יהודהא כתב:חומש בראשית ארכו 2255 שנים.
יהודהא כתב:כי בכל התנך ,המשפט "ואלה תולדות " מופיע רק 12 פעמים ,
עשר מתוכם בספרינו,יש לכך משמעות ונתינת זווית נוספת לחלוקה ולהבנת ספר בראשית, וכבר דנו בכך המפרשים,
1- אֵ֣לֶּה תוֹלְד֧וֹת הַשָּׁמַ֛יִם וְהָאָ֖רֶץ בראשית ב,ד,
2 - , זֶ֣ה סֵ֔פֶר תּוֹלְדֹ֖ת אָדָ֑ם, בראשית , ה,א,
3 - - אֵ֚לֶּה תּוֹלְדֹ֣ת נֹ֔חַ, בראשית פרק ו פסוק ט,
4 - וְאֵ֙לֶּה֙ תּוֹלְדֹ֣ת בְּנֵי־נֹ֔חַ, בראשית פרק י פסוק א,
5 - אֵ֚לֶּה תּוֹלְדֹ֣ת שֵׁ֔ם , בראשית פרק יא פסוק י ,
6 - וְאֵ֙לֶּה֙ תּוֹלְדֹ֣ת תֶּ֔רַח , בראשית פרק יא פסוק כז,
7 - אֵ֛לֶּה תֹּלְדֹ֥ת יִשְׁמָעֵ֖אל , בראשית פרק כה פסוק יב
8 - אֵ֛לֶּה תּוֹלְדֹ֥ת יִצְחָ֖ק , בראשית פרק כה פסוק יט
9, - וְאֵ֛לֶּה תֹּלְד֥וֹת עֵשָׂ֖ו , בראשית פרק לו פסוק ט (עשיו יש פעמיים)
10 - אֵ֣לֶּה ׀ תֹּלְד֣וֹת יַעֲקֹ֗ב , בראשית פרק לז פסוק ב,
===עד כאן מספר בראשית,
11 - ואֵ֛לֶּה תּוֹלְדֹ֥ת אַהֲרֹ֖ן וּמֹשֶׁ֑ה , במדבר פרק ג פסוק א,
12 - וְאֵ֙לֶּה֙ תּוֹלְד֣וֹת פָּ֔רֶץ . רות פרק ד פסוק יח
שבענו מטובך כתב:יהודהא כתב:חומש בראשית ארכו 2255 שנים.
למה לא 2309? הלא פטירת יוסף מוזכרת בספר בראשית.
בסדר הדורות שנת ב' אלפים תפ"ח כתוב: ספר בראשית, משנברא העולם עד שמת יוסף, אלפיים וש"ט שנים.יהודהא כתב:כי בכל התנך ,המשפט "ואלה תולדות " מופיע רק 12 פעמים ,
עשר מתוכם בספרינו,יש לכך משמעות ונתינת זווית נוספת לחלוקה ולהבנת ספר בראשית, וכבר דנו בכך המפרשים,ח
ידיעת אגב: בפי' רשב"ם פר' וישב לז ב כתוב: אלה תולדות יעקב - אלה מקראות ומאורעות שאירעו ליעקב. והנה זה הבל הוא. כי כל אלה תולדות האמור בתורה [ובנביאים] ובכתובים יש מהם שמפרשים בני האדם ויש מהם רבים שמפרשים בני בנים.
ההוספה שבסוגריים 'ובנביאים' מופיעה ברבים מדפוסי פי' רשב"ם (וכ"ה כבר במהדו' ברסלאו תרמ"ב). וכמובן שאינה נכונה. שהרי 'אלה תולדות' מופיע רק בתורה ובכתובים!
יהודהא כתב:כנל יש בעמ"י אירועים רבים ומכריעים בתאריכים שרבים בהם מסתיימים בשנה ח' ***.
ויש שנותנים לכך משמעות רוחניות .
להלן תאריכים נוספים שנשלחו עי ז. ועי ב,ה. וישכח.
רובם אימתתי, וחלק נתון לפרשנות.
כניסת העם לארץ ישראל..... 2488
תחילת בנין בית ראשון .........2928
חורבן בית ראשון................3338
בנין בית שני.................. 3408
חורבן בית שני ............... .3828
ותאריכים נוספים:
- 2228 פטירת יצחק
- 2368 -לידת משה רבינו
- 2488 פטירת משה רבינו
- 3448- פשטה מלכות יון בכל העולם
[+ אלכסנדר מוקדון, מניין השטרות]
- 3598 - תחילת מלכות אנטיוכוס
- 3648- תחילת כיבוש מלכות רומי
- 3728 - תחילת נשיאות הלל
- 3788- גלתה סנהדרין וישבה בחנויות
ותודה ללבי במערב »על ההפנייה לליקוטי שיחות הדן בנושא.
"הענין כולו הוזכר כבר בשיחת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע מיום ז' אדר תשמ"ח - נד' ב'התוועדויות' ח"ב ע' 391 ובהע' 35".
יהושפט כתב:יהודהא כתב:כנל יש בעמ"י אירועים רבים ומכריעים בתאריכים שרבים בהם מסתיימים בשנה ח' ***.
ויש שנותנים לכך משמעות רוחניות .
.....
ן וי"ד, אבל למנין בהר"ד שאנו מונים הכל היה בשנת ט' ולא ח', וממילא צ"ב הדברים שצויינו על שנת תשמ"ח.
כמו כן להעיר, שאין כל התאריכים מוסכמים ולדעת התוס' הבית נבנה בת"ט וחרב בתתכ"ט [תת"ל לבהר"ד].
יהודהא כתב:יהושפט כתב:יהודהא כתב:כנל יש בעמ"י אירועים רבים ומכריעים בתאריכים שרבים בהם מסתיימים בשנה ח' ***.
ויש שנותנים לכך משמעות רוחניות .
.....
ן וי"ד, אבל למנין בהר"ד שאנו מונים הכל היה בשנת ט' ולא ח', וממילא צ"ב הדברים שצויינו על שנת תשמ"ח.
כמו כן להעיר, שאין כל התאריכים מוסכמים ולדעת התוס' הבית נבנה בת"ט וחרב בתתכ"ט [תת"ל לבהר"ד].
=======================================
א, דבריך נכונים אבל גם אם יש ריבוי תאריכים חשובים בשנה ט' , עדיין זה לכאורה אומר דרשני.
ב, כמובן שכל הדעות השונות המתייחסות לשנת השמיטה ,תקפות גם לענינינו,
אלא שנקטנו לפי המהלך המקובל כיום על עמי.
ממ ישכח על ההערה.
יהושפט כתב:יהודהא כתב:יהושפט כתב:יהודהא כתב:כנל יש בעמ"י אירועים רבים ו
=======================================
אלא שנקטנו לפי המהלך המקובל כיום על עמי.
ממ ישכח על ההערה.
------------
לפי מנין השמיטין המקובל בעמ"י שהוא כרמב"ם, מה שנקטת אינו כמהלך המקובל בכלל ישראל לדינא, וכבר דבר התומים מכך שהמנין המקובל בפי כל לשנות חורבן אינו מתאים לעולה ממנין השמיטין.
עוד יש להעיר, שמדברי הרמב"ם בפ"י משמו"י עולה שמנין שטרות החל בשנת תתמ"ט לוי"ד שהיא ת"נ לבהר"ד
צופה_ומביט כתב:לגבי שנת לידת אברהם, יש מחלוקת בזה בחז"ל, ונגרר מזה מחלוקת גם על שאר התאריכים:
viewtopic.php?p=729912#p729912
יהושפט כתב:יהודהא כתב: "הענין כולו הוזכר כבר בשיחת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע מיום ז' אדר תשמ"ח - נד' ב'התוועדויות' ח"ב ע' 391 ובהע' 35".
להעיר שכיגוע כל התאריכים הלו הם לפי מנין וי"ד, אבל למנין בהר"ד שאנו מונים הכל היה בשנת ט' ולא ח', וממילא צ"ב הדברים שצויינו על שנת תשמ"ח.
כמו כן להעיר, שאין כל התאריכים מוסכמים ולדעת התוס' הבית נבנה בת"ט וחרב בתתכ"ט [תת"ל לבהר"ד].
בן ראובן כתב:יהושפט כתב:יהודהא כתב: "הענין כולו הוזכר כבר בשיחת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע מיום ז' אדר תשמ"ח - נד' ב'התוועדויות' ח"ב ע' 391 ובהע' 35".
להעיר שכיגוע כל התאריכים הלו הם לפי מנין וי"ד, אבל למנין בהר"ד שאנו מונים הכל היה בשנת ט' ולא ח', וממילא צ"ב הדברים שצויינו על שנת תשמ"ח.
כמו כן להעיר, שאין כל התאריכים מוסכמים ולדעת התוס' הבית נבנה בת"ט וחרב בתתכ"ט [תת"ל לבהר"ד].
הרבי מתייחס לזה בשיחתו הנ"ל, עיי"ש.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 89 אורחים