תוכן כתב:ילד שמעיר את אמא שלו באמצע הלילה כי מגרד לו ורוצה שישימו לו משחה. האם האשה צריכה ליטול ידים כדי להסיר רוח רעה לפני שהיא נוגעת במשחה.
אפילו אלו שלא מקפידות על הליכת ד' אמות ללא נטילת ידים נראה שכאן מחוייבת ליטול. לא מיבעי למאן דס"ל סיכה כשתיה יש לומר שזה נכלל ביד לחבית, אלא אף אם נניח שסיכה לא נחשבת כשתיה, עדיין יש פה רוח רעה.
ומה הדין של המשחה שנגעה בה ללא נטילת ידים, האם צריך לזורקו?
משנה ברורה סימן ד ס"ק יד
״ואם נגע במאכל קודם שנטל ידיו אין לאסור המאכל עי"ז אבל לכתחילה מאוד יש ליזהר שלא ליגע אז בשום מאכל ואם נגע באוכל ידיחנו ג"פ.״
מבואר שכל הקפידא הוא במאכלים, ואף בזה מותר בדיעבד. וסיכה כשתיה הוא דין דרבנן שנאמר לגבי ענייני הנאה כיום הכיפורים, וי״א אף לענייני איסורי אכילה, לא לענין רוחות רעות, ואין לך בהם אלא מה שנתפרש להדיא.
ואף לענין חבית, עי׳ בביה״ל שפירש באופן אחר.