומן, ואני שקראתי את היומן היטב מריש עד גמירא אומר ברורות ששקר ענה בך פיך.
גם הראיה שהבאת מהעדות הכנה שהובאה שם על מחאתו החריפה של חתנו הגר"ש שטיינמן שליט"א בעניין מסויים, היא עורבא פרח ואם כבר היא ראיה לסתור, כי כפי שכבר כתבו כאן הגר"ש לא פקפק על כך שאותה הוראה יצאה מפי מרן הגר"ח זי''ע, ואדרבה הוא עצמו סבר שהיא הגיונית ומוצדקת, אלא שסבר שלא היה נכון לפרסם אותה, מפני שאין הצדקה להרגיז את השלטונות.
אני לא האישיו, ואתה יכול לכתוב אלפי פעמים את המילה 'שקר' עליי. זה לא מלמד כלום, חוץ מעל האופן בו הדברים התקבלו אצלך.
אסביר את דבריי שוב.....
פרנקל תאומים כתב:ישעיהו לוריא כתב:פרנקל תאומים כתב:ישעיהו לוריא כתב:סהדי במרומים שלא התכוונתי לקנטר או לתקוף. בטח לא להכפיש, כמו שמישהו כתב כאן עליי.
אגב, אני בקשר די טוב עם אחד הנכדים המוזכרים.
כתבתי מתוך כאב דברים ברורים שניכרו לעין כל בחייו, ולראשונה מתפרסמים ברבים אחר פטירתו.
אם ניכרו לעין כל אז מה הבעיה? (ואכן כאמור גם בחייו הרבה טענו בתוקף כדבריך).
ושוב, הכל טוב (או שלא, אבל זו לא הנקודה עכשיו), העניין הוא שאתה טענת שביומן מתברר שלא זו בלבד שההוראות מפיו עברו (לדבריך) "שינויים" ו"עדכונים" ע"י בני ביתו ומשמשיו, אלא "הרבה יותר מכך". וזה כמובן שקר, וכל אחד יכול לקרוא את היומן בעצמו ולראות שזה שקר. אדרבה, מבואר שם להיפך.
אני לא מתווכח עם עצם הדברים, כי מי אני שאתווכח עם כל הידענים המופלגים, אני רק מוחה על כך שטענת שזה מתבאר להדיא ביומן, ואני שקראתי את היומן היטב מריש עד גמירא אומר ברורות ששקר ענה בך פיך.
גם הראיה שהבאת מהעדות הכנה שהובאה שם על מחאתו החריפה של חתנו הגר"ש שטיינמן שליט"א בעניין מסויים, היא עורבא פרח ואם כבר היא ראיה לסתור, כי כפי שכבר כתבו כאן הגר"ש לא פקפק על כך שאותה הוראה יצאה מפי מרן הגר"ח זי''ע, ואדרבה הוא עצמו סבר שהיא הגיונית ומוצדקת, אלא שסבר שלא היה נכון לפרסם אותה, מפני שאין הצדקה להרגיז את השלטונות.
אני לא האישיו, ואתה יכול לכתוב אלפי פעמים את המילה 'שקר' עליי. זה לא מלמד כלום, חוץ מעל האופן בו הדברים התקבלו אצלך.
אסביר את דבריי שוב.....
שמע ידידי, אני לא מבין מה אתה רוצה וקשה עליי עכשיו האריכות. רבינו הגרח"ק נ"ע היה חלש ולעיתים חלש מאד בשנים האחרונות. אני ראיתי זאת בעיניי, זה לא חידוש בשבילי. אבל מהיומן שעליו אתה מסתמך משמע שמצבו המנטאלי לא נפגע, ושהוא המשיך תמיד לקיים את כל "חובותיו", גם אם עשה זאת לעיתים בשכיבה ובלי להניע את שפתיו, ולעתים בלימוד בעל פה. וכן מבואר שם שבהחלט ניצלו כל הזדמנות שהוא היה חזק יותר והסכים לענות, כדי לשאול אותו שאלות.
כל שאר הדברים שכתבת הם כבר פרשנויות ודעות שלך, לרבות ההסבר המופרך שלך בדברי הגר''ש שטיינמן (במחילתך). א"א להבין בדברי הגר''ש שטיינמן את מה שאתה הבנת, זה פשוט לא מה שכתוב שם. כל אחד כאן מוזמן לקרוא ולהיווכח.
אסביר פעם נוספת: מה שהעלה את חמתי זו העובדה שהתלבשת על היומן הנ"ל וטענת שדבריך כתובים שם, ולא היא! אין שם רמז לדבריך.
נ"ב:
אגב, ההוראות בענייני הקורונה לפחות בהתחלה העמידו את בני ביתו במבוכה גדולה. זה לא עשה להם טוב. לא היה להם אינטרס לשגר הוראות שלפחות בהתחלה נשמעו מופרכות ומסוכנות. אבל מה אפשר לעשות שזו היתה דעתו. אין הכ"נ, יבל"ח מרן הגריג"א סבר אחרת.
ואם אתה זוכר את אשכולות הקורונה אתה בוודאי יכול לנחש שבאופן אישי היה קים לי ללא ספק כדעת מרן הגריג"א שליט"א. וכן נהגתי. ואכמ"ל.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים