דמשק כתב:אמת ואמונה המקורי
לא מצאתי בחדש.
מומר מצטרף למנין?
בפסח מצרים איתא במדרש שהרבה מישראל לא מלו ולא הכינו פסח, וכשהריחו את ריח הצלי מהקרבן של משה באו ורצו לקבל ממנו, וקיבלם ומל אותם ונתן להם מהפסח.
דמשק כתב:אמת ואמונה המקורי
לא מצאתי בחדש.
דמשק כתב:לא מצטרף למנין אבל מצרפים אותו כחלק מן הציבור, כבגמ' כל תענית שאין בה מפושעי ישראל וכו'.
פשיסחא כתב:איפה המקור לסיפור כפי שציינת?
אותה אבקש כתב:עתניאל בן קנז כתב:מקדש מלך כתב:יתכן שצונזר כל ענינים שבצניעות (מאכן קאליע)?
הרבה יותר חריף
'שיחת הילדים' היינו שמשחיתין ז"ל
וכפי שכתב בפירוש "הם מוציאין...'"
בכזה שפה כבר לא משתמשים כיום...
'הם מוציאין', לכאורה הכוונה פשוט כי ג' דברים אלו הם שמוציאין את האדם מן העולם כדאי' במשנה שם.
קשה לומר שכוונת 'קאצקער ווארט' לדברים האסורים ממש, הלא שם דרשו התרוממות בקדש עצמך במותר וכו', ובפרט שהב' הראשונים אינם איסורים.
איש_ספר כתב:בית הגנזים כתב:..............
מענין לענין למה חסרים כמה מספרי חסידות גור באוצר החכמה?
כמו?
גל של אגוזים כתב:כבר שמתי לב שלא הוזכר בין תלמידיו הרה"ק רבי מרדכי יוסף מאיזביצא זצ"ל והגם שהיה תלמידו העיקרי ואף לאחר פרישתו החזיק ממנו כידוע מ"מ אפשר לבלוע השמטת שמו מספר שבא כאילו כספר רשמי של קוצק.
איש_ספר כתב:כמו?בית הגנזים כתב:מענין לענין למה חסרים כמה מספרי חסידות גור באוצר החכמה?
איש_ספר כתב:כמדומה שראיתי למעלה בהודעה של הרב פנת יקרת שליט"א כי 'מי השילוח' לא היה מעולם 'חסיד' במובן הידוע של הרמ"מ מקוצק אלא יותר כ'תלמיד חבר'. וכעת איני מוצא כדי לצטט, עכ"פ נזכרתי בזה לאור התיאור הבא, תיאור שודאי לא הולם חסיד לרבו.
מקדש מלך כתב:איש_ספר כתב:כמדומה שראיתי למעלה בהודעה של הרב פנת יקרת שליט"א כי 'מי השילוח' לא היה מעולם 'חסיד' במובן הידוע של הרמ"מ מקוצק אלא יותר כ'תלמיד חבר'. וכעת איני מוצא כדי לצטט, עכ"פ נזכרתי בזה לאור התיאור הבא, תיאור שודאי לא הולם חסיד לרבו.
אחז בשרוול בגדו ?! אני שמעתי מפי ישיש נאמן שאחז בתנוך אזנו השמאלית ושאג אל תוכה...
ובלשון אחר, אם רק נוריד את התוספת הספרותית הזאת, הרי שהסיפור מתאים כמעט לחלוטין גם בין חסיד לרבו.
איש_ספר כתב:בהנחה שצ"מ רבינוביץ ידע ללקט את שמועותיו מברי דעה ולא מליצנים, הרי שאותו חסיד זקן שסיפר בסגנון כזה, בודאי סבר שהיחס בין שני האישים הולם את הסגנון. אם זה היה או לא היה, זה כמובן פחות מעניין, ומ"מ חסיד(ים) שבאותו דור כך תפסו את התמונה...
ההודעה מתקטננת והגופן בהתאם... הסיפור לא הובא בהקשר של היחס ביניהם. אבל בכ"ז מצופה מסופר כמו צ"מ רבינוביץ שלא לטעות בתיאור בלתי הולם.מקדש מלך כתב:איש_ספר כתב:בהנחה שצ"מ רבינוביץ ידע ללקט את שמועותיו מברי דעה ולא מליצנים, הרי שאותו חסיד זקן שסיפר בסגנון כזה, בודאי סבר שהיחס בין שני האישים הולם את הסגנון. אם זה היה או לא היה, זה כמובן פחות מעניין, ומ"מ חסיד(ים) שבאותו דור כך תפסו את התמונה...
ראיתי רק את הקטע שהעלית, ולא את ההקשר שניתן לו.
אם הסופר עצמו רוצה להוכיח מהתיאור הנ"ל שהיחס ביניהם לא היה כבין תלמיד לרב, אין הכי נמי.
אבל אם הסיפור הובא בהקשר אחר, הרי שיש לקחת בחשבון שרוב הדיוק הוא ממחווה נלווית, ומהסוג שבד"כ נוסף על פי טעמו הספרותי של הכותב.
איש_ספר כתב:בית הגנזים כתב:מענין לענין למה חסרים כמה מספרי חסידות גור באוצר החכמה?
כמו?
איש_ספר כתב:בית הגנזים כתב:..............
מענין לענין למה חסרים כמה מספרי חסידות גור באוצר החכמה?
כמו?
איש_ספר כתב:בית הגנזים כתב:מענין לענין למה חסרים כמה מספרי חסידות גור באוצר החכמה?
כמו?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 417 אורחים