שאלה לי לחברי תלמידי חכמים פה
אשמח אם למישהו יש מקור בענין
כידוע נחלקו הראשונים האם נוהג אבילות בפורים
ישנם בזה שלש שיטות וכמו שסיכמם בעמק שאלה
שיטת השאילתות דפורים כרגל ומבטל שבעה
שיטת הרמב"ם פורים כחנוכה ור"ח דנוהג בו אבילות , וכ"פ שו"ע
שיטת מהר"ם מרוטנבורג דפורים כשבת ונוהג בו אבילות בצנעה, וכ"פ הרמ"א
מחלוקתם היא כלפי שבעה אך כלפי י"ב חודש לא נתברר הסוגיא כל צרכה
מלבד הלכות משלוח מנות לאבל שכתבם הרמ"א בקיצור וברמיזה
ונחלקו בדבריו הט"ז והמג"א
אך כלפי סעודת פורים דנו כל האחרונים להתיר עפ"י הראב"ד דהותר סעודת מצוה לאבל שהוא בעל השמחה
אך יש לדון האם דין זה גם לפרוז בט"ו דהא הרמ"א דפסק דאין אבילות בפהרסיא בשבעה פסק זה לשני הימים
(וסברא דומה שאינה מוכרחת מצאנו במנהג שהובא ע"י חלק מהפוסקים דאף לשיטות דאבל ניגש בחנוכה להיות ש"ץ מ"מ בפורים בשני הימים אין הוא ניגש).