זאב ערבות כתב:מה כהלכה הדרך בה הוא כותב? ג'נין זה לא עברית אלא שם ערבי ומה מפריע לו לכתוב ג'נין?
בכל מילה יש את הקרי ויש את הכתיב.
אתה צודק שהכתיב בשלטים וכו' בכל מקום של J כתוב בעברית ג' - כי אין אות כזאת בעברית.
אבל בהלכה, מכל מקום שצריך לכתוב אות שאינה קיימת בלשון הקודש, כותבים לפי הקרי, איך שזה מצלצל באזניים.
ולכן האות J הקרי שלה הוא דזש, וכותבים לפי מה שיישמע בקריאתו כאותה אות J.
כך לפי כל הפוסקים האשכנזים. וכך נוהגים כל המדקדקים בכל העולם. לא רק סטמער.
אני מניח שאם רבי משה פיינשטיין זצ"ל היה צריך לכתוב ג'נין במכתב, היה כותב דזשנין [יותר מדויק דזשענין, כי יש אותיות הניקוד ג"י בגלל שכותבים לפי הקרי וכאמור].
[אגב ראה כאן: http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 09#p304009 ]
אבל לפוסקים הספרדים יש הכרעה אחרת באותיות הללו שאין להן אותיות בלשה"ק, וזה לכתוב עם קו למעלה. כמו ג', צ', ז'.
ובתוך זה יש את מנהג ירושלים וכנ"ל.
אז למרות שאתה הסברת היטב מה זה השלטים הגדולים שכתוב ג'נין, ולא דזשענין, זה בגלל שבן גוריון וכל חבר מריעיו האשכנזים שנהיו חופשיים ביטלו את ההברה האשכנזית, ו"עיברתו" גם את השמות "הגלותיים" שלהם לניב ספרדי "אחיד".
בעזרת ה' מתי שהחרדים יהיו רוב בממשלה, [בתנאי אם זה לא יהיה ממפלגת שס כמובן], אחד מהצעות החוק יהיה להחיל בחזרה את הכתיב ההלכתי לפי האשכנזים בשלטים. ואז תבוא לארץ ותיסע בכביש 6 לכיוון צפון, ותראה על אם הדרך שלט ענק בארבע שפות! ובלשה"ק יהיה כתוב דזשענין!
שוב העירוני באישי, שלא יהיה לאשכנזים רוב בלי סאטמער, וממה נפשך, אם שס יהיו רוב עם החילונים יהיה הכיתוב בשלטים כמו היום, ואם סאטמער יצטרפו ג"כ לא תחזיק הממשלה מעמד כי תיכף יקיימו החזרת השלטון לערבים, וישארו השלטים כמו היום.