האם המחייב שלנו כיום בפסח זה החיוב בפרשת בא שנאמרה לפני מתן תורה או מה שנאמר אחרי מתן תורה
ולכאורה מצאתי בזה סתירה
מצד אחד הרמב"ם הידוע בפיהמ"ש בחולין (ודע לך כלל גדול...) מבואר שהמחייב אותנו כיום זה רק מה שנאמר למשה בסיני ולא מה שנאמר לאברהם (מילה) או ליעקב (גיד הנשה) וכו.. וביארו האחרונים שברמב"ם משמע שרק הנביאים לפני משה לא מחייבים אותנו כיום אולם מה שנאמר למשה מיציאת מצרים וממצות קדוש החודש והלאה (שבת ופסח) זה המחייב ולא צריך לשנות שוב בסיני
ומצד שני בתוס מבואר שפסח זה עשה שלפני הדיבור וא"כ זה כמו מצות מילה שנאמרה לאברהם וכו