וזה עונה על השאלה הראשונה, לפי כל זה יוצא שהפסול הוא לא מצד שהתמיד נעשה מוקדם יותר, אלא מצד זה שהשחיטה נעשתה בלילה.
yankev כתב:האם מותר לשחוט קרבן תמיד לפני עלות השחר, והאם בדיעבד זה כשר? או שהשחיטה עצמה היא חלק מההקרבה ולכן זה אסור.
אגב, מה שנשחט בלילה שורפים או קוברים (כמו חולין בעזרה)?
הרמב"ם בפי"ט כתב:
אלו הן הנשרפים: בשר קדש שנטמא או נותר או נפסל, וכן המנחה שנטמאת או נפסלה או נותרה, ואשם תלוי שנודע לו שלא חטא קודם שנזרק דמו וחטאת העוף הבאה על הספק, ושער נזיר טהור, והערלה וכלאי הכרם, ודבר שאין דרכו להשרף כגון משקין של ערלה ושל כלאי הכרם הרי אלו יקברו.
הלכה יא
ואלו הם הנקברים: קדשים שמתו בין קדשי מזבח בין קדשי בדק הבית, וקדשים שהפילו נפל, הפילו שליא תקבר, ושור הנסקל, ועגלה ערופה, וצפורי מצורע, ושיער נזיר טמא, ופטר חמור, ובשר בחלב,
וחולין שנשחטו בעזרה.