אליסף כתב:'חירבת עיסא' מה היא ואיפוא היא?
צופה_ומביט כתב:אליסף כתב:'חירבת עיסא' מה היא ואיפוא היא?
הכל פסבדונים,
ועם רפרנס למורה הנבוכים. ספר שנכתב במענה למכתב של נבוך, ששמו יוסף בן יהודה [כשם תלמיד הרמב"ם יוסף בן יהודה עקנין שאליו כתב את המורה נבוכים].
שם המחבר כנראה רומז משהו, אולי לדמותו של יעבץ המקראי והמסתעף,
וכך שם מקומו אינו אמיתי אלא כנראה רמיזה כלשהי. אולי קשורה לעיסה [שאור שבעיסה, עלובה עיסה וכו'] ולחורבן וכיו"ב.
לגבי המחבר, איני יודע מיהו,
אבל כמדומה שזהותו של "אדם קדמאה" ידועה [לא ארמוז, גם לא בפרטי], ואולי הוא הוא.
אדם קדמאה כתב:אדם קדמאה כתב:מצורף
העירוני שהקישורים לא נפתחים
אני מצרף גירסא שבה הקישורים כן נפתחים
תוכן כתב:איתן נוי כתב:שו"ת חדש ומרשים מאת הרה"ג ר' ישראל "שבות ישראל". שו"ת אתיופיה - ר' ישראל אבבאו בלאצ'ו (תל ציון).
"חקרי הלכות ובירורי מנהגים להלכה ולמעשה. מנהגי יהודי אתיופיה ודעתם של גדולי הפוסקים בדורנו".
מעוטר בהסכמתם והתייחסותם החמה והמיוחדת של מאורי דורינו.
http://www.wslibrary.net/sifria/en/shut ... elazo.html
זה בדיחה? מי הם 'מאורי דורינו' שמסכימים בחום על חיבור הזוי זה?
יהושפט כתב:הפסבדונים הרב יהוסף יעבץ זהותו ידועה על ידו בעצמו כמבואר כאן, והכל עולה בקנה אחד, ודו"ק.
צופה_ומביט כתב:אליסף כתב:'חירבת עיסא' מה היא ואיפוא היא?
הכל פסבדונים,
ועם רפרנס למורה הנבוכים. ספר שנכתב במענה למכתב של נבוך, ששמו יוסף בן יהודה [כשם תלמיד הרמב"ם יוסף בן יהודה עקנין שאליו כתב את המורה נבוכים].
שם המחבר כנראה רומז משהו, אולי לדמותו של יעבץ המקראי והמסתעף,
וכך שם מקומו אינו אמיתי אלא כנראה רמיזה כלשהי. אולי קשורה לעיסה [שאור שבעיסה, עלובה עיסה וכו'] ולחורבן וכיו"ב.
לגבי המחבר, איני יודע מיהו,
אבל כמדומה שזהותו של "אדם קדמאה" ידועה [לא ארמוז, גם לא בפרטי], ואולי הוא הוא.
חרסון כתב:יעב"ץ, כמו חרבת בד עיסא, הם אמיתיים לגמרי, וניתנים לפיענוח בעשרים שניות למחזיקי גוגל..
פרנקל תאומים כתב:חרסון כתב:יעב"ץ, כמו חרבת בד עיסא, הם אמיתיים לגמרי, וניתנים לפיענוח בעשרים שניות למחזיקי גוגל..
יעב''ץ גם יכול להיות יהושע ענבל בן צבי..
איתן נוי כתב:אבקש מהמחבר ב"ה.
האם יש לך קשר למנהגי אתיופיה או אתה בעצמך אתיופי?
תוכן כתב:איני איתיופי. אבל יש לי ענין רב באיתיופים, ויש לי כמה ספרים בנושא, וגם קראתי קצת. לענ"ד הם גוים גמורים, חוץ מאלו שהתגיירו בקבלת עול תורה ומצוות בשלימות.
תוכן כתב:איתן נוי כתב:אבקש מהמחבר ב"ה.
האם יש לך קשר למנהגי אתיופיה או אתה בעצמך אתיופי?
איני איתיופי. אבל יש לי ענין רב באיתיופים, ויש לי כמה ספרים בנושא, וגם קראתי קצת. לענ"ד הם גוים גמורים, חוץ מאלו שהתגיירו בקבלת עול תורה ומצוות בשלימות.
איתן נוי כתב:תוכן כתב:איני איתיופי. אבל יש לי ענין רב באיתיופים, ויש לי כמה ספרים בנושא, וגם קראתי קצת. לענ"ד הם גוים גמורים, חוץ מאלו שהתגיירו בקבלת עול תורה ומצוות בשלימות.
עכשיו הבנתי מדוע כבר בפעם הראשונה היית נדמה כ"כ כעוס ומרוגז.
החוזר כתב:וירא ויאמר אכן נודע הדבר שהמחבר הוא בקי מבהיל שכל התורה פרוסה לפניו כשוקי נהרדעא ובכן מחקתי דברות ראשונות והסרתים מלבי.
אליסף כתב:החוזר כתב:וירא ויאמר אכן נודע הדבר שהמחבר הוא בקי מבהיל שכל התורה פרוסה לפניו כשוקי נהרדעא ובכן מחקתי דברות ראשונות והסרתים מלבי.
לא מבין
באת בביקורת חריפה על תוכן הקונטרס
למה חזרת בך משנודעת מי המחבר?
הבטחתי כתב:מגן אבות למהר"ם בנט, על מלאכות שבת ועוד.
ברנרכרמיאל1 כתב:הבטחתי כתב:מגן אבות למהר"ם בנט, על מלאכות שבת ועוד.
אשמח לקבל עוד פרטים:
מו"ל
הפצה
אצל מי ניתן להשיג
צופה_ומביט כתב:הבטחתי כתב:מדרשי התנאים הקדומים, שהיוו את הבסיס והמקור לפירוש רש"י.
ואלו הם:
לספר בראשית: בראשית רבה.
כמדומה [ואם אני טועה אנא יתקנוני היודעים] שהבסיס העיקרי [ועכ"פ מאד משמעותי] לפירוש רש"י לבראשית הוא התנחומא / תנחומא ישן.
יוצא פוניבז' כתב:יש ספר חדש על עבודות המקדש לילדים, הוצאת קול הלשון. איני זוכר שמו.
תמונות מרהיבות עינים.
כשתילי זיתים כתב:שו"ת דברי שלמה חלקים ה-ו מאת הגאון האדיר רבי שלמה שניידער זצ"ל ממונטיסלו.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:כשתילי זיתים כתב:שו"ת דברי שלמה חלקים ה-ו מאת הגאון האדיר רבי שלמה שניידער זצ"ל ממונטיסלו.
בקי עצום, מרן הגרע"י היה מאד מחבבו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 735 אורחים