חבר עיר כתב:דוקא הגר"א מווילנא שהיה ראש 'המתנגדים' התנגד בכל תוקף לגזירת שינוי המלבושים, וכמו שכתב בשמו בחכמת אדם.
ויעידו תלמידי תלמידיו 'הפרושים' שעלו לארה"ק שלא שינו את לבושם, (מלבד הכובע רחב התיתורא שלקחו מכולל אונגארין).
כולם שינו, בוודאי ששינו. הלבוש הירושלמי הוא אוסף של מלבושים מארצות שונות, לרבות כמובן ארצות המזרח.
בכל מקרה, השמירה על הלבוש היא כמובן גדר ושמירה, כדי להתבדל מן הגויים או מהחילוניים, אין ספק בכך. אבל אין כזה דבר "לבוש יהודי" ספציפי שאותו דווקא צריך לשמר, והכל לפי העניין, ובלבד שיהיה ניכר בחיצוניותו שהוא יהודי ירא ה' ולא גוי ולא פורק עול.
ובאשר לבחורים וקפוצ'ונים (רח"ל..), ישנם בחורים וגם נשואים ליטאים וגם חסידים שכל רואיהם מכירים בהם שהם זרע ברך ה', וישנם שלא, זה לאו דווקא קשור בקפוצ'ון או בזקן וכיו''ב. ישנם גם בחורים חרד"ליים שהולכים במלבושים שונים ואעפ"כ יראת ה' חופפת על פניהם, ושם ה' נקרא עליהם וניכר עליהם.