האויצרניק כתב:מנחת אשר של הגר"א וייס עה"ת
על שמות ראיתי בחנויות, להבנתי הוציאו את כל הסט מחדש כולל כרך נוסף עם מפתחות, וגם בשאר הכרכים נוספו עוד עשרות סימנים חדשים
יוצא פוניבז' כתב:חמשה חומשי תורה עם מדרש תורה הוצאת אהבת שלום
יש פרטים נוספים?
סעדיה כתב:המדרשים הנ"ל הם ע"פ איזו מהדורות? גירסאות?
הבטחתי כתב:מדרשי התנאים הקדומים, שהיוו את הבסיס והמקור לפירוש רש"י.
ואלו הם:
לספר בראשית: בראשית רבה.
הבטחתי כתב:סעדיה כתב:המדרשים הנ"ל הם ע"פ איזו מהדורות? גירסאות?
קבלתי מהם מייל נוסף, ובו תשובה לשאלותיך
נוסח המדרשים עיקרו נקבע על פי הדפוסים המצויים, זולת איזה מקומות שהוצרכנו להעמיד הגרסה ע"פ כתבי יד דווקניים. במקומות בהם מצאנו חילופי נוסחאות, קבענו הנוסח המחוור המתקיים בספרים הנדפסים, ולא ראינו מקום לציון גרסאות מחולפות, כדי לא להלאות הלומד בשינויי נוסחאות. וזאת למודעי, כי לא באנו בזה חלילה לקבוע נוסח המדרש באופן מוחלט, כי אם להקל על הלומדים והמעיינים.
החוזר כתב:ספוילר למתעצלים:נוסח המדרשים עיקרו נקבע על פי הדפוסים המצויים, זולת איזה מקומות שהוצרכנו להעמיד הגרסה ע"פ כתבי יד דווקניים. במקומות בהם מצאנו חילופי נוסחאות, קבענו הנוסח המחוור המתקיים בספרים הנדפסים, ולא ראינו מקום לציון גרסאות מחולפות, כדי לא להלאות הלומד בשינויי נוסחאות. וזאת למודעי, כי לא באנו בזה חלילה לקבוע נוסח המדרש באופן מוחלט, כי אם להקל על הלומדים והמעיינים.
לספר בראשית: בראשית רבה (הקדמון)
לספר שמות: מכילתא
לספר ויקרא: ספרא (תורת כהנים)
לספרים במדבר ודברים: ספרי
עם השנים נזנח לימודם של מדרשים יסודיים אלו - הנזכרים ומצוטטים בשני התלמודים (ובסנהדרין פו. אמרו: "סתם ספרא רבי יהודה, סתם ספרי רבי שמעון, וכולהו אליבא דרבי עקיבא"), ונעשה ענין לתלמידי חכמים יחידים. זו הפעם הראשונה בהם נדפסים מדרשים אלו בצמוד לחומש, ובוודאי שהדבר מהווה בשורה אמתית שתקרב את הלומדים והמעיינים למשנת חז"ל.
החומשים מופיעים בהידור רב, עם תרגוס אונקלוס, ופירוש רש"י.
חובה בכל בית ובכל בית מדרש!
גיורא בשמי שמיא כתב:אלו הנזכרים ומצוטטים בשני התלמודים (היינו ארבעת האחרונים) נדפסו בצמוד לחומש, ונמצא ברוב בתי הכנסיות זה כבר למעלה ממאה שנים, בחומש ע"פ מלבים. בראשית רבה אכן לא זכור לי, אך איך שכתוב, לענ"ד יש כאן הטעיה...
תורה יהדי''ר כתב:בהמשך דבריהם הם מזכירים את המלבי”ם, אלא שכותבים שמחמת האריכות של פירושו זה לא כ”כ תפס.
האויצרניק כתב:מנחת אשר של הגר"א וייס עה"ת
על שמות ראיתי בחנויות, להבנתי הוציאו את כל הסט מחדש כולל כרך נוסף עם מפתחות, וגם בשאר הכרכים נוספו עוד עשרות סימנים חדשים
גיורא בשמי שמיא כתב:הבטחתי כתב:לספר בראשית: בראשית רבה (הקדמון)
לספר שמות: מכילתא
לספר ויקרא: ספרא (תורת כהנים)
לספרים במדבר ודברים: ספרי
עם השנים נזנח לימודם של מדרשים יסודיים אלו - הנזכרים ומצוטטים בשני התלמודים (ובסנהדרין פו. אמרו: "סתם ספרא רבי יהודה, סתם ספרי רבי שמעון, וכולהו אליבא דרבי עקיבא"), ונעשה ענין לתלמידי חכמים יחידים. זו הפעם הראשונה בהם נדפסים מדרשים אלו בצמוד לחומש, ובוודאי שהדבר מהווה בשורה אמתית שתקרב את הלומדים והמעיינים למשנת חז"ל.
החומשים מופיעים בהידור רב, עם תרגוס אונקלוס, ופירוש רש"י.
חובה בכל בית ובכל בית מדרש!
אלו הנזכרים ומצוטטים בשני התלמודים (היינו ארבעת האחרונים) נדפסו בצמוד לחומש, ונמצא ברוב בתי הכנסיות זה כבר למעלה ממאה שנים, בחומש ע"פ מלבים. בראשית רבה אכן לא זכור לי, אך איך שכתוב, לענ"ד יש כאן הטעיה...
האויצרניק כתב:אגב, אם כבר לעשות כזה עבודה כבר הייתי מוסיף ליקוטים מתוך כל הבבלי והירושלמי על סדר החומש, וזה כבר היה באמת יכולה להיות בשורה גדולה
איש_ספר כתב:גיורא בשמי שמיא כתב:זו הפעם הראשונה בהם נדפסים מדרשים אלו בצמוד לחומש,
...נדפסו בצמוד לחומש, ונמצא ברוב בתי הכנסיות זה כבר למעלה ממאה שנים, בחומש ע"פ מלבים. ... לענ"ד יש כאן הטעיה...
... החומשים עם פירוש מלבי"ם ומדרשי חז"ל, לא נדפסו כדי להביא את המדרשים, אלא בעיקר בשביל פירושו של המלבי"ם וזה משתקף בעימוד... ואין כאן הטעיה כלל...
גיורא בשמי שמיא כתב:איש_ספר כתב:גיורא בשמי שמיא כתב:הבטחתי כתב: זו הפעם הראשונה בהם נדפסים מדרשים אלו בצמוד לחומש,
...נדפסו בצמוד לחומש, ונמצא ברוב בתי הכנסיות זה כבר למעלה ממאה שנים, בחומש ע"פ מלבים. ... לענ"ד יש כאן הטעיה...
... החומשים עם פירוש מלבי"ם ומדרשי חז"ל, לא נדפסו כדי להביא את המדרשים, אלא בעיקר בשביל פירושו של המלבי"ם וזה משתקף בעימוד... ואין כאן הטעיה כלל...
לדעתך די בזה ליישב ולהצדיק ל' 'הפעם הראשונה'? אין כאן הטעיה כלל? דומני שלא כבוד המנהל שהאמת נר לרגליו כתבה אלא איזה תלמיד טועה כתבה.
איש_ספר כתב:מצטער. לא הבנתי שהדיון סביב 'הודעת התפוצה', חשבתי שהדיון נסוב סביב משהו שכתוב בהקדמת החומש.
הבטחתי כתב:תרומת הדשן - חלק פסקים וכתבים
מהד' מכון חכמת שלמה
האויצרניק כתב:הבטחתי כתב:תרומת הדשן - חלק פסקים וכתבים
מהד' מכון חכמת שלמה
כלומר חלק שלישי? הוא כבר יצא לאור במהדורות אחרות?
הבטחתי כתב:תלמוד בבלי עם שינויי נוסחאות מסכת נזיר חלק א' - מהדורת מכון התלמוד הישראלי
גיורא בשמי שמיא כתב:הבטחתי כתב:תלמוד בבלי עם שינויי נוסחאות מסכת נזיר חלק א' - מהדורת מכון התלמוד הישראלי
עד איזה דף מגיע?
הבטחתי כתב:האויצרניק כתב:הבטחתי כתב:תרומת הדשן - חלק פסקים וכתבים
מהד' מכון חכמת שלמה
כלומר חלק שלישי? הוא כבר יצא לאור במהדורות אחרות?
כן, זהו החלק האחרון בסדרה
יצא לאור בכמה מהדורות בשנים האחרונות.
א.יהושע הכהן כתב:יצא לאור:
הוראה ברורה - נידוי, חרם, אבלות
יורה דעה הלכות נידוי, חרם ואבילות. יורה דעה סימנים: שלד’ – תג’
איתן נוי כתב:שו"ת חדש ומרשים מאת הרה"ג ר' ישראל "שבות ישראל". שו"ת אתיופיה - ר' ישראל אבבאו בלאצ'ו (תל ציון).
"חקרי הלכות ובירורי מנהגים להלכה ולמעשה. מנהגי יהודי אתיופיה ודעתם של גדולי הפוסקים בדורנו".
מעוטר בהסכמתם והתייחסותם החמה והמיוחדת של מאורי דורינו.
http://www.wslibrary.net/sifria/en/shut ... elazo.html
אדם קדמאה כתב:מצורף
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 372 אורחים