קומי רוני כתב:מה מקובל ללמוד תחילה? מנ"ל ואמאי?
כשתילי זיתים כתב:וי"א להקדים ש"ך כי הוא דומה יותר לרש"י, שמפרש הרבה מדברי השו"ע על דרך פשט בקיצור (עפ"י רוב), משא"כ הט"ז דומה יותר לתוספות, וכ"נ מסברא.
הפשוט בפשטותו כתב:ט"ז ומג"א באו"ח - ט"ז קודם?
הפשוט בפשטותו כתב:ט"ז ומג"א באו"ח - ט"ז קודם?
בריה נמוכה כתב:זה עתה ראיתי, דבר מחודש בגליון של ישיבת סלבודקא, שראיינו את הרב סילמן,
......?
כדכד כתב:הפשוט בפשטותו כתב:ט"ז ומג"א באו"ח - ט"ז קודם?
קודם ט"ז כי שניהם היו לוויים והט"ז היה קודם.
פרי יהושע כתב:כדכד כתב:הפשוט בפשטותו כתב:ט"ז ומג"א באו"ח - ט"ז קודם?
קודם ט"ז כי שניהם היו לוויים והט"ז היה קודם.
הש"ך היה כהן
קומי רוני כתב:בריה נמוכה כתב:זה עתה ראיתי, דבר מחודש בגליון של ישיבת סלבודקא, שראיינו את הרב סילמן,
......?
היכן ניתן להשיג את הגליון.
אפשר להעלות?
כשתילי זיתים כתב:הפשוט בפשטותו כתב:ט"ז ומג"א באו"ח - ט"ז קודם?
מג"א קודם
כדכד כתב:לגבי ט"ז ומג"א - שאלתי פעם את מו"ר הגאון הרב אביגדר נבנצל שליט"א בהלכה מסוימת למה המשנ"ב פוסק כהמג"א נגד הט"ז כאשר פשט הסוגייא מסתבר יותר כמו הט"ז (היתה עוד סברה לטובת הט"ז איני זוכרה כעת) וענה לי: "אולי משום שהמג"א פוסק מובהק". לא הבנתי אז למה המג"א פוסק יותר מובהק מהט"ז
אך יתכן באמת שמקובל יותר לפסוק כהמג"א נגד הט"ז
אבל לענין סדר הלימוד מסתבר יותר ללמוד קודם ט"ז כי הוא קדם וכמ"ש לעיל וכן נהגנו
כדכד כתב:לגבי ט"ז ומג"א - שאלתי פעם את מו"ר הגאון הרב אביגדר נבנצל שליט"א בהלכה מסוימת למה המשנ"ב פוסק כהמג"א נגד הט"ז כאשר פשט הסוגייא מסתבר יותר כמו הט"ז (היתה עוד סברה לטובת הט"ז איני זוכרה כעת) וענה לי: "אולי משום שהמג"א פוסק מובהק". לא הבנתי אז למה המג"א פוסק יותר מובהק מהט"ז
אך יתכן באמת שמקובל יותר לפסוק כהמג"א נגד הט"ז
אבל לענין סדר הלימוד מסתבר יותר ללמוד קודם ט"ז כי הוא קדם וכמ"ש לעיל וכן נהגנו
פלוריש כתב:בשו"ת ישיב משה (עמ' קז) הביא בשם הגרי"ש אלישיב שבמחלוקת ש"ך וט"ז מנהג ליטא כש"ך ומנהג פולין כט"ז.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 384 אורחים