כדכד כתב:טענתי באשכול אחר כן כדבר פשוט וביקשוני מקורות לדבר
הרעיון הכללי נכון שבודאי המשנה נכתבה רק כבסיס ללימוד מרב לתלמיד ומאות שנים אחריה עדיין לא למדו אלא מרב לתלמיד ולא ניסו להבין את הטקסט באופן עצמאי
אמנם לומר שרבי כתב בכוונה באופן לא מובן לא נשמע סביר, אבל כפועל יוצא של השיטה הכללית שהכל מרב לתלמיד, זה אכן אפשרי.
נוריאל עזרא כתב: “הילכתה גמירי לה” מי שינסה להבין רק מהכתוב ויפרש לעברית מילולית- “הלכה למדה לה”, לא יבין הכוונה אם לא שיקרא את שרש”י מפרש שכוונת המושג הזה הוא “הלכה למשה מסיני”
בן ראובן כתב:נוריאל עזרא כתב: “הילכתה גמירי לה” מי שינסה להבין רק מהכתוב ויפרש לעברית מילולית- “הלכה למדה לה”, לא יבין הכוונה אם לא שיקרא את שרש”י מפרש שכוונת המושג הזה הוא “הלכה למשה מסיני”
"הלכתא גמירי לה" אין תרגומו "הלכה למדה לה", אלא "הלכה למדוה".
אהרן מאיר כתב:כ"כ הרש"ש בהגהותיו על ספר נתיבות עולם על ברייתא דל"ב מידות [ולינא תרי"ט], בעמ' קיא. הדברים נסמנו בציוני המקורות לפחד יצחק, חנוכה, מאמר א'. שם הביא דברים אלו ודן בהם [ובגוף דבריו שם יש להעיר מד' הגרי"ז בסטנסיל על תוס' תמורה די"ד ע"ב [בתוך כרך ג' בסטנסיל, עמ' קנ] ואכמ"ל בזה].
רעיון שונה אך דומה כתב הרב הנזיר בקול הנבואה עמ' יח. לטענתו, זה מאפיין כללי של "החכמה העברית". וז"ל שם:
והנך רואה שהדרשות הללו של מקרא זה אשר כל התלמוד נסמך עליו הוא דחוק ורחוק מאוד, ואפשר לומר לפי שעיקר התלמוד אינו אלא שיהא תורה שבעל פה על כן ראוי גם כן שהפסוק שיהא נסמך עליו לא יהא רק כהררים התלויים בשערה, ע"כ.
זאב ערבות כתב:כדכד כתב:רש"י לחומש זה תורה שבכתב
גמרא זה תורה שבע"פ
למה מלחמדים לפני הגיל שכתוב במשננה? זו קושייא אבל לא על כך שהמשנה והגמרא נכתבו בלשון בלתי מובנת
מצטער לומר לך שאתה מתקש על חינם, ולא רק שלא הבאת שום מקור לדבריך, אלא סתם סברא שבדית מלבך, שאלתי ת"ח מופלג ואמר לי חד וחלק שהסברא שלך היא עורבא פרח. תשאל ילד בן עשר מה משמעות שנים אוחזים בטלית ויסביר לך בשפה פשוטה, ו.
עניתי על זה כבר כמה פעמיםמה הבעיה בכך? האם צריך לדעת את כל סברות ופלפולי הראשונים והאחרונים? כשיתבגר שכלו ילמד בהם, אך מה הבעיה להבין את הגמרא כפשוטה? רק לת"ח היא ניתנה? האם צריך לבטל את לימוד הדף היומי למאות אלפי איש מפני שלומדים עם שוטנשטיין? האם רב מאיר שפירא שגה כשיסד את הדף היומי? למי הוא יסד אותו? לבעלי בתים וקיבל הסכמותשראלמכל גדולי י
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 119 אורחים