יאיר כתב:ר' דוד כהן.
מיללער כתב:אם דנו כאן על נזירים לאחר החורבן, ארשה לעצמי לשאול על נזירים בזמן שביהמ"ק היה קיים
מהמשנה וגמרא נראה דקבלת נזירות השתשמה כביטוי לשבח והודאה (עי' תוס' נזיר יג: הריני נזיר לכשיהי' לי בן) וכן להיפך להראות צער ואבל (עיי"ש יד. כמשה בשבעה באדר), וכמובן כסייג לפרישות (נזיר של שמעון הצדיק, הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין).
כמה נזירים מצינו בתנ"ך, והאם למעשה גדולי ישראל נזרו נזירות על ראשם? שמשון הגבור היה נזיר מםי המלאך, נזיר היה שמואל ע"י אמו, מלבד זה ידוע מחז"ל דאבשלום בן דוד היה נזיר
האם ידוע על עוד גדולי ישראל לאורך הדורות עד לימי התנאים בזמן הבית שהיו נזירים? או שמא משום שאמרו שנזיר נקרא חוטא, לא היתה נזירות נפוצה?
אשמח לכל מראה מקום
פלוריש כתב:כמדומני בתקופת הראשונים ישנו חכם המכונה רבי יעקב הנזיר.
הרב הנזיר (הרב דוד כהן) ובנו הרב שאר ישוב נהגו מנהגי נזירות, אך בתוך הנהגה של קדושה ולא בתור הלכה ממש (וידוע המעשה מבית הדין שהתיר לרב שאר ישוב את מנהגי הנזירות שלו בהיותו בן 15 כשהלך לישיבת לומז'א, כמדומני בראש ההרכב ישב הגרצ"פ פראנק.
היא שיחתי כתב:איזה נזירים ידועים היו לאחר החורבן?
איש_ספר כתב:תשובות על עניני נזירות ונז"ש יש הרבה בספרי הספרדים דבר המלמד על תופעה בהיקף מסוים. וידועים דברי החכ"צ בתשובה
שו"ת חכם צבי סימן קסח
בהיותי בבילוגראדו שנת תט"ל היינו מסובין בסעודת מצוה בחברת ה"ה מ"ת שם ועוד חכם א' שליח מחברון תוב"ב זכ"ל והחכם השליח היה נזיר שמשון ולהיותו אורח נתנו לו לברך והוא לא קבל הכוס בידיו כי אם אחר קיבל הכוס והוא בירך וזימן בשם ולאחר גמר בהמ"ז בירך האחר שהכוס בידו ברכת היין ושתו המסובין נומיתי להם לא נכון לעשות כן והתחלתי מביא להם ראיות.
על זהותו של השליח נחלקו, לדעת יערי הוא ר' משה נזיר אביו של ר' יוסף נזיר בעל מטה יוסף ולדעת רוזאניס שמו ר' דוד הכהן.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:לגופו של אשכול, יש לעיין כאן http://www.kaveshtiebel.com/viewtopic.p ... 736&hilit= שהבאתי סיפור משעשע שהיה בלעיקוואד לאחרונה
פלוריש כתב:לאחרונה פורסם באחד העיתונים ריאיון עם הרב אוהד תורג'מן (יש באוצה"ח ממנו 'אבן אחת' על אבן העזר, 'לב חכם' על תורת חכם לתלמיד הרש"ש ועוד) שנדר נזירות שמשון (הוא ציין שנדר נזירות יחד עם עוד נדר, כדי שבשעת הצורך יוכל להפר את הנדר השני ואז ה'הותר מקצתו הותר כולו').
לדבריו, כבר כמה שנים הוא עורך מפגש שנתי עם כל הנזירים הידועים לו בימינו, בו הם דנים בנושאים וסוגיות הקשורים לנזירות
פלוריש כתב:לאחרונה פורסם באחד העיתונים ריאיון עם הרב אוהד תורג'מן (יש באוצה"ח ממנו 'אבן אחת' על אבן העזר, 'לב חכם' על תורת חכם לתלמיד הרש"ש ועוד) שנדר נזירות שמשון (הוא ציין שנדר נזירות יחד עם עוד נדר, כדי שבשעת הצורך יוכל להפר את הנדר השני ואז ה'הותר מקצתו הותר כולו').
לדבריו, כבר כמה שנים הוא עורך מפגש שנתי עם כל הנזירים הידועים לו בימינו, בו הם דנים בנושאים וסוגיות הקשורים לנזירות
הארי החי כתב:ממש לאחרונה נשמע שבשיעור דף היומי של אלי סטפנסקי לקראת התחלת מס' נזיר הביא שם נזיר....
מרן רבי א. י. ל. שטיינמן-כאשר שאלו תלמיד במהלך שיעורו אם יש גם כיום מי שנוהג בנזירות, התבטא-„כן, יש איזה משוגענר אחד כזה בירושלים“ והמשיך מיד בשיעור [הרה"ג ש. פלמן, משתתף בשיעור].
מן הסתם הסיפור הזה היה לפני שהרב יהושע פרידמן והרב אוהד תורג'מן התחילו את נזירותם. מישהו יודע למי התכוון הגראי"ל?באמונתו כתב:מצאתי כתוב:מרן רבי א. י. ל. שטיינמן-כאשר שאלו תלמיד במהלך שיעורו אם יש גם כיום מי שנוהג בנזירות, התבטא-„כן, יש איזה משוגענר אחד כזה בירושלים“ והמשיך מיד בשיעור [הרה"ג ש. פלמן, משתתף בשיעור].
עץ הזית כתב:מן הסתם הסיפור הזה היה לפני שהרב יהושע פרידמן והרב אוהד תורג'מן התחילו את נזירותם. מישהו יודע למי התכוון הגראי"ל?באמונתו כתב:מצאתי כתוב:מרן רבי א. י. ל. שטיינמן-כאשר שאלו תלמיד במהלך שיעורו אם יש גם כיום מי שנוהג בנזירות, התבטא-„כן, יש איזה משוגענר אחד כזה בירושלים“ והמשיך מיד בשיעור [הרה"ג ש. פלמן, משתתף בשיעור].
זיז שדי כתב:עץ הזית כתב:מן הסתם הסיפור הזה היה לפני שהרב יהושע פרידמן והרב אוהד תורג'מן התחילו את נזירותם. מישהו יודע למי התכוון הגראי"ל?באמונתו כתב:מצאתי כתוב:מרן רבי א. י. ל. שטיינמן-כאשר שאלו תלמיד במהלך שיעורו אם יש גם כיום מי שנוהג בנזירות, התבטא-„כן, יש איזה משוגענר אחד כזה בירושלים“ והמשיך מיד בשיעור [הרה"ג ש. פלמן, משתתף בשיעור].
אני לא מתכוון לזלזל ח"ו במישהו, אבל לכאורה צדק מרן הגראי"ל זצ"ל דמי פתי יקבל עליו נזירות כאשר כמעט לא יתכן לשמור בטהרה מטומאת התהום, והתורה זועקת "וטימא ראש נזרו" "וכיפר עליו מאשר חטא על הנפש" ובימינו כל א"י מלאה קברי מתים, ואיי מתי מבול? איי הרוגי נבוכדנצר? וכל מקום שחופרים מוצאים קברים לרוב. ואיך יקח אדם על עצמו אחריות כזו? אם לא כדברי הגראי"ל ודו"ק ותמצא נחת
כשתילי זיתים כתב:זיז שדי כתב:עץ הזית כתב:מן הסתם הסיפור הזה היה לפני שהרב יהושע פרידמן והרב אוהד תורג'מן התחילו את נזירותם. מישהו יודע למי התכוון הגראי"ל?באמונתו כתב:מצאתי כתוב:מרן רבי א. י. ל. שטיינמן-כאשר שאלו תלמיד במהלך שיעורו אם יש גם כיום מי שנוהג בנזירות, התבטא-„כן, יש איזה משוגענר אחד כזה בירושלים“ והמשיך מיד בשיעור [הרה"ג ש. פלמן, משתתף בשיעור].
אני לא מתכוון לזלזל ח"ו במישהו, אבל לכאורה צדק מרן הגראי"ל זצ"ל דמי פתי יקבל עליו נזירות כאשר כמעט לא יתכן לשמור בטהרה מטומאת התהום, והתורה זועקת "וטימא ראש נזרו" "וכיפר עליו מאשר חטא על הנפש" ובימינו כל א"י מלאה קברי מתים, ואיי מתי מבול? איי הרוגי נבוכדנצר? וכל מקום שחופרים מוצאים קברים לרוב. ואיך יקח אדם על עצמו אחריות כזו? אם לא כדברי הגראי"ל ודו"ק ותמצא נחת
כמדומני שכל הנזירים כיום הם נזירי שמשון, שמותר ליטמא למתים (נזיר ד:, רמב"ם נזירות ג יד)
יש נזירי שמשון, ויש נזירי עולם (או נזירים סתם - שהם בפועל נזירים עד שנזכה לטהרה ולקרבנות שאז הם יוכלו לסיים את נזירותם אחרי שלושים ימי טהרה).כשתילי זיתים כתב:כמדומני שכל הנזירים כיום הם נזירי שמשון, שמותר ליטמא למתים (נזיר ד:, רמב"ם נזירות ג יד)
לא בכל מקום מוצאים קברים לרוב, ולדבריך אסור לכהנים לצאת ממקום שנבדק ונמצא טהור...זיז שדי כתב:ובימינו כל א"י מלאה קברי מתים, ואיי מתי מבול? איי הרוגי נבוכדנצר? וכל מקום שחופרים מוצאים קברים לרוב.
עץ הזית כתב:לא בכל מקום מוצאים קברים לרוב, ולדבריך אסור לכהנים לצאת ממקום שנבדק ונמצא טהור...זיז שדי כתב:ובימינו כל א"י מלאה קברי מתים, ואיי מתי מבול? איי הרוגי נבוכדנצר? וכל מקום שחופרים מוצאים קברים לרוב.
אלא בין כהן ובין נזיר אינו צריך לחשוש במקום שלא התעוררה סיבה לחשוש בו.
עץ הזית כתב:יש נזירי שמשון, ויש נזירי עולם (או נזירים סתם - שהם בפועל נזירים עד שנזכה לטהרה ולקרבנות שאז הם יוכלו לסיים את נזירותם אחרי שלושים ימי טהרה).כשתילי זיתים כתב:כמדומני שכל הנזירים כיום הם נזירי שמשון, שמותר ליטמא למתים (נזיר ד:, רמב"ם נזירות ג יד)
אם מותר לכתחילה לכהן ללכת למקום שלא בדקו את טהרתו עד הסלע - אז אין שום מניעה לנדור נזיר אע"פ שאין עתידים להימנע מללכת למקום שלא בדקו את טהרתו עד הסלע.זיז שדי כתב:עץ הזית כתב:לא בכל מקום מוצאים קברים לרוב, ולדבריך אסור לכהנים לצאת ממקום שנבדק ונמצא טהור...זיז שדי כתב:ובימינו כל א"י מלאה קברי מתים, ואיי מתי מבול? איי הרוגי נבוכדנצר? וכל מקום שחופרים מוצאים קברים לרוב.
אלא בין כהן ובין נזיר אינו צריך לחשוש במקום שלא התעוררה סיבה לחשוש בו.
כהן לא בחר את כהונתו, אבל לנזור כשידע שלא יוכל לשמור בטהרה הוא קשה מאוד. (זה לא החידוש שלי)
הרב יהושע פרידמן שהוזכר כאן לעיל.כשתילי זיתים כתב:אתה יודע מנזיר בימינו שאינו נזיר שמשון?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 520 אורחים