מה דעת הת"ח דפה בענין הדו"ד האם יש ב'קישקע' חשש בישול אחר אפיה?
הוה אמינא כתב: אבל לגבי להניח בצלחת תפו"א ושעועית או גריסים לצד בשר מתוך סיר הצ'ולנט, זה היתר מוחלט ואין שום חשש שיבשל תפו"א את הבשר, ואין צריך להגיע ל"דין אין בישול אחר בישול" להתירו. וזה פשוט מסברא. כך גם אין בעיה לשים שם את הקישקע המקולף, אפילו שהוא אפוי, כיון שהוא רותח.
עושה חדשות כתב:מה דעת הת"ח דפה בענין הדו"ד האם יש ב'קישקע' חשש בישול אחר אפיה?
אליהו בן עמרם כתב:עושה חדשות כתב:מה דעת הת"ח דפה בענין הדו"ד האם יש ב'קישקע' חשש בישול אחר אפיה?
ביצה בקליפתה שבישלה במים, מחמת מה נחשבת למבושלת ולא אפויה או צלויה?
מחמת המים שבהם נתבשלה ונתקשתה?
או מחמת היותה בתחילה נוזל לח בתוך הקליפה ורק אח'כ נעשתה למוצק יבש.
ומה שנאמר בביצה, נאמר ב-קישקע העטוף בכיסוי.
אם הביצה נחשבת למבושלת בגלל המים שבהם נתבשלה, למרות שעטופה בקליפה, הוא הדין לקישקע הנדון, אם נתבשל בעטיפתו.
האמת אדרוש כתב:אליהו בן עמרם כתב:עושה חדשות כתב:מה דעת הת"ח דפה בענין הדו"ד האם יש ב'קישקע' חשש בישול אחר אפיה?
ביצה בקליפתה שבישלה במים, מחמת מה נחשבת למבושלת ולא אפויה או צלויה?
מחמת המים שבהם נתבשלה ונתקשתה?
או מחמת היותה בתחילה נוזל לח בתוך הקליפה ורק אח'כ נעשתה למוצק יבש.
ומה שנאמר בביצה, נאמר ב-קישקע העטוף בכיסוי.
אם הביצה נחשבת למבושלת בגלל המים שבהם נתבשלה, למרות שעטופה בקליפה, הוא הדין לקישקע הנדון, אם נתבשל בעטיפתו.
יש לחלק על פי דברי הרשב״א שקליפת ביצה היא מלאה חורים.
אליהו בן עמרם כתב:א. אשמח למ'מ של הרשב'א.
ספרים וועלט כתב:האם ניתן לקבל גליון זה דרך אימייל?
מגופת חבית כתב:ספרים וועלט כתב:האם ניתן לקבל גליון זה דרך אימייל?
גאמ''צ להנ''ל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים