אראל כתב:מענין לענין
אחד סיפר לי אתמול בשם המגיד ר' נפתלי גרוס שליט"א, סיפור עם התפילין של הגרי"ז זצ"ל, ותמצית הדברים, שבתפילין של יד של מרן הגרי"ז מצאו הפרשיות כתובים על ארבעה עורות, שכשרים רק בדיעבד, כי הגרי"ז חשש לכתוב על קלף אחד, שמא מחמת קוטנם של האותיות יפסלו, בחר לכתוב בארבעה פרשיות נפרדים שכשרים בדיעבד, מלכתבם באופן שאפשר שאפילו בדיעבד יפסלו
כלום נזכר נזכר איפוא באיזהו מקומן ממעתיקי שמועות הגרי"ז או מכותבי תולדותיו??, כי אצלי זה נשמע מוזר מאוד
אראל כתב:מענין לענין
אחד סיפר לי אתמול בשם המגיד ר' נפתלי גרוס שליט"א, סיפור עם התפילין של הגרי"ז זצ"ל, ותמצית הדברים, שבתפילין של יד של מרן הגרי"ז מצאו הפרשיות כתובים על ארבעה עורות, שכשרים רק בדיעבד, כי הגרי"ז חשש לכתוב על קלף אחד, שמא מחמת קוטנם של האותיות יפסלו, בחר לכתוב בארבעה פרשיות נפרדים שכשרים בדיעבד, מלכתבם באופן שאפשר שאפילו בדיעבד יפסלו
כלום נזכר נזכר איפוא באיזהו מקומן ממעתיקי שמועות הגרי"ז או מכותבי תולדותיו??, כי אצלי זה נשמע מוזר מאוד
ספרים וועלט כתב:אראל כתב:מענין לענין
אחד סיפר לי אתמול בשם המגיד ר' נפתלי גרוס שליט"א, סיפור עם התפילין של הגרי"ז זצ"ל, ותמצית הדברים, שבתפילין של יד של מרן הגרי"ז מצאו הפרשיות כתובים על ארבעה עורות, שכשרים רק בדיעבד, כי הגרי"ז חשש לכתוב על קלף אחד, שמא מחמת קוטנם של האותיות יפסלו, בחר לכתוב בארבעה פרשיות נפרדים שכשרים בדיעבד, מלכתבם באופן שאפשר שאפילו בדיעבד יפסלו
כלום נזכר נזכר איפוא באיזהו מקומן ממעתיקי שמועות הגרי"ז או מכותבי תולדותיו??, כי אצלי זה נשמע מוזר מאוד
למה כשרים רק בדיעבד? אם זה נדבק ביחד הרי זה לכתחילה!
מה שנכון נכון כתב:במכתב הגרי"ז :"את הש"י יכתוב בד' שיטין כמו הש"ר בכדי שיהי' הכתב גדול ומתוקן עצהיו"ט... ואם לא ימצא קלף אחד שמחזיק כל הד' פרשיות יכתוב על שני קלפים וידביקם יחד בדבק כשר".
אראל כתב:ספרים וועלט כתב:אראל כתב:מענין לענין
אחד סיפר לי אתמול בשם המגיד ר' נפתלי גרוס שליט"א, סיפור עם התפילין של הגרי"ז זצ"ל, ותמצית הדברים, שבתפילין של יד של מרן הגרי"ז מצאו הפרשיות כתובים על ארבעה עורות, שכשרים רק בדיעבד, כי הגרי"ז חשש לכתוב על קלף אחד, שמא מחמת קוטנם של האותיות יפסלו, בחר לכתוב בארבעה פרשיות נפרדים שכשרים בדיעבד, מלכתבם באופן שאפשר שאפילו בדיעבד יפסלו
כלום נזכר נזכר איפוא באיזהו מקומן ממעתיקי שמועות הגרי"ז או מכותבי תולדותיו??, כי אצלי זה נשמע מוזר מאוד
למה כשרים רק בדיעבד? אם זה נדבק ביחד הרי זה לכתחילה!
כך סובר רעק"א בהגהותיו ביו"ד סי' רפח, מדיוק דברי רש"י במגילה עיי"ש, ובשו"ת סי' ח'
ספרים וועלט כתב:לא ראיתי לא שם ולא שם, אולי תוכל להעתיק את לשונו?
אראל כתב:מה שנכון נכון כתב:במכתב הגרי"ז :"את הש"י יכתוב בד' שיטין כמו הש"ר בכדי שיהי' הכתב גדול ומתוקן עצהיו"ט... ואם לא ימצא קלף אחד שמחזיק כל הד' פרשיות יכתוב על שני קלפים וידביקם יחד בדבק כשר".
ייש"כ גדול
איפה ניתן לראות את המכתב הזאת? [אני רוצה להראותו לזה שסיפר לי העובדא]
שלח כתב:ראיתי שמביאים בשם הגרי"ז זצ"ל שאם למשל אדם הניח ביום אחד תפילין במשך 5 שעות וביום שני לא הניח בכלל, זה אותו דבר אם הניח ב2 ימים כל פעם 2.5 שעות,כי הולכים לפי שעות, האם יש למישהו מקור לדבר בכתבי הגרי"ז זצ"ל ומה השיטות השונות בדבר זה
שלח כתב:ראיתי שמביאים בשם הגרי"ז זצ"ל שאם למשל אדם הניח ביום אחד תפילין במשך 5 שעות וביום שני לא הניח בכלל, זה אותו דבר אם הניח ב2 ימים כל פעם 2.5 שעות,כי הולכים לפי שעות, האם יש למישהו מקור לדבר בכתבי הגרי"ז זצ"ל ומה השיטות השונות בדבר זה
אראל כתב:ספרים וועלט כתב:לא ראיתי לא שם ולא שם, אולי תוכל להעתיק את לשונו?
תסלח לי, טעיתי במ"מ כי כתבתי מזכרון
כוונתי עמ"ש בפתחי תשובה יו"ד סי' רפח בשם שו"ת רע"ק איגר סימן רי"ג עיי"ש [מיירי שם במזוזה, אבל הריי במזוזה פסול בשני עורות אפילו בדיעבד, ועכ"ז מכשיר אם תפרן קודם הכתיבה, כ"ש בתפילין]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 131 אורחים