אם אשה טבלה לנידותה ביום (השמיני כמובן), האם יש חובת עונה ביום עצמו (ות"ח מאפיל בטליתו וכו') או רק בלילה (הבא)?
אני שואל זאת בעקבות תוספות רשב"ש על פירוש רש"י, פרשת תולדות, סוף עמ' קא. יעויין שם.
עזריאל ברגר כתב:לצערי, אינני מכיר את תוספות רשב"ש, ואיני יודע היכן למצוא את דבריו.
חד ברנש כתב:עזריאל ברגר כתב:לצערי, אינני מכיר את תוספות רשב"ש, ואיני יודע היכן למצוא את דבריו.
הפוך בו (ב'אוצר') והפוך בו (ב'פורום האוצר') דכולא בהם.
עי' כאן viewtopic.php?f=7&t=45793&p=777099&hilit=%D7%AA%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%AA+%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%90%D7%9C+%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94#p777099
כדכד כתב:ואולי בזמנים שהיו טובלים ביום היה דין אחר
כדכד כתב:לי מסתבר יותר שהן הטבילה ביום והן התשמיש ביום נועדו להסחת דעתם של אנשי גרר מהענין שכן יתכן שהם ידעו על הנוהג לטבול בילה או לשמש בלילה ולכן חשבו יצחק ורבקה שכך יוכלו להסתיר יותר את היותם איש ואשה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 149 אורחים