מחולת המחנים כתב:בשער השו"ע כתבו שהדפיסו את קצוה"ח מפני שהנתיבות המשפט מתייחס לדבריו, (כידוע הנתיבות במהדורתו לשו"ע ענה בתוך דבריו על השגות הקצוה"ח במשובב נתיבות).
ואכן בלבוב תר"כ הודפס הנתה"מ לבדו על השו"ע ללא הקצ"ה,
מחולת המחנים כתב:בשער השו"ע כתבו שהדפיסו את קצוה"ח מפני שהנתיבות המשפט מתייחס לדבריו, (כידוע הנתיבות במהדורתו לשו"ע ענה בתוך דבריו על השגות הקצוה"ח במשובב נתיבות).
נטיעות כתב:שושלת אבות המצורף לספר קול תודה עמוד שמה
ישיבה בחור כתב:נטיעות כתב:שושלת אבות המצורף לספר קול תודה עמוד שמה
איפה יש את הספר הזה ???
נחומצ'ה כתב:בא' המהדורות של 'אורייתא' [לא המפורסמת של הגהות הרב דז'ימיטרובסקי]
מופיע הסכמה מרבי משה מזוויהיל זצ"ל [הבן של המגיד מזלאטשוב].
ברוב המהדורות זה הושמט. ואגב, אין הסכמות תואמות בין מהדורות וגשל, מאורי אור ואורייתא.
מה פִשרם של דברים?
על קצה הקולמוס כתב:ראיון מאלף ומענין נתן הגר"ש אלתר שליט"א במוסף שבת קודש - על ספר קצות החושן
כדכד כתב:א. לא ענה מר על שאלתי למה דווקא חסיד הוא לעומת זה
ב. לא מצינו בשום מקום שיהודי שנשא נכרית והוליד ממנה בנים הופך לגוי ומפסיק להיות יהודי בשל כך
הרב מו"ה מנחם מענדיל מרגליות מעיר קעלין במדינת אונגארן הגאון המובהק אבד"ק אטיניא במדינת גאלציען חבר חדושי תורה על ש"ס, ושו"ת, ועל התורה בדרך דרוש ומוסר ה' בכ"י, [הרב הזה מרביץ תורה ברבים עם תלמידים מופלגים] הוא היה תלמיד של הגאונים מו"ה יהודה גרינוואלד אבד"ק סאלמאר, ומו"ה אליעזר חיים דייטש אבד"ק באניהאד, וחוטר מגזע הגאון החסיד מו"ה יוסף אב"ד ומ"מ דק"ק סטנאוו בעל ספר "גנזי יוסף" על התורה, ומגזע הגאון בעל ספר "קצות החושן" על חו"מ, ולמעלה בקודש על בעל ספר תוי"ט על משניות ועוד ספרים.
שמועה שמעתי ממג"ש שלי ביש"ק לפני כמה וכמה שנים שה'קצות בחר לקרוא לספרו 'קצות החושן' מכיוון שקצות החושן מתרגמינן=סטרי חושנא והיינו סטרי שם עירו ודו"ק.
שמועה שמעתי ממג"ש שלי ביש"ק לפני כמה וכמה שנים שה'קצות בחר לקרוא לספרו 'קצות החושן' מכיוון שקצות החושן מתרגמינן=סטרי חושנא והיינו סטרי שם עירו ודו"ק.
אליסף כתב:מהיכי תיתי?
באמונתו כתב:כך כתבו רבים מן המתעדים תולדות הקצות, כגון לדוגמא, המצורף כאן, עמוד 29-30.
אראל כתב:באמונתו כתב:כך כתבו רבים מן המתעדים תולדות הקצות, כגון לדוגמא, המצורף כאן, עמוד 29-30.
ודאי שכן
שמו של הקצוה"ח לא מובא בשום ספר בן דורו, מעט מן המעט שיודעים עליו ועל תולדות ימי חייו הלוטים בערפל, וכנראה שהוא ישב בזויית שלו, ולא התכתב עם שום מישהוא... משא"כ החוו"ד, מוזכר בהרבה ספרי שו"ת גדולי דורו ועוד, ותולדותיו ידועים ומפורסמים [אולי מסיבת שצאצאיו היו יותר מפורסמים אנשי שם, מצאצאי הקצוה"ח, כידוע שעל צאצאי החוו"ד נמנים הרבה שלשלות חסידים ואדמורי"ם]
ובאיזה מקומן בנשמת אדם [ביו"ד סי' ק"י בדין קבוע] כותב עליו 'וקבלתי פניו כראות פני אלקים'..
באמונתו כתב:אליסף כתב:מהיכי תיתי?
כך כתבו רבים מן המתעדים תולדות הקצות, כגון לדוגמא, המצורף כאן, עמוד 29-30.
אראל כתב:באמונתו כתב:כך כתבו רבים מן המתעדים תולדות הקצות, כגון לדוגמא, המצורף כאן, עמוד 29-30.
ודאי שכן
שמו של הקצוה"ח לא מובא בשום ספר בן דורו.
מקדש מלך כתב:באמונתו כתב:אליסף כתב:מהיכי תיתי?
כך כתבו רבים מן המתעדים תולדות הקצות, כגון לדוגמא, המצורף כאן, עמוד 29-30.
למי שלא קרא את המסמך המצורף, יצויין שבמסמך ההוא לא נטען שהקצות לא התפרסם עד להוצאת הנתיבות, אלא שהשגות הנתיבות סייעו להציב אותו במוקד הלמדנות המודרנית (דבר פשוט, שאינו צריך מקור בעצם). אגב, ה'מקור' שהובא במסמך לטיעון הנ"ל הוא איזכור של הרב עמיאל את הקצות והנתיבות זה בצד זה...
סגי נהור כתב:כמדומה בעולם הפסק הנתיבות נחשב יותר עד היום הזה, ובכורתו של הקצות היא בעולם הלמדנות הישיבתית.
מקדש מלך כתב:אראל כתב:באמונתו כתב:כך כתבו רבים מן המתעדים תולדות הקצות, כגון לדוגמא, המצורף כאן, עמוד 29-30.
ודאי שכן
שמו של הקצוה"ח לא מובא בשום ספר בן דורו.
חיפשתי קצת וראיתי שהוא מובא לראשונה
בברוך שאמר
ברוך טעם
רעק"א
חת"ם סופר
בית אפרים
ואכן כל אלו היו צעירים ממנו באיזור עשרים שנה, פחות או יותר.
ולא מצאתי לפו"ר איזכור קדום יותר.
אראל כתב:באמונתו כתב:כך כתבו רבים מן המתעדים תולדות הקצות, כגון לדוגמא, המצורף כאן, עמוד 29-30.
ודאי שכן
שמו של הקצוה"ח לא מובא בשום ספר בן דורו, מעט מן המעט שיודעים עליו ועל תולדות ימי חייו הלוטים בערפל, וכנראה שהוא ישב בזויית שלו, ולא התכתב עם שום מישהוא... משא"כ החוו"ד, מוזכר בהרבה ספרי שו"ת גדולי דורו ועוד, ותולדותיו ידועים ומפורסמים [אולי מסיבת שצאצאיו היו יותר מפורסמים אנשי שם, מצאצאי הקצוה"ח, כידוע שעל צאצאי החוו"ד נמנים הרבה שלשלות חסידים ואדמורי"ם]....
מכון חכמי ליטא כתב:קבלנו מרבותינו ראשי הישיבות שמעלת הלימוד בס' קצות החושן היא שאין כל דבריו מוכרחים ואפשר להעיר עליהם
אראל כתב:אתה מדמה הקונטס הספיקות להקצוה"ח? באמת?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 296 אורחים