דרומי כתב:רוב רובם של המפרשים הראשונים והאחרונים כולם למדו 'טוב' כמשמעו הפשוטה והרגילה בכ"מ - שהיה במשה עצמו הילה [??] מיוחדת, משום שהיה יפה / גדול / חזק / בריא / מאיר. וראה אברבנאל שהאריך בזה.
צופה_ומביט כתב:לא הבנתי במה דבריך עונים לשאלות ששאלתי.
דרומי כתב: תכל'ס, רוב המפרשים הקלאסיים שלמדו יהודים בכל הדורות, ובראשם רש"י, הראב"ע והרמב"ן, לומדים שהפירוש "ותראה אותו כי טוב הוא" היא שיוכבד ראתה במשה טוב מיוחד וחריג למעליותא. ורק שבזה גופא נחלקו במה בדיוק היה ה"טוב" שלו.
דרומי כתב:ועל כן תמוה מאוד שבא מישהו על דעת עצמו ו"משתיק" את כל המפרשים הללו והופך אותם (במקרה הטוב) ל"מדרשו", ועל הדרך הוא גם "משתיק" את משה רבינו בעצמו והופך אותו מ"טוב" ל"שקט".
סגי נהור כתב:?
הרי על פירוש זה גופא הדיון. אלא שרשר"ה לא הכין ספר פונקציונלי להוראת הפשט, אלא כתב חיבור משלו, ושבעים פנים לתורה. ואינו דומה לחיבור שאינו מבקש לחדש אלא להורות מהו הפשט מתוך כל הפירושים (ועל היומרה כבר דובר בהרחבה במקומו).
דרומי כתב:וכמו שלרס"ג, רש"י, הראב"ע, הרשב"ם, הרמב"ן, הספורנו - ועוד ועוד - לא נראה הפירוש הזה כפשט, כך הוא לא נראה בעיני רבים מהלומדים המביעים את תמיהתם על בחירה זו
גביר כתב:על הסיבות, היזמה הקשיים והתהליכים של חיבור הפירוש 'דעת מקרא', יעוין גם -
זרח ורהפטיג, חמישים שנה ושנה, ירושלים תשנ"ח,
עמ' 143-141.
לא (ולפלא קצת ההנחה מעיקרהּ).בניברקער כתב:זה נמצא באוצר?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 350 אורחים