דברי סכלות!ביקורת תהיה כתב:בתלמוד משמש המאמר 'אין בן דוד בא עד שיכלו כל נשמות שבגוף' נימוק להקל את חובת העיסוק בפריה ורביה ולא להחמיר.
רעיון מופרך לחלוטין! ממה נפשך:לענין כתב:בנושא ה'לערב', מצורף - הרב איתם הנקין, המעין תשרי תש"פ.
אצרן כתב:בספה״ק ישמח משה לפרשת ויצא מביא בפשטות,
שטפשות הוא להתפלל על בנים אם קיים המצוה.
לא מדבר בנושא לערב אל תנח, רק ממבט התפלה.
ביקורת תהיה כתב:דברי סכלות!ביקורת תהיה כתב:בתלמוד משמש המאמר 'אין בן דוד בא עד שיכלו כל נשמות שבגוף' נימוק להקל את חובת העיסוק בפריה ורביה ולא להחמיר.
בודאי מגמת דבריו של רב אסי אינה אלא זירוז למזורזין לזרז את הגאולה, אלא שהתלמוד צידד לומר שמתוך הדברים ניתן ללמוד הקלה מסוימת לנחשלים, שיצאו ידי חובה גם במקרה שהבנים מתו.
למסקנא עלתה דעה זו בתיובתא.
מלכנו שלמה אומר: לָעֶרֶב אַל תַּנַּח יָדֶךָ, כִּי אֵינְךָ יוֹדֵעַ אֵי זֶה יִכְשַׁר הֲזֶה אוֹ זֶה.אצרן כתב:בספה״ק ישמח משה לפרשת ויצא מביא, שטפשות הוא להתפלל על בנים אם קיים המצוה.
ביקורת תהיה כתב:מלכנו שלמה אומר: לָעֶרֶב אַל תַּנַּח יָדֶךָ, כִּי אֵינְךָ יוֹדֵעַ אֵי זֶה יִכְשַׁר הֲזֶה אוֹ זֶה.אצרן כתב:בספה״ק ישמח משה לפרשת ויצא מביא, שטפשות הוא להתפלל על בנים אם קיים המצוה.
ואדוננו משה אומר: שטות היא להתפלל על בנים, כי אינך יודע הצדיקים יהיו אם רשעים.
הלם.
המעיין כתב:אע"פ שליטוואק אנכי חושבני שהסגנון של ההודעה שמעלי חצוף ביותר.
פרדכת כתב:ראיתי בשב''ק את דברי האוהחה''ק בפרשת לך (פ' ט'' ו פ' ג')
וז''ל שבקש אברהם ללכת ערירי ולא יהיו לו בנים שאינם מהוגנים עכ''ל.
אָמַר רַבִּי יוֹחָנָן: שְׁנֵי בְּנֵי אָדָם אָמְרוּ דָבָר אֶחָד. אַבְרָהָם אָמַר: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אִם עָתִיד אֲנִי לְהוֹלִיד בָּנִים לְהַכְעִיסְךָ – מוּטָב לִי 'וְאָנֹכִי הוֹלֵךְ עֲרִירִי'. וְדָוִד אָמַר: 'חָקְרֵנִי אֵל וְדַע לְבָבִי' – דַּע הַפּוֹרְשִׁים מִמֶּנִּי. 'וּרְאֵה אִם דֶּרֶךְ עֹצֶב בִּי וּנְחֵנִי בְּדֶרֶךְ עוֹלָם'. אָמַר לְפָנָיו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אִם עָתִיד אֲנִי לְהוֹלִיד בָּנִים לְהַעֲצִיבְךָ – מוּטָב לִי 'וּנְחֵנִי בְּדֶרֶךְ עוֹלָם'.
לענין כתב:סיפר לי מי שהיה אצל רבי שמואל אויערבך, כאשר בא אדם לשפוך לפניו את לבו על ענין הפרנסה, ור' שמואל אמר לו 'אז למה אתה ממשיך להוליד'?
תאמינו או לא, זה מה ששמעתי מאדם נאמן מאד.
בנושא ה'לערב', מצורף - הרב איתם הנקין, המעין תשרי תש"פ.
ומסימן לסימן (שעה): אִישׁ אֶחָד אָמַר לְאִישׁ אַחֵר: פְּלוֹנִי, קַח אִשָּׁה פְּלוֹנִית עֲשִׁירָה! אָמַר: כֵּיוָן שֶׁיֶּשׁ לִי מְזוֹנוֹת, אַף עַל פִּי שֶׁבְּצִמְצוּם יֶשׁ לִי, לֹא אֶקָּחֶנָּה, מִפְּנֵי שֶׁאַחֶיהָ רָעִים וְרֹב בָּנִים דּוֹמִים לַאֲחֵי הָאֵם. אָמַר לוֹ: בַּהֲדֵי כַּבְשֵׁי דְרַחֲמָנָא לְמָה לָךְ? אָמַר: לְפִי שֶׁיָּדַע יְשַׁעְיָה שֶׁעֲתִידִים לָצֵאת מִמֶּנּוּ צַדִּיקִים, לְכָךְ אָמַר לְחִזְקִיָּה 'בַּהֲדֵי כַּבְשֵׁי דְרַחֲמָנָא לְמָה לָךְ'; אֲבָל אֲנִי, יִהְיֶה לִי כָּל יָמַי לִדָּאֵג פֶּן יִהְיוּ הַבָּנִים רָעִים. וּמַה שֶּׁאָמְרוּ 'נְחֻת דַּרְגָּא וְסַב אִתְּתָא', וְהוּא שֶׁאַחֶיהָ טוֹבִים.יוסף חיים אוהב ציון כתב:יש ס' חסידים, עיינו בשני הסימנים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:לענין כתב:סיפר לי מי שהיה אצל רבי שמואל אויערבך, כאשר בא אדם לשפוך לפניו את לבו על ענין הפרנסה, ור' שמואל אמר לו 'אז למה אתה ממשיך להוליד'?
תאמינו או לא, זה מה ששמעתי מאדם נאמן מאד.
בנושא ה'לערב', מצורף - הרב איתם הנקין, המעין תשרי תש"פ.
איני מאמין שר' שמואל אמר כך כי יש ס' חסידים הפוך ואיני זוכר היכן.
כעת בס"ד מצאתי. עיינו בשתי האותיות
כדכד כתב:חיימשה כתב:מה באמת הגדר של מצות עונה באופן ששני בני הזוג לא ניחא להו בזה?
לכאורה מצות עונה היא שעבוד של כל אחד מבני הזוג כלפי השני ואם שניהם באמת לא מעוניינים לכאורה אין חיוב (אבל צריך לבדוק היטב שהצד השני באמת לא מעוניין)
לבי במערב כתב:
פלוריש כתב:דברי הרמב"ם "כל זמן שיש בו כוח".....
תודה רבה!לבי במערב כתב:מוסג"פ:
יתכן שיש חילוק מסוים, אך הדבר נתון להכרעת רב מורה־הוראה (ולא מסברות הכרס ורגשות הבטן).פלוריש כתב: . . ה[ד]ברים בהירים ומחזקים. אבל להלכה, האם המאמץ שנדרש מהאדם כדי לקיים פו"ר מדאורייתא זהה למאמץ שנדרש כדי לקיים לערב מדברי סופרים, או שיש חילוק ביניהם? ובהערה 76 ציין הרבי שיש מקרים רפואיים וכיו"ב שבהם יורה מו"צ להמנע מפו"ר, האם יש בזה הבדל אם מדובר בקיום מצוות פו"ר, לערב או שבת?
בפו"ר נשים מחויבות?! ושם הרי ברור שנחוץ היתר מרב מורה־הוראה, וה"ה בנדו"ד.מלבב כתב:האם זה גם חיוב לנשים? אם לא למה מי שכבר קיים פ"ו צריך שאלת רב למניעה?
לבי במערב כתב:יתכן שיש חילוק מסוים, אך הדבר נתון להכרעת רב מורה־הוראה (ולא מסברות הכרס ורגשות הבטן).פלוריש כתב: . . ה[ד]ברים בהירים ומחזקים. אבל להלכה, האם המאמץ שנדרש מהאדם כדי לקיים פו"ר מדאורייתא זהה למאמץ שנדרש כדי לקיים לערב מדברי סופרים, או שיש חילוק ביניהם? ובהערה 76 ציין הרבי שיש מקרים רפואיים וכיו"ב שבהם יורה מו"צ להמנע מפו"ר, האם יש בזה הבדל אם מדובר בקיום מצוות פו"ר, לערב או שבת?בפו"ר נשים מחויבות?! ושם הרי ברור שנחוץ היתר מרב מורה־הוראה, וה"ה בנדו"ד.מלבב כתב:האם זה גם חיוב לנשים? אם לא למה מי שכבר קיים פ"ו צריך שאלת רב למניעה?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:לענין כתב:סיפר לי מי שהיה אצל רבי שמואל אויערבך, כאשר בא אדם לשפוך לפניו את לבו על ענין הפרנסה, ור' שמואל אמר לו 'אז למה אתה ממשיך להוליד'?
תאמינו או לא, זה מה ששמעתי מאדם נאמן מאד.
בנושא ה'לערב', מצורף - הרב איתם הנקין, המעין תשרי תש"פ.
איני מאמין שר' שמואל אמר כך כי יש ס' חסידים הפוך ואיני זוכר היכן.
כעת בס"ד מצאתי. עיינו בשתי האותיות
והיינו:מלבב כתב:הרי כל אשה רוצה בבנים, אז לא קשה לגבר להשתדל בזה.
לבי במערב כתב:[ובכלל, במחילה - הטענה מעיקרה מוזרה].
דרך ישרה כתב:עד שאתה שואל על מקרה הנ"ל של בעל תשובה וכו', מה תאמר על אדם בשנים היותר מאוחרות שגם כך הוא מרוט ומותש מחינוך צאצאיו ולא מתמודד עם גידולם, כיצד זה עוד יגדל ילד בשנות החמישים והשישים וידאג לכל מה שצריך הילד בגשמיות ורוחניות?
ומה תאמר על בתים שהעניות בהם משוועת, ויש שם למעלה מחמשה עשר ילדים החיים בדלות מחפירה, וכמובן שהעניות נותנת את אותותיה בגשמיות וברוחניות, והילדים כולם זקוקים לחינוך מיוחד, ועדיין ידו נטויה...
מהי אכן דעת התורה במקרים כאלו?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 138 אורחים