מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מצוות מילה כברית וכקרבן

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
מן הדרום
הודעות: 782
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

מצוות מילה כברית וכקרבן

הודעהעל ידי מן הדרום » ו' ינואר 13, 2023 1:01 am

יש מקורות רבים שמילה היא כקרבן, מאידך מילה היא ברית . האם שני הדברים מסתדרים יחד, ברית היא בין שני שוויםלכאוה, קרבן זו התבטלות בפני הקב"ה
האם שאלתי מובנת? האם יש כיוון להסביר זאת?

צופה_ומביט
הודעות: 5972
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: מצוות מילה כברית וכקרבן

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ו' ינואר 13, 2023 1:03 am

רק להעיר שהמילה קרבן פירושה הפשוט התקרבות, דבר שמקרב. מרצה. מחבר.

ולאידך גיסא, ברית איננה בהכרח בין שווים (לא יסביר את ברית הקב"ה עם כל החי, בפרשת נח. גם אם נפלפל שכלפי האדם ותפקידו יש לומר בחינת שיוויון בהוצאת הרצון לפועל, נעשה שותף וכו'). אלא בין כל שנים שרוצים רצון שווה בחיבורם זה.

מן הדרום
הודעות: 782
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: מצוות מילה כברית וכקרבן

הודעהעל ידי מן הדרום » ו' ינואר 13, 2023 1:09 am

קרבן זה לא הקרבה , נתינה משלך?

צופה_ומביט
הודעות: 5972
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: מצוות מילה כברית וכקרבן

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ו' ינואר 13, 2023 1:14 am

משמעות זו גופא מהיכן באה? איך זה קשור לשורש ק.ר.ב?
הכל מתחיל מהנ"ל: התקרבות לקב"ה.

עזריאל ברגר
הודעות: 14056
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: מצוות מילה כברית וכקרבן

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' ינואר 13, 2023 11:39 am

מן הדרום כתב:יש מקורות רבים שמילה היא כקרבן, מאידך מילה היא ברית . האם שני הדברים מסתדרים יחד, ברית היא בין שני שוויםלכאוה, קרבן זו התבטלות בפני הקב"ה
האם שאלתי מובנת? האם יש כיוון להסביר זאת?

אם שאלתך נכונה, אולי אפשר לתרצה כך:
הברית היא בין הנימול לבין הקב"ה.
הקרבן - הוא של אביו (כך זכור לי שמשמע מהזוהר שאומרים בלילה שלפני הברית).

מן הדרום
הודעות: 782
הצטרף: ג' אוקטובר 06, 2015 11:26 am

Re: מצוות מילה כברית וכקרבן

הודעהעל ידי מן הדרום » ו' ינואר 13, 2023 11:58 am

עזריאל ברגר כתב:
מן הדרום כתב:יש מקורות רבים שמילה היא כקרבן, מאידך מילה היא ברית . האם שני הדברים מסתדרים יחד, ברית היא בין שני שוויםלכאוה, קרבן זו התבטלות בפני הקב"ה
האם שאלתי מובנת? האם יש כיוון להסביר זאת?

אם שאלתך נכונה, אולי אפשר לתרצה כך:
הברית היא בין הנימול לבין הקב"ה.
הקרבן - הוא של אביו (כך זכור לי שמשמע מהזוהר שאומרים בלילה שלפני הברית).


תודה
חיזוק לכך, ראיתי שמסבירים שהכרת הוא על הפרת הברית, וזה רק לבן ולא לאביו


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: בברכה המשולשת, שילה צבי ו־ 154 אורחים