או בנוסח אחר; המבשל לחולה בשבת, האם מחוייב להניח דוקא באש גרופה וקטומה (היכא דאפשר) משום גזירת חז"ל שמא יחתה?
מצינו חומרא באיסור דרבנן של שהיה טפי מהאיסור דאו' של בישול, לגבי מעשה שבת, אבל לכאו' אין בזה הכרע גמור לשאלה הנ"ל.
לגבי מעשה שבת מקילים בכל מקרה של פלוגתא. וא"כ המבשל בשבת דבר שכבר נתבשל כמאכב"ד, שנחלקו בו הראשונים אם יש בו איסור בישול או לאו, לכאו' אפשר להקל לו במעשה שבת מחמת אלו הסוברים שעבר על איסור דאו' של בישול וממילא לא גזרו בו מצד איסור שהיה וחזרה. וצ"ע בזה.עושה חדשות כתב:מצינו חומרא באיסור דרבנן של שהיה טפי מהאיסור דאו' של בישול, לגבי מעשה שבת, אבל לכאו' אין בזה הכרע גמור לשאלה הנ"ל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 176 אורחים