שילה צבי כתב:רבותי רגילים בניסוח של דברים בסגנון כזה:
"אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל"- כמובן יש הרבה חשבונות לקב"ה, אך חז"ל אומרים שישראל היחידם שיש להם את היכולת להטות אוזן ולשמוע את דבר ה' שמופיע באירועים כאלה (וממילא גודל האחריות עלינו להתנהל בהתאם מבחינת ההקשבה לדבר ה' וכו').
המשורר כתב:וא''כ פורענותם של הגוים ודאי מחמת חשבונו של עולם ויש דין יש דיין וקל אמונה ואין עול. אלא שבתוך כל זה יש החשבון של תראי תקחי מוסר והוא באופן שהקב''ה מביא עליהם את עונשם.
עקביה כתב:מכון חכמי ליטא, במקורות שהזכרת כתוב להפך?
מכון חכמי ליטא כתב:עקביה כתב:מכון חכמי ליטא, במקורות שהזכרת כתוב להפך?
כן תוכל לעיין לבד מן הסתם ישגם מקורות הפוכים אבל יתכן שהכותרת ס"ל כצד הזה
מן הדרום כתב:מומלץ לראות את דברי ר"נ קמינצקי אחרי הצונאמי
עקביה כתב:מכון חכמי ליטא כתב:עקביה כתב:מכון חכמי ליטא, במקורות שהזכרת כתוב להפך?
כן תוכל לעיין לבד מן הסתם ישגם מקורות הפוכים אבל יתכן שהכותרת ס"ל כצד הזה
מעניין מה היה המהר"ל אומר על השואה. לא שמעתי על יהודי אחד שחזר בתשובה בעקבותיה, אבל הרבה מאד יהודים איבדו את אמונתם בזכותה.
מכון חכמי ליטא כתב:עקביה כתב:מכון חכמי ליטא, במקורות שהזכרת כתוב להפך?
כן תוכל לעיין לבד מן הסתם ישגם מקורות הפוכים אבל יתכן שהכותרת ס"ל כצד הזה
המשורר כתב:לגבי דברי המהר''ל אע''פ שתחילת דבריו לכאורה כדבריכם שאין הפורענות באה על חטא. אמנם למעמיק בדבריו אין זו כוונתו וכדי להסבירו יארכו הדברים ואכ''מ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים