תורת המן כתב:
מעוד חבר שעובד בחנות ספרים 'זונדל ברמן' שיש להם ג' חנויות בלייקווד שמעתי, שלאור האיסור לעשות מסחר בהספרים, הם הפסיקו למכור פשש"מ בכל חנויותיהם.
באתר שלהם, הם מוכרים בגדול:
https://zbermanbooks.com/catalogsearch/ ... 7%A8%D7%90
תורת המן כתב:
מעוד חבר שעובד בחנות ספרים 'זונדל ברמן' שיש להם ג' חנויות בלייקווד שמעתי, שלאור האיסור לעשות מסחר בהספרים, הם הפסיקו למכור פשש"מ בכל חנויותיהם.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:מהרי"ץ חיות ביאר במה שהתרגום ניתנה מסיני, שאין פירושו שכל מילה הוא מסיני, אלא שכל מה שחידש והוסיף אונקלוס על הביאור הפשוט שבחומש, אינו מלבו אלא מסיני.
דהיינו שתרגום אונקלוס פירושו שילוב בין הביאור הפשוט למדרשי הכתובים, ודומה בזה לתיב"ע שהרחיב את הדרש.
אראל כתב:תורת המן כתב:
מעוד חבר שעובד בחנות ספרים 'זונדל ברמן' שיש להם ג' חנויות בלייקווד שמעתי, שלאור האיסור לעשות מסחר בהספרים, הם הפסיקו למכור פשש"מ בכל חנויותיהם.
באתר שלהם, הם מוכרים בגדול:
https://zbermanbooks.com/catalogsearch/ ... 7%A8%D7%90
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:שמעתי היום סיפור -
לפני כששה חודשים, טרם הגיע הטומול ליבשת זו, הלך אחד לחנות ספרים לקנות 'פשוטו של מקרא'. אמר לו בעל החנות, "תיזהר, עומדת לצאת לאור ספר מתחרה לזה, והם מתכוננים למאבק נגד 'פשוטו של מקרא', ויכול להיות שתפסיד".
באמת, לפני שבוע אמר לי חבר שהכוונה כאן הוא כסף, וכולנו מובלים ע"י בעלי אינטרסים למיניהם שרוצים למכור ספר אחר. לא האמנתי לו, אבל עכשיו אינני בטוח כ"כ.
גימפעל כתב:תורת המן כתב:בשבוע שעבר בבמ"ג-לייקווד היה הפשקווילים הנ"ל בכל מקום, ואני ראיתי בבית מדרש 'בית אהרן' כמו ל' אנשים מתווכחים בענין הספר, ושמעתי מחבירי שכן היה גם בבית מדרש אחר.
גם הניח איש אחד בישיבה קונטרס קטן באנגלית עם כל מיני טענות שונות ומשנות נגד הספר.
מעוד חבר שעובד בחנות ספרים 'זונדל ברמן' שיש להם ג' חנויות בלייקווד שמעתי, שלאור האיסור לעשות מסחר בהספרים, הם הפסיקו למכור פשש"מ בכל חנויותיהם.
מה ברצונך לחדש ?
סגי נהור כתב:בריה נמוכה כתב:אדרבה תביא מקור לדבריך שרש"י הוא הוא פשוטו של מקרא
מאי משמע "הוא הוא פשוטו של מקרא"? יש מפרש אחר שלדעתך הוא הוא הפשט? השאלה היא אם מגמת רש"י לפרש את הפשט או לעטר את הכתובים בדרשות, ועל זה כבר אמרו קדמונים שמגמתו לפרש את הפשט ואינו מביא מן המדרשים אלא במקום שלדעתו אין המקרא מיושב בלעדיהם (וכמשמעות לשונו של רש"י עצמו וכנ"ל). ראה למשל משכיל לדוד בהקדמתו המליצית, ד"ה בשלח וד"ה ויקהל.
וראה בהרחבה במאמר שהעליתי כאן. וכאמור כל זה כבר נכב"ב.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:שמעתי היום סיפור -
לפני כששה חודשים, טרם הגיע הטומול ליבשת זו, הלך אחד לחנות ספרים לקנות 'פשוטו של מקרא'. אמר לו בעל החנות, "תיזהר, עומדת לצאת לאור ספר מתחרה לזה, והם מתכוננים למאבק נגד 'פשוטו של מקרא', ויכול להיות שתפסיד".
באמת, לפני שבוע אמר לי חבר שהכוונה כאן הוא כסף, וכולנו מובלים ע"י בעלי אינטרסים למיניהם שרוצים למכור ספר אחר. לא האמנתי לו, אבל עכשיו אינני בטוח כ"כ.
בריה נמוכה כתב:אגב, מה היחס בחב"ד לחומש המבואר עפ"י פשוטו של מקרא של הרב עדין אבן־ישראל שטיינזלץ, ?
בריה נמוכה כתב:אגב, מה היחס בחב"ד לחומש המבואר עפ"י פשוטו של מקרא של הרב עדין אבן־ישראל שטיינזלץ, ?
כמ"ש ויהי ערב [ויהי בוקר יום אחד], ואין מקרא יוצא מידי פשוטו.
לפי סדר לשון הפרשה היה לו לכתוב: יום ראשון, כמו שכתוב בשאר הימים: שני (בראשית א':ח'), שלישי (בראשית א':י"ג), רביעי (בראשית א':י"ט). למה כתב: אחד? שהיה הקב"ה יחיד בעולמו, שלא נבראו המלאכים עד יום שני.
בריה נמוכה כתב:אגב, מה היחס בחב"ד לחומש המבואר עפ"י פשוטו של מקרא של הרב עדין אבן־ישראל שטיינזלץ, ?
תורת המן כתב:דבר שראיתי דרך לימודי:
כתוב בשו"ע אה"ע הל' גיטין (סי' קכ"ו ס"ג) - "יום ראשון יכתוב באחד בשבת".
ר"ל גט שנכתב ביום א', יכתבו בו 'באחד'.
וכתב ע"ז הגר"א (סק"ד):כמ"ש ויהי ערב [ויהי בוקר יום אחד], ואין מקרא יוצא מידי פשוטו.
ונראה לי ביאור הדברים, שבאמת כתב רש"י על הפסוק הזה:לפי סדר לשון הפרשה היה לו לכתוב: יום ראשון, כמו שכתוב בשאר הימים: שני (בראשית א':ח'), שלישי (בראשית א':י"ג), רביעי (בראשית א':י"ט). למה כתב: אחד? שהיה הקב"ה יחיד בעולמו, שלא נבראו המלאכים עד יום שני.
הרי שנקט רש"י שהעיקר לכתוב ראשון ולא אחד כשֶמונה ימים, והתורה לא כוונה אלא לדרוש מכאן שה' היה יחיד, אך בשאר מקומות יש לנו לכותבו 'ראשון'.
וא"כ לכאורה הוה לן לכתוב בגט ראשון בשבת?
וע"ז כתב הגר"א 'אין מקרא יוצא מידי פשוטו'. ר"ל שמה שכתב רש"י אינו פשוטו של מקרא, רק אדרבה מכאן אנו רואים שהעיקר כשמונה ימי השבוע הוא לכתוב אחד ולא ראשון, וכן אנו נוהגין בכתיבת גיטין.
יום אחד – ואין צרך לשאול למה אמר יום אחד ולא אמר יום ראשון, כי תתחייב השאלה ההיא בעצמה אם אמר יום ראשון. ומלת אחד – היא תאר על עלת הנספרים כמו שהיא שם על עלת המספרים, את הכבש אחד תעשה בבקר (במדבר כ"ח:ד').
וכן פי' האב"ע נו"א והחזקוני.ועל דרך הפשט: לא יתכן לאמר 'יום ראשון' בעבור שעדיין לא נעשה השני, כי הראשון קודם לשני במנין או במעלה, אבל שניהם נמצאים, והאחד לא יורה על שני.
גימפעל כתב:הגה"צ וואודרידזש רב: בענין הקול קורא נגד החומש "פשוטו של מקרא"
https://www.kolhalashon.com//New/Media/ ... e=34317804
א איד כתב:בריה נמוכה כתב:אגב, מה היחס בחב"ד לחומש המבואר עפ"י פשוטו של מקרא של הרב עדין אבן־ישראל שטיינזלץ, ?
(ולפלא שלא נזכר פירוש זה, שקיבל תמיכה מגדולי דורו, עד עתה).
כדכד כתב:יסביר שאברהם קראה ע"ש שבועתו ויצחק קראה ע"ש שבועתו.
כך מפרש רש"י
כדכד כתב:רש"י על הפסוקים שבהודעה שהזכיר מר
בריה נמוכה כתב:א איד כתב:בריה נמוכה כתב:אגב, מה היחס בחב"ד לחומש המבואר עפ"י פשוטו של מקרא של הרב עדין אבן־ישראל שטיינזלץ, ?
(ולפלא שלא נזכר פירוש זה, שקיבל תמיכה מגדולי דורו, עד עתה).
הרב איש ספר כבר הביע את התנגדותו לחיבורו ראה באשכול יהודה אליצור - מאה שנים להולדתו
וע"ע באשכול פירוש דעת מקרא - ראוי לבוא בקהל לנו?
אסתירה פני כתב:כדכד כתב:רש"י על הפסוקים שבהודעה שהזכיר מר
תוכל נא לצטט, יען כי בחומש שלי לא מצאתי.
האויצרניק כתב:אם נמשיך ברמזים, אתן רמז נוסף
אחד המכונים הידועים הללו כבר הוציא בעבר חומש דומה וכעת הוציאו מחדש במהדורה חדשה בתוספת שינויים
איש_ספר כתב:בכמה הודעות באשכול ארוך ומלא זה, נזכר קונטרס "ויבינו במקרא", וכמה מהכותבים ביקשו לדעת עניינו.
ובכן, הנה הקונטרס:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 466 אורחים