הבטחתי כתב:עניו כמשה כתב:שמעתי שהמאור מתכונןן להוציא הנך מחדש [הבנתי שעל התורה כבר הוציא חדש]
מישהו יודע מה השיפורים שעשה אם בכלל
לפי תקדימי העבר, אין מה להתרגש.
דוב גרין כתב:לא.
אם אחד יכול להביא דוגמאות אוכל לבדוק עוד.
הארי החי כתב:הרושם שקיבלתי מקופיא הוא שאע"פ שבתורה אין הרבה טעויות משמעותיות, מ"מ בנ"ך [ולאחרונה עסקתי בתהילים] הטעויות רבו מספור... כנראה שבגלל מיעוט העוסקים בנ"ך לא איכפ"ל כ"כ..
עניו כמשה כתב:הארי החי כתב:הרושם שקיבלתי מקופיא הוא שאע"פ שבתורה אין הרבה טעויות משמעותיות, מ"מ בנ"ך [ולאחרונה עסקתי בתהילים] הטעויות רבו מספור... כנראה שבגלל מיעוט העוסקים בנ"ך לא איכפ"ל כ"כ..
על ההוצאה החדשה אתה מדבר?
גבול ים כתב:מי יודע מה הסיבה שלא הדפיסו במגילות את המנחת שי ? והאם הדבר תוקן במהדורא החדשה
א איד כתב:כתבתי בעבר:
והן בארטסקרול והן בעוז והדר, הסתמכו על מק"ג דפו"ר על חשבון הדפוסים הישנים וכתה"י של הרד"ק.
אבל במק"ג הכתר נכתב נכון.
זאב ערבות כתב:בזמן האחרון הושלמו (כמעט) 3 סטים של מקראות גדולות, הכתר, ארטסקרול ועוז והדר. הם מתווספות למהדורת המאור שהושלמה לפני למעלה מעשרים שנה. אלה המהדורות שלפי מיטב ידיעתי נערכו והוגהו מחדש ולא סתם סריקה כשאר המהדורות בשוק. לכל אחת מעלות וחסרונות, אך בשורה תחתונה, לו היה כעת מבצע מיוחד עקב המצב, סט שלם נניח במאה שקל, והייתם יכולים לבחור רק באחת מן המהדורות, באיזו מהדורה הייתם בוחרים וכמובן מדוע.
זאב ערבות כתב:ברשימת המפרשים למהדורת ארטסקרול כתוב שעפ"י דפוס ראשון ועם הוספת קטעים מכ"י... ומוגה עפ"י שלשה כתבי יד מדויקים.
מנין לך שהסתמכו על דפו"ר על חשבון הדפוסים הישנים? איזה דפוסים ישנים קדמו לדפוס ראשון? לעומת זאת הכתר לא לקחו כלל בחשבון דפו"ר.
א איד כתב:שוב: דבריי נסובו על המקרה המובא בקובץ שהעליתי, במקרה זה העדיפו את הנוסח (המוטעה) המופיע במק"ג דפו"ר, מאשר את הנוסח המופיע בדפוסים הקודמים של פי' הרד"ק.
זאב ערבות: בארטסקרול יש מרכאות בציטוט הפסוקים וזה לכאורה עדיף שכן ריבוי פונטים שונים מבלבל וכפי שהעירו במקום אחר על הדגשת דברים בעוז והדר בתוך התוספות (ובנוסף, זה לא מכפר על החסרונות שבכתר שהם יותר משמעותיים מהיתרון של הדגשת הפסוקים).
גם ארטסקרול פיסקו פיסוק נאה ומעניין שאתה מזכיר את המהדורה ולא שמת לב לכך.
מסתמא כוונתו לנוסח[?], ואם כן יש לומר "חיסרון".(ובנוסף, זה לא מכפר על החסרונות שבכתר שהם יותר משמעותיים מהיתרון של הדגשת הפסוקים [א"ה: ופיסוק נאה ומתקבל]).
ובקשר לחסרון הופעת מפרשים מסורתיים כגון המצודות, לו היית קורא את ההקדמה היית מבין שהם רק מביאים ראשונים.
זאב ערבות כתב:במהדורת הכתר לא הוציאו אף מהדורה מתוקנת, לעומת זאת ארט מתקנים מהדפסה להדפסה.
זאב ערבות כתב:בכתר אין כלל פיסוק
זאב ערבות כתב:מחיר כל כרך [של הכתר] יותר גבוה מאשר ארטסקרול
זאב ערבות כתב:אין ולא יהיה תנ"ך מ"ג מושלם, זה פשוט דבר בלתי אפשרי [...] ולסיכום, אם אתה מעוניין במ"ג המושלם, תשנס מתניך ותשכור צוות של כמאה ת"ח מבינים,
וגם כך מסופקני אם תצליח - ויבואו וימצאו פגמים בעבודתך.
לו היתה מהדורה מושלמת, כל המתחרים היו נעלמים; לכל מהדורה יש יתרונות וחסרונות (והדבר נכון בש"ס ובמ"ג וברמב"ם וכו')
וכל אחד צריך לעשות חישוב מה סדר העדיפויות שלו, אא"כ יש לו תקציב ומקום ליותר ממהדורה אחת, כך שלא ניתן לייעץ.
זאב ערבות כתב:התכוונתי לומר שבכתר ניקוד, וניקוד בהרבה יותר חשוב מפיסוק, בפרט שהרבה פעמים תמצא שינויים בפיסוק אך בניקוד לא כ"כ הרבה (יחסית) שכן כללי הדקדוק הרבה יותר חזקים מכללי הפיסוק, ודרך אגב יש מהדורת ש"ס טוביא'ס מנוקדת, ואמר לי המו"ל טוביה, ששאל את הגריש"א האם גם לפסק, וענה לו בשום פנים ואופן! (איני יודע אם אלו היו ממש המלים אך זו היתה כוונתו), והשערתי מפני שבהרבה מקרים ניתן לפסק כך או כך ומי לחש למהדורת הכתר או ארטסקרול שכך הוא הפיסוק הנכון? ואתה כותב שיש בכתר פיסוק מעולה, ומדוע אינך סבור שאף בארטסקרול הפיסוק מעולה? נחכה לדוגמאות, ואז נראה לך דוגמאות להיפך.
ובקשר למחיר, איני מתמצא במחירים בארץ, אך כאן כל כרך של הכתר 25 דולר ואף פעם אין הנחה, לעומת זאת ארטסקרול תלוי בעובי הכרך בין 19 ל23 דולר (תהלים שהוא הכרך הגדול ביותר) וכל כמה חדשים יש מבצע לפעמים עד 30 אחוז הנחה [...] הבדל משמעותי ביותר (דרך אגב, איכות הכריכה והניר של הכתר ירוד לעומת ארטסקרול), ועוד פרט, ארטסקרול נדפס בארה"ב, והמסים על ספרים המיובאים לארץ גבוה ביותר, דבר שמיקר את הספרים של ארטסקרול, אך כאן המסים הם יחסית אפסיים, ואל תשכח שצריך לשלם עבור המשלוח, לדוגמא את הספר אוצר רש"י 350 עותקים עלה לי 900 דולר, כלומר 2.5 דולר לספר.
ולסיום מהדורת עוז והדר אף היא מהדורה טובה ביותר, וכל פעם שיש איזה ספק אני נעזר בה, אך כפי שציינתי קבלתי רשות מארטסקרול להשתמש במהדורתם ללא הגבלה ולכן היא מהדורת היסוד אצלי.
זאב ערבות כתב:ועוד הבדל גדול, הכתר חילקו כמה ספרים לשניים, כך שלמשל בראשית עולה כאן 50 דולר, ואילו ארטסקרול כל ספר הוא יחידה אחת!
זאב ערבות כתב:עיין בפירוש הרשב"ם בתחילתו.
עניו כמשה כתב:טעון הסבר בבקשה
קו ירוק כתב:האות של אורטסקול איננה אות יפה
הדסה, זה סתם אות (פונט) מודרנית לא חגיגית.
טיפוגרפיה זה לא משהו שקונים בשקל.. ולספרי קודש החגיגיות משרה אוירה של כובד ראש. גם איננו פונט נוח יותר.
אבל נכון כ"א וטעמו. לאנשי חו"ל שרגילים לאות לא עברית, זה הפריע פחות..
קו ירוק כתב:ולא שלהם.
זאב ערבות כתב:כמדומני שארטסקרול חידשו את הפונט שלהם במקצת.
זאב ערבות כתב:בקשר לנקודותיים וסימן שאלה נכתב כאן במקומות אחרים, ובקשר לרשב"ם הנושא כבר נדוש בארוכה, והטעות היחידה של ארטסקרול - שכתבו בהקדמת המהדורה הראשונה עפ"י מהדורת רוזין ולאחר הביקורת שקיבלו שינו את המינוח וכבר הובא כאן בפורום.
ושורה תחתונה. אין מהדורה מושלמת ולכן למי שיש תקציב ומקום יקנה את כולם, ולמי שאין יקנה את זו שעונה על הצרכים שלו וזה דבר שמשתנה מקונה לקונה לפי הבנתו. למשל לרוב הציבור החרדי השמטת הרשב"ם לא מעלה ולא מוריד ואף לא מודעים לדבר
משה לוי11 כתב:(עוז והדר עשו זאת בהוצאה של "אור החיים" המבואר, וחבל שלא המשיכו בדרך זו)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 666 אורחים