לעשות רצונך כתב:אסור על פי הלכה להצביע למפלגה שיש שם חילונים. לא מחל ולא בן גביר.
יואיל נא מר לנקוב בשמו של האיסור.
(כמדומני שמאז ומעולם הדרך היא לבחור באפשרות הנראית טובה ביותר, גם אם המיטב שאפשר לומר עליה הוא שהיא הפחות גרועה).
לעשות רצונך כתב:אסור על פי הלכה להצביע למפלגה שיש שם חילונים. לא מחל ולא בן גביר.
עקביה כתב:לעשות רצונך כתב:אסור על פי הלכה להצביע למפלגה שיש שם חילונים. לא מחל ולא בן גביר.
יואיל נא מר לנקוב בשמו של האיסור.
עקביה כתב:אש משמים כתב:יצביע לחילונית?????
אם ההתלבטות היא בין ליכוד לבין כלום, ודאי עדיף ליכוד.
לעשות רצונך כתב:אש משמים כתב:אולי תאיר את עיני בחוק אחד שחוקקו החרדים לטובת לומדי התורה הן בכספים שלא נכנסו לתקציב בחוק והן באיזה זכויות בסיסיות כסטודנטים שאין כלום???
אולי חוק למען השבת?? איזה חוק שמגדיל את כח בתי הדין??
הח"כים לא עשו כלום ושום דבר כבר עשרות שנים ואתה לא מבין למה לא מצביעים? אתה רציני?
בושה וחרפה.
לעשות רצונך כתב:חברי צופה ומביט לא מצביעים כי הם כועסים על גולדקנופף
לעשות רצונך כתב:אסור על פי הלכה להצביע למפלגה שיש שם חילונים. לא מחל ולא בן גביר.
טובי הקהל הממונים לעסוק בצרכי רבים או יחידים הרי הן כדיינים ואסורים להושיב ביניהם מי שפסול לדון משום רשעה.
לעשות רצונך כתב:צופה_ומביט כתב:לא הבנתי..יש לו גועל ממפלגה פלונית - שיצביע לאלמונית. לא מצא חרדית כלבבו - יצביע לדתית. לא מצא דתית כלבבו - יצביע לחילונית. העיקר ישפיע על נושא כלשהו שחשוב לו, גם אם הוא לא הראשון ברשימת הנושאים שלו.
השיגעון הוא לחיות במדינה, להיות מושפע ממנה בכל תחום, וביום היחיד שיש לו אפשרות להשפיע - לא להשפיע כלום.
האם קיים אדם ששום נושא שהוא בהתנהלות המדינה לא נוגע לו / לא חשוב לו / לא מעניין אותו?
אסור על פי הלכה להצביע למפלגה שיש שם חילונים. לא מחל ולא בן גביר.
אין שום היתר, בכל מקרה גורף, להצביע למפלגה חילונית.
צופה_ומביט כתב:לא להצביע – זה כן להצביע. לשונאי הדת ושונאי ישראל.
גימפעל כתב:עקביה כתב:אש משמים כתב:יצביע לחילונית?????
אם ההתלבטות היא בין ליכוד לבין כלום, ודאי עדיף ליכוד.
האמירות האלו שיכנעו רבים שכיום אסור להצביע,
הטיעון של הרבה מגדולי ישראל שחייבים להצביע להראות את אחוז החרדים שרוצים מדינה יהודית, אבל כיום שההצבעה היא רק על ה'גוש' של כן ביבי אין בהצבעה שום קידוש ה'.
שעת הכושר כתב:דברי הצופה ומהביט פשוטים בתכלית.
מאד מוזר בעיני ההתחפרות בטיעון של קידוש השם "להראות שיש הרבה חרדים", בה בשעה שהגידול המספרי של הציבור החרדי נמדד בכ"כ הרבה צורות חוץ מבחירות.
(שמעתי ע"ז היום "ועד" ליישב הענין בפלפולים משונים ועדיין צ"ע. כאן: https://www.kolhalashon.com/new/Media/P ... ang=Hebrew).
ופשיטא ופשיטא שהנימוק העיקרי והמרכזי הוא ענין התועלת, של צביון יהודי ותקציבים למוסדות תורה ולאברכים ודחיית חוקים מזיקים ותועבות ורפורמים, כל מה שישפר את קיום המצוות ולימוד התורה בארץ ישראל ויקל על חיים תורניים ובכך יגרום להתרבותם. וחבל שעסוקים בטפל ומזניחים את העיקר.
צופה_ומביט כתב:נו באמת.
זה אפילו לא בדיחה.
לא אטרח לענות.
מכון חכמי ליטא כתב:צופה_ומביט כתב:נו באמת.
זה אפילו לא בדיחה.
לא אטרח לענות.
אם יש לך תשובה לגופו של ענין אשמח לשמוע (תשובה קצרה לא מאמר)
ישיבה מאן דהו כתב:שו"ע חו"מ סי' לז סע' כב:טובי הקהל הממונים לעסוק בצרכי רבים או יחידים הרי הן כדיינים ואסורים להושיב ביניהם מי שפסול לדון משום רשעה.
צופה_ומביט כתב:מכון חכמי ליטא כתב:צופה_ומביט כתב:נו באמת.
זה אפילו לא בדיחה.
לא אטרח לענות.
אם יש לך תשובה לגופו של ענין אשמח לשמוע (תשובה קצרה לא מאמר)
אני לא חוזר בי ולא אסתור את מה שכתבתי לך.
הגר"ש אלתר הורה להצביע למפלגות חרדיות. ואף שפורסם שאחיו הגר"ד הורה להצביע ט - זה לא נכון, אלא שלמי שלא רוצה להצביע למפלגה חרדית הוא הורה שלא יימנע לגמרי מהצבעה אלא יצביע עכ"פ ט.הקישון33 כתב:לא הבנתי,יש אפשרות שלישית מעולה שראש הישיבה מגור הורה להצביע לה.
דרומי כתב:אך כשממציאים 'איסור' להצביע למפלגה חילונית, איסור שלא כתוב בשום ספר והוא בדותא בעלמא (ובפרט כשממציאי ה'איסור' נהגו בעצמם באופן הפוך לגמרי בירושלים, חיפה ועוד) - הכל תקוע.
וכאמור, הרי ברור שאם יהיו בחירות ישירות לראשות הממשלה (וכבר היו) יצביע הציבור החרדי בהמוניו למועמד הפחות גרוע. אז למה במפלגות זה שונה?
עץ הזית כתב:הגר"ש אלתר הורה להצביע למפלגות חרדיות. ואף שפורסם שאחיו הגר"ד הורה להצביע ט - זה לא נכון, אלא שלמי שלא רוצה להצביע למפלגה חרדית הוא הורה שלא יימנע לגמרי מהצבעה אלא יצביע עכ"פ ט.הקישון33 כתב:לא הבנתי,יש אפשרות שלישית מעולה שראש הישיבה מגור הורה להצביע לה.
הקישון33 כתב:צריך להודות ששיחקנו לידי הקנאים, יש הנחה בציבור שכעיקרון אסור להצביע כי זה התחברות לרשעים ומודה בעבודה זרה ורוצה בקיומה וכו' וכו' אבל יש הוראה מיוחדת/מצוה/היתר של גדולי ישראל וכו' ולא היא! כמו שהיו נציגים בסיים הפולני וכדו' ואף אחד בכלל לא חלם שיש איסור כזה וכמו שבאמריקה הסטמארים מצביעים ומכבדים מחללי שבת ואפילו מתחנפים להם כי פשוט אין ברירה וכמו שהסבירו למעלה בטוטו"ד למעלה למה זה חשוב ממשלה מסורתית ימנית מכל הבחינות הן הרוחני והן הגשמי.
הבאר ההיא כתב:דרומי כתב:אך כשממציאים 'איסור' להצביע למפלגה חילונית, איסור שלא כתוב בשום ספר והוא בדותא בעלמא (ובפרט כשממציאי ה'איסור' נהגו בעצמם באופן הפוך לגמרי בירושלים, חיפה ועוד) - הכל תקוע.
וכאמור, הרי ברור שאם יהיו בחירות ישירות לראשות הממשלה (וכבר היו) יצביע הציבור החרדי בהמוניו למועמד הפחות גרוע. אז למה במפלגות זה שונה?
גדר האיסור הוא פשוט ככל וביכולתך לתת יותר כח לנציגים חרדיים שיפעלו יותר למען קיום התורה והמצוות, והלכת ונתת כח לנציג חילוני שלא יפעל בשביל זה הרי זה בארור אשר לא יקים.
העובדה שיש מפלגות חילוניות יותר גרועות אומרת בס"ה שלא עשית את האיסור הכי חמור שיש אלא איסור קצת פחות חמור, יתכן שבמקרה שהמפלגות מחולקות לגושים ברורים הרי שמהבחינה הזו לא להצביע יהיה איסור יותר חמור מלהצביע למפלגה חילונית בגוש שהחרדים בו, משא"כ אם המפלגות החרדיות לא קשורות בגוש מסוים שאז יתכן שעדיף לא להצביע כלל.
כל הסיפורים על חיפה וירושלים ותשנ"ו ואולמרט אינם רלוונטיים באשר שם הגיעו למסקנה שהתועלת הגדולה ביותר לאידישקייט היא בהצבעה למועמד פלוני.
לומר שמי שלא רוצה בשום אופן להצביע למפלגה חרדית מותר לו להצביע ליכוד, זה כאמירה שמי שלא מסכים לשמור שבת לגמרי לפחות שיעשה רק דרבנן, הרב לעולם לא יכריז רשמית 'מי שקשה לו רגשית שישמר רק ממלאכות דאורייתא' אבל ברור שכח מי שלא מסוגל לעמוד בנסיון יעשה את השיקול לבד, מקסימום הרב יוכל ללחוש לו בשקט מחוץ לפרוטוקול.
הדימוי לשבת הוא כמובן רק להמחיש למה לא ניתן לומר את זה בגלל שאליבא דאמת הקושי הרגשי לא מהוה לגיטימציה (עכ"פ ברוב המקרים), ואצ"ל שהלכות שבת הם חתוכות וברורות הרבה יותר וכאן הכל תלוי בסברות הלב של חכמי הדור.
דרומי כתב:דברי צופה ומביט פשוטים בתכלית, והעובדה שיש כאן כאלה שלא מסכימים אתם (אם אידיאולוגית ואם רגשית) היא הבעיה האמיתית של הציבור החרדי בנושא זה.
אם כל חרדי היה רואה לעצמו לנכון שמלבד העובדה שהוא בעצמו מצביע ג או ש"ס, הוא רואה לעצמו חובה לשכנע עוד שכן / ידיד / מכר להצביע ליכוד או סמוטריץ' - היה נפלא.
אך כשממציאים 'איסור' להצביע למפלגה חילונית, איסור שלא כתוב בשום ספר והוא בדותא בעלמא (ובפרט כשממציאי ה'איסור' נהגו בעצמם באופן הפוך לגמרי בירושלים, חיפה ועוד) - הכל תקוע.
וכאמור, הרי ברור שאם יהיו בחירות ישירות לראשות הממשלה (וכבר היו) יצביע הציבור החרדי בהמוניו למועמד הפחות גרוע. אז למה במפלגות זה שונה?
[אגב, סיפר לי יהודי יר"ש בתכלית שבאחד ממערכות הבחירות הוא הרגיש חובה להצביע ליכוד וכן עשה. אך למען החינוך של הילדים הוא סיפר לבנו שהוא הולך להצביע ג'].
מכון חכמי ליטא כתב:אם יש לך תשובה לגופו של ענין אשמח לשמוע (תשובה קצרה לא מאמר)
לא בדקתי כרגע את הנתונים, אך - ככל הזכור לי - אחוזי־ההצבעה העיקריים הם למפלגות חרדיות, או עכ"פ כאלה שיכולות להכלל בהגדרה 'חרדית לדבר ה' זו הלכה' (אף שאישית אינני מסכים עם פרשנות זו), וא"כ, מהי השאלה?אליסף כתב:מענין לענין.. ידועה הוראת הרבי מחב"ד להצביע למפלגה החרדית ביותר ומאידך ידוע שמאז ומתמיד חב"ד הצביעו למולדת ודוגמתה. האם היה פה אי ציות לרבי
או הבנה אחרת בהגדרת 'המפלגה החרדית ביותר'?
לבי במערב כתב:לא בדקתי כרגע את הנתונים, אך - ככל הזכור לי - אחוזי־ההצבעה העיקריים הם למפלגות חרדיות, או עכ"פ כאלה שיכולות להכלל בהגדרה 'חרדית לדבר ה' זו הלכה' (אף שאישית אינני מסכים עם פרשנות זו), וא"כ, מהי השאלה?אליסף כתב:מענין לענין.. ידועה הוראת הרבי מחב"ד להצביע למפלגה החרדית ביותר ומאידך ידוע שמאז ומתמיד חב"ד הצביעו למולדת ודוגמתה. האם היה פה אי ציות לרבי
או הבנה אחרת בהגדרת 'המפלגה החרדית ביותר'?
[אגב, יוזכר: 'מולדת' היתה רלוונטית רק אחרי תשמ"ט].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים