אבקברד כתב:ומעניין לעניין -
האם רב שמואל בר זוטרא ורב שמואל בר זוטרי היו שני אנשים שונים?
כך לכאורה עולה מהסוגיא הבאה:
תלמוד בבלי מסכת שבת דף כג עמוד א
איבעיא להו: לגבל או לעשן? תא שמע, דתני רב שמואל בר זוטרא: כל השמנים יפין לדיו ושמן זית מן המובחר. בין לגבל בין לעשן, רב שמואל בר זוטרא מתני הכי: כל העשנים יפין לדיו ושמן זית מן המובחר. אמר רב הונא: כל השרפין יפין לדיו, ושרף קטף יפה מכולם.
כל פעם שיש שאלות כאלו, ראשית יש לבדוק מה הנוסח בכתבי היד
למעשה בוילנא מוזכר פעמיים רב שמואל בר זוטרא
אולם בדפוסי שונצינו ונציה: דתני רב ושמואל בר זוטרי ... רב שמואל בר זוטרא תאנא
אולם בכתה"י יש כמה נוסחים בכת"י מינכן לא גרס בכלל את הכפילות, ואילו בכת"י אקוספורד הבריי' הרא' היא ריב"ל, ובכת"י וטיקן הבראשון רב שמואל בר זוטרא והשני איכא דאמרי, רק בכת"י פרידברג הראשון בר זוטרתי והשני בר זוטרא
בדקדוקי סופרים על אתר עמד ע"ז, וכתב שלא מסתבר שהיו שנים, והביא כמובן את גירסת כת"י מינכן, ואת כת"י אוקספורד.
החשק שלמה על אתר מביא שכבר בסדר הדורות עמד בזה, והביא מספר מלא רצון שהיו שנים, ואילו הסדה"ד נדחק ליישב
למעשה ר"ש בר זוטרא נזכר עוד פעמיים, בש"ס ב"מ מט ונדה מו בשם בר זוטרא [או זוטר' בחלק מכתה"י, אבל לא זוטרי/זוטרתי].
ה"בלגן" כאן בנוסחים, הוא מן הסתם משום נסיונות תיקון של הגירסא הקשה.