דרופתקי דאורייתא כתב:בגוף הדבר, לגבי שו"ת אורחותיך למדני,
ברור למעיין בספר, [ואני כותב על סמך מה שלמדתי בו כמה וכמה תשובות בעבר באחד החלקים] כי הכותב אינו חוצניק, למרות שהוא מנסה מאד לתת הרגשה כזו בספריו, וגם, שהוא חרד"ל, אבל בודאי אינו חרדי.
לדעתי הוא מסתיר א"ע, כי אם ידעו מי הוא, לא ישאלו אותו [ולא מפני שח"ו וכו', אלא מפני שהוא משתייך למגזר אחר, וחרדי ממוצע לא ישאל מישהו חרד"ל, אבל כאשר אתה לא יודע מי זה, אתה שואל].
יהודה בן יעקב כתב:לאן האתר מפנה ב'מידע על המחבר'? (חסום לי)
נוריאל עזרא כתב:יהודה בן יעקב כתב:לאן האתר מפנה ב'מידע על המחבר'? (חסום לי)
מפנה לערך בויקי.(חסום לי[לאחרונה אתרוג חסמו את ויקי באופן גורף]ואינני יודע מה כתוב שם אבל אפשר לראות את הקישור).
אשרי יושבי ביתך כתב:לאחרונה התגלה לעיני חלק מספריו, ונתגלה לעיני פסק תמוה ומשונה בו כותב שבזמן הזה יש להתיר לעבור לפני המתפלל שמו"ע, מכמה סיבות וטעמים.
ורק שאם עובר, לא יפיל את המתפלל... [כמובן, האריך שם במראי מקומות וכו', אך מ"מ משם ועד להגיע לפסק משונה זה, הדרך רחוקה].
במקום אחד ראיתי את הכרך שם נדפס הפסק הנ"ל, כשאחד כתב על כריכת הספר - שידעו לא לסמוך על כל פסק הכתוב בספר זה, וציין לפסק הנ"ל, לאות וסימן.
יהודה בן יעקב כתב:נוריאל עזרא כתב:יהודה בן יעקב כתב:לאן האתר מפנה ב'מידע על המחבר'? (חסום לי)
מפנה לערך בויקי.(חסום לי[לאחרונה אתרוג חסמו את ויקי באופן גורף]ואינני יודע מה כתוב שם אבל אפשר לראות את הקישור).
קיים במכלול: https://www.hamichlol.org.il/%D7%90%D7% ... 7%A0%D7%99
ללא מידע נוסף
למה אתרוג לא עושים הפניה ישירה למכלול, כמו נטפרי?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:לאחרונה התגלה לעיני חלק מספריו, ונתגלה לעיני פסק תמוה ומשונה בו כותב שבזמן הזה יש להתיר לעבור לפני המתפלל שמו"ע, מכמה סיבות וטעמים.
ורק שאם עובר, לא יפיל את המתפלל... [כמובן, האריך שם במראי מקומות וכו', אך מ"מ משם ועד להגיע לפסק משונה זה, הדרך רחוקה].
במקום אחד ראיתי את הכרך שם נדפס הפסק הנ"ל, כשאחד כתב על כריכת הספר - שידעו לא לסמוך על כל פסק הכתוב בספר זה, וציין לפסק הנ"ל, לאות וסימן.
אני שמעתי שכן פסק גם בעל פתחי חושן בלוי.
צופה_ומביט כתב:ראיתי מאמר ביקורת שנכתב [בתשע"ח] על דרכו הפסיקתית של המחבר, ע"י הר' אברהם סתיו
עובר ושב כתב:צופה_ומביט כתב:ראיתי מאמר ביקורת שנכתב [בתשע"ח] על דרכו הפסיקתית של המחבר, ע"י הר' אברהם סתיו
אסור לתת במה לליצן הזה. מי שהתיר צפיה בסרטים הוא דוקא אברהם סתיו, והרב בעל "אורחותיך למדני" לא אהב את פרסום הדברים והפרשנות שעשה הרב סתיו בתשובתו אליו ועל כן הוא כתב גילוי דעת שבה נאמר כי "לפני ג' שנים כתבתי תשובה לרב אברהם סתיו בעניין ראיית סרט בבית קולנוע (או בבית, בטלוויזיה או במחשב). ופלפלתי שם רק ללמד זכות מעיקר הדין על אלו שהולכים למקום טינופת כזה, אם הם אינם מכוונים לראות ערווה בסרט".
בהמשך הוא הבהיר כי "למעשה נראה פשוט שאין להתיר כלל, שמי יכול לשלוט על נפשו בכל פעם שנראה ערווה בסרט. ולכן מצינו שלמעשה הדבר אסור מן הדין מצד ערווה. ואין ללמוד כלל ממה שכתבתי, שיש היתר למעשה לילך למקום טינופת כזה.
"ולכן בסיום כתבתי שם, ''ומי שהוא יכול לשמור את נפשו ויכול להתרחק מכל זה תבוא עליו ברכה, וכלל גדול בידינו שצריך אדם להתרחק מן האישה מאד מאד...ומ''ש מרן הנ''ל הוא בסתם אשה, וק''ו וכ''ש שכשיש אשה פרוצה בסרט ודאי אין להתיר למעשה לראות אותו סרט, אף בלי כוונה ליהנות. ואין להאריך בדברים פשוטים, וכבר האריכו חז''ל לבאר חומר האיסור של הסתכלות בערווה.
עוד כתב בעל "אורחותיך למדני" כי "וכן מצינו בשו"ת יחו"ד חלק ד' סוף סימן ז' וז''ל "ויש להבהיר שכל המדובר ברואה טלוויזיה בדרך מקרה, אבל עצם הכנסת טלוויזיה בבית, כבר העלו גדולי הפוסקים של דורנו לאסור הדבר בהחלט, משום מושב לצים, וביטול תורה, והמסתכל בתכניות הטלוויזיה הוא מגרה יצר הרע בעצמו על ידי הסתכלות בסרטים של תועבה, ומשחית נפשו הוא יעשה".
"וכן פסק הגאון רבי משה דוד אוסטרייכר בעל תפארת אדם, בתשובה שהובאה בספר טהרת יום טוב חלק ו' (עמוד ס"ה). וכן פסק הגאון רבי יונה שטייף בתשובה שהובאה שם (עמוד ס"ו). ועוד גאונים רבים ועצומים מגדולי דורינו, וקראו על המביא טלויזיה בתוך ביתו, לא תביא תועבה אל ביתך, ומכל שכן מי שיש לו ילדים בבית, שמכשילם ומחטיאם ומרחיקם מהדרך הישרה, ועובר על מה שנאמר אל תשכן באהלך עולה. ושומע לנו ישכון בטח". עכ"ל. מחבר הספר אורחותיך למדני".
אשרי יושבי ביתך כתב:לאחרונה התגלה לעיני חלק מספריו, ונתגלה לעיני פסק תמוה ומשונה בו כותב שבזמן הזה יש להתיר לעבור לפני המתפלל שמו"ע, מכמה סיבות וטעמים.
ורק שאם עובר, לא יפיל את המתפלל... [כמובן, האריך שם במראי מקומות וכו', אך מ"מ משם ועד להגיע לפסק משונה זה, הדרך רחוקה].
כן מסתבר כתב:אשרי יושבי ביתך כתב:לאחרונה התגלה לעיני חלק מספריו, ונתגלה לעיני פסק תמוה ומשונה בו כותב שבזמן הזה יש להתיר לעבור לפני המתפלל שמו"ע, מכמה סיבות וטעמים.
ורק שאם עובר, לא יפיל את המתפלל... [כמובן, האריך שם במראי מקומות וכו', אך מ"מ משם ועד להגיע לפסק משונה זה, הדרך רחוקה].
ובקיצור:
הוא לא מבני ברק, שכן רב בני ברקי לא היה מוציא פסק כזה, אולם יתכן שהוא ירושלמי, וסגנון פסקיו הם כאלו.
התקדמנו שלב אחד בניחוש...
זאב ערבות כתב:לא התקדמת אלא התרחקת, וניחוש אסור מן התורה
מחשב מסלול כתב:אבני דרך פרינץ כרך טו
שמואל דוד כתב:על כל הערה והערה שיש לי בלשונות של רש״י ז״ל הוא מתרץ באופן נפלא.
אי אפשר לעשות כן ע״י חיפוש באוצר.
זאב ערבות כתב:כל מטרת האשכול אינה מובנת, הלא כמעט כולם כאן כותבים בעילום שמם, אז מה הלהיטות לגלות את זהות הניק א"ל?
זאב ערבות כתב:מה זה משנה כמה חלקי ספרים כתבו או אם בכלל, אם אתה נוהג לכתוב בעילום שם במקום ציבורי כמו בפורום הזה, ואינך מעוניין שיגלו את זהותך שתהיה הסיבה אשר תהיה, אין לך רשות מוסרית לגלות את זהות המחבר למרות שזה מאוד מסקרן.
זאב ערבות כתב:ודרך אגב רבים ממשתתפי הפורום כתבו ספרים וכמה אף יותר מספר אחד, וכן מאמרים בירחון האוצר.
עזריאל ברגר כתב:להיטות יש, ואף אני הייתי רוצה לדעת את שמותיהם של כמה ניקים כאן, ומסתמא רבים כמוני אומרים "אפשי, אבל מה אעשה שאבי שבשמים גזר עלי"...
זאב ערבות כתב:עזריאל ברגר כתב:להיטות יש, ואף אני הייתי רוצה לדעת את שמותיהם של כמה ניקים כאן, ומסתמא רבים כמוני אומרים "אפשי, אבל מה אעשה שאבי שבשמים גזר עלי"...
המלה להיטות צורמת. אפשר להשתמש במלה יותר עדינה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 608 אורחים