ויקרא רבה - פרשת צו פרשה ט:
ר' מני דשאב ור' יהושע דסיכנין בש' ר' לוי, גדול שלום, שכל הברכות טובות ונחמות שהק' מביאן על ישראל, חותמיהן בשלום.
בקרית שמע - פורס סוכת שלום.
בתפילה מעין הברכות - עושה שלום.
בברכת כהנים - וישם לך שלום (במדבר ו, כו).
ואין לי אלא בברכות, בקורבנות מנין, זאת התורה לעולה ולמנחה (ויקרא ז, לז).
ואין לי אלא בכלל, בפרט מנין, זאת תורת העולה (שם /ויקרא/ ו, ב), זאת תורת המנחה (שם /ויקרא ו'/ ז), וזאת תורת החטאת (שם /ויקרא ו'/ יח), וזאת תורת האשם (שם /ויקרא/ ז, א), וזאת תורת זבח השלמים (שם /ויקרא ז'/ יא).
ואין לי אלא בקורבנות יחיד, בקרבנות ציבור מנין, אלה תעשו לי"י במועדיכם וגו' (במדבר כט, לט).
אין לי אלא בעולם הזה, בעולם הבא מנין, כי כה אמר י"י הנני נוטה אליה כנהר שלום (ישעיה סו, יב)...
אמנם בחז"ל מפורש, שחותמו של הקב"ה אמת, וגם דבר זה, חז"ל ביטאו בתקנות מטבע לשון התפילה, ואלה חותמות אמת אשר מצאתי;
1. החתימה המפורסמת של ק"ש, בברכות יד, א:
אלו הן בין הפרקים וכו'. אמר רבי אבהו אמר רבי יוחנן: הלכה כרבי יהודה דאמר, בין אלהיכם לאמת ויציב לא יפסיק. אמר רבי אבהו אמר רבי יוחנן: מאי טעמיה דרבי יהודה - דכתיב: וה' אלהים אמת.
2. ק"ש שעל המיטה, הלא משמשת תפילה החותמת כל היום. בברכות ד, ב:
אמר רבי יהושע בן לוי: אף על פי שקרא אדם קריאת שמע בבית הכנסת, מצוה לקרותו על מטתו. אמר רבי יוסי: מאי קרא - רגזו ואל תחטאו אמרו בלבבכם על משכבכם ודמו סלה. אמר רב נחמן: אם תלמיד חכם הוא אין צריך. אמר אביי: אף תלמיד חכם מיבעי ליה למימר חד פסוקא דרחמי, כגון בידך אפקיד רוחי פדיתה אותי ה' אל אמת.
אף ברכת המפיל, לדעת רבים, מקדימים אותה לפסוקי רחמים.
3. תפילת מנחת שבת, תפילה החותמת כל השבוע, בסוף:
צִדְקָתְךָ כְּהַרְרֵי אֵל מִשְׁפָּטֶךָ תְּהוֹם רַבָּה אָדָם וּבְהֵמָה תוֹשִׁיעַ ה', וְצִדְקָתְךָ אֱלֹהִים עַד מָרוֹם אֲשֶׁר עָשִׂיתָ גְדֹלוֹת אֱלֹהִים מִי כָמוֹךָ, צִדְקָתְךָ צֶדֶק לְעוֹלָם וְתוֹרָתְךָ אֱמֶת.
כידוע, חלוקים מנהגי ישראל בסדר אמירת מקראות אלו, ועכ"פ, בחתימת אחד מהם, מפורשת אמת.