אהרן תאומים כתב:ראה כאן כמה וכמה
viewtopic.php?f=7&t=59014&p=756645&hilit=%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%94%D7%9D+%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%96%D7%A2%D7%9C%D7%A1#p762817
כדכד כתב:בזכרוני שבספר מי השילוח הביא רשימה של ששה עשר אופנים של סדר השבטטים ברשימות שבמקרא ולפי זה נמנו יותר מי"ב
כדכד כתב:בזכרוני שבספר מי השילוח הביא רשימה של ששה עשר אופנים של סדר השבטים ברשימות שבמקרא ולפי זה נמנו יותר מי"ב
עזריאל ברגר כתב:מה הקשר בין קריאת התורה של היום (עשרה בטבת) לקריאת התורה של אתמול (יום שני פרשת ויחי)?
האם כוונת מר ששתיהן מתחילות באמצע פרשיה ולא בהפסק פרשייה פתוחה או סתומה כרגיל?
תחילה חשבתי שכוונתו לכך ששלש האותיות הראשונות זהות אבל לא היה נראה לי שלהשוואה כזו הכוונה
כדכד כתב:מי היתה שם אמו צרועה
ומי היתה שם אמם צרויה
ומי היתה אמו מצרעה?
כדכד כתב:שני אנשים נדחפו במקרא
אחד נדחף להכנס (כי לא הרגיש נוח בחוץ)
ואחד נדחף לצאת (כי לא יכול להשאר בפנים)
מי האנשים?
לבנון כתב:חידה לפרשת שמות:
שלוש מילים בפרשה
האחת מהן מופיעה בתנ"ך בעשרה ניקודים שונים
השניה בעשתי עשר ניקודים שונים
והשלישית בשנים עשר ניקודים שונים
אין כוונתי לשינויים בדגשים, אלא לניקוד שונה
הבטחתי כתב:לבנון כתב:חידה לפרשת שמות:
שלוש מילים בפרשה
האחת מהן מופיעה בתנ"ך בעשרה ניקודים שונים
השניה בעשתי עשר ניקודים שונים
והשלישית בשנים עשר ניקודים שונים
אין כוונתי לשינויים בדגשים, אלא לניקוד שונה
עשרה ניקודים - שלח
עזריאל ברגר כתב:הבטחתי כתב:לבנון כתב:חידה לפרשת שמות:
שלוש מילים בפרשה
האחת מהן מופיעה בתנ"ך בעשרה ניקודים שונים
השניה בעשתי עשר ניקודים שונים
והשלישית בשנים עשר ניקודים שונים
אין כוונתי לשינויים בדגשים, אלא לניקוד שונה
עשרה ניקודים - שלח
אחד החברים יגע ומצא אחד עשר:
שַלַח, שַלֵחַ, שָלַח, שָלֹחַ, שֶלַח, שִלַח, שֹלֵחַ, שֻלַח, שֻלָח, שְלַח, שְלֹחַ.
עזריאל ברגר כתב:פרסמתי את החידה בקבוצות אחרות, ויגענו ומצאנו:
11. אֲכָל, אֲכֹל, אֱכָל, אֱכֹל, אֹכֶל, אֹכֵל, אֹכַל, אָכַל, אָכָל, אֻכָּל, אָכֹל.
12. וְיָשַב, וְיָשֹב, וְיֹשֵב, וְיָשֵב, וַיֵשֶב, וַיָשֶב, וַיִשְבּ, וַיָשָב, וַיַשֵב, וַיֹשֶב, וַיֵשֵב, וַיָשֺב.
כדכד כתב:חידה אחרת:
בפרשתנו, בפסוקים סמוכים באה אותה מלה כלפי אותו אדם כאשר באחת נראה שהכוונה לרעת אותו אדם ובשניה נראה שהכוונה לטובתו
עזריאל ברגר כתב:מיהו האדם שהכי הרבה מחלקי גופו מוזכרים במפורש בפסוקים?
ראו "מסילות אל הנפש" מהשבוע האחרון
לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:מיהו האדם שהכי הרבה מחלקי גופו מוזכרים במפורש בפסוקים?
ראו "מסילות אל הנפש" מהשבוע האחרון
אהרן
לב, מצח, פה, יד, רגל, חפניים, תנוך אוזן, בוהן יד, בהן רגל, ראש, זקן, כף, אצבע
אפשר אולי להוסיף את הפסוק ועשה להם מכנסי בד וגו' ממתנים ועד ירכים יהיו.
עזריאל ברגר כתב:לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:מיהו האדם שהכי הרבה מחלקי גופו מוזכרים במפורש בפסוקים?
ראו "מסילות אל הנפש" מהשבוע האחרון
אהרן
לב, מצח, פה, יד, רגל, חפניים, תנוך אוזן, בוהן יד, בהן רגל, ראש, זקן, כף, אצבע
אפשר אולי להוסיף את הפסוק ועשה להם מכנסי בד וגו' ממתנים ועד ירכים יהיו.
במסילות אל הנפש הביא רק 9, ועם הבגדים ("בגדי אהרן") - 10.
אבל אכן יש יותר, ונפרט אותם (ע"פ סדר דבריך):
והיו על לב אהרן - האורים והתומים.
והיה על מצח אהרן - הציץ.
ואנכי אהיה עם פיך ועם פיהו (בפרשתנו).
יד - אמור אל אהרן נטה את ידך במטך ... והעל את הצפרדעים.
רגל - ורחצו ידיהם ורגליהם (מן הכיור).
קחו לכם מלא חפניכם ... ויהי שחין.
תנוך אוזן, בוהן יד, בהן רגל - במילואים.
ויצקת משמן המשחה על ראש אהרן ומשחת אותו לקדשו.
זקן אהרן שיורד על פי מידותיו.
כף - וימלא כפו ממנה (בשמיני למילואים).
והזה באצבעו (בעבודת יום הכיפורים).
ויש להוסיף: ורחץ במים את בשרו (בעבודת יום הכיפורים).
סך הכל ארבעה עשר חלקים, לא כולל בגדיו...
עזריאל ברגר כתב:ויש מקום לדון בשאלה האם "החזה של אהרן" מוזכר בכתוב (ויקרא ז,לא)...
לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:ויש מקום לדון בשאלה האם "החזה של אהרן" מוזכר בכתוב (ויקרא ז,לא)...
???????
עזריאל ברגר כתב:לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:ויש מקום לדון בשאלה האם "החזה של אהרן" מוזכר בכתוב (ויקרא ז,לא)...
???????
מדובר שם על "החזה" של אהרן...
כדכד כתב:עזריאל ברגר כתב:לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:ויש מקום לדון בשאלה האם "החזה של אהרן" מוזכר בכתוב (ויקרא ז,לא)...
???????
מדובר שם על "החזה" של אהרן...
תמיהתו בעינה עומדת
מדובר שם על חזה של בהמה שמגיע לאהרן
ולא כמו שאר חלקי הגוף שצויינו
כדכד כתב:חידה אחרת:
בפרשתנו, בפסוקים סמוכים באה אותה מלה כלפי אותו אדם כאשר באחת נראה שהכוונה לרעת אותו אדם ובשניה נראה שהכוונה לטובתו
ויאמר ה' אל אהרן לך לקראת משה לקיים דברו. וילך ויפגשהו בהר האלהים. בלשון שנצטער ויפגשהו ה' ויבקש המיתו. באותו לשון נחמו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים