זאינץ כתב:אסופת יבולו הספרותי של הרב יהושע מונדשיין
https://www.kramim.info/
נפלא ביותר, תשוח"ח.
פולסברג כתב:מאמרו הידוע הסכמות שתוקות [בה''ב
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:אחרי ההפנייה קריתי את המאמר 'הסכמות משותקות' [/size])
הפצת המעיינות כתב:יהושע מונדשיין - אין לנו אלא ה"שלחן ערוך"!
אין לנו אלא ה"שלחן ערוך"
בהמשך לליקוט מדברי כ"ק אדמו"ר הכ"מ ('התקשרות', גל' ה), שלהזכירנו בא כי ההלכה לבדה היתה נר לרגליו של הרבי - אוסיף בזה אחת מהערותיו-הוראותיו המאלפות של הרבי באותו ענין:
בחודש מנ"א תשי"ט עמד אחד ממוסדות חב"ד בנ.י. לפרסם בעתונות כתבת "ניחום אבלים" למשפחתו של עסקן ונדיב ידוע, שהוא וצאצאיו תמכו רבות באותו מוסד.
טיוטת הכתבה היתה לעיניו של הרבי נבג"מ עובר להדפסתה, וכשראה בה כי עם יוצאי-חלציו נמנית גם בתו, שהכותב הגדירה כ"זמרת-עם מפורסמת" - הקיף הרבי את המלים הללו בעיגול, ורשם: "בטח ידוע שהוא אסור ע"פ שו"ע אדה"ז". עכלה"ק.
והמעיין בשו"ע אדמו"ר (עה, ו) יווכח לכאורה כי רק בדוחק גדול ניתן אולי ללמוד ממנו את אשר ראה בו הרבי, אך אעפ"כ נקט הרבי להחמיר (וכפי שנהג להזהיר שגם ילדות קטנות לא ישירו בצוותא עם ילדים ובנוכחות גברים וכו'. ואכמ"ל).
איש_ספר כתב:ל"ע כראוי ואולי לכן לא הבנתי כאן את נקודת הדיון.
בשביל קול באשה ערוה צריך להגיע עד שו"ע אדה"ז (שכפי דברי הרי"מ הוא מקור דחוק)?! וכי סאני שו"ע אהע"ז כא א?
ואולי יש כאן איזה חידוש שלא הבנתי.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 115 אורחים