ברי היזיקא כתב:אני מחפש מקור קדום - אם ידוע ויש, לביאור ההבדל המהותי שבין הלשונות: "שנאמר" - "וכן הוא אומר"
ספרי הכללים - לא כל כל מצאתי.
תודה
ספר יהלום כתב:ואם יורשה, מענין לענין, בתלמוד יש 'שנאמר' ויש 'כדכתיב'.
הם ידוע חילוק ביניהם? (הייתי סבור שהשינוי נובע מהמקור - אם מה'נביאים' ואם מן ה'כתובים', אך אינו כן)
בן ראובן כתב:תן דוגמא למימרא האמורה בארמית, ומופיע בה "שנאמר".
בן ראובן כתב:זיז שדי כתב:זה איננו נכון. וקרוב לחמישים אחוז מהפעמים זה במימרות דל אמוראים וסתם גמרא
תן דוגמא למימרא האמורה בארמית, ומופיע בה "שנאמר".
זיז שדי כתב:דרוב 'דכתיב' הוא במימרות דלה"ק
זיז שדי כתב:ברכות לב "מנא לן ממשה רבינו, שנאמר" "מאי תקנתיה יעסוק בתורה, שנאמר" .... לא קשיא וכו'
בן ראובן כתב:זיז שדי כתב:דרוב 'דכתיב' הוא במימרות דלה"ק
מבחינת מספר דפים אקראיים, נראה ברור שרוב מוחלט של "דכתיב" הם במימרות או דיונים בארמית.
זיז שדי כתב:לא נראה לי כן. האם יש לך מנוע חיפוש או תכנית למציאת מילים בש"ס. אולי רם יש למישהו את התוכנה והזמן יהיה אפשר לקבל החלטה סופית
ספר יהלום כתב:ואם יורשה, מענין לענין, בתלמוד יש 'שנאמר' ויש 'כדכתיב'.
הם ידוע חילוק ביניהם? (הייתי סבור שהשינוי נובע מהמקור - אם מה'נביאים' ואם מן ה'כתובים', אך אינו כן)
בן ראובן כתב:זיז שדי כתב:לא נראה לי כן. האם יש לך מנוע חיפוש או תכנית למציאת מילים בש"ס. אולי רם יש למישהו את התוכנה והזמן יהיה אפשר לקבל החלטה סופית
עשיתי חיפוש כמבוקש.
יש אמנם תופעה של מימרות אמוראים הפותחות בלה"ק ואח"כ ממשיכות ב"דכתיב" (ולפעמים בעוד מלים ארמיות). אבל הן מיעוט קטן, לפחות מתוך 100 ההופעות הראשונות של "דכתיב" בש"ס.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 388 אורחים