אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.
לייבעדיג יענקל כתב:אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.
היות שכל מי שעקב אחר אותו אשכול יודע במי המדובר, הנני למחות נמרצות על כבודו של אחד המיוחדים בין חו"ר הפורום. תלמיד חכם מובהק השוקד על התורה ג' סדרים מלאים ביום מתוך יראת שמים ולב טהור, עדין נפש, טוב ומטיב, בעל צדקה וחסד בגופו וממונו, דייקן, ישר ונאמן, ולצד כל זאת גם ידיו רב לו בלשונות האומות ושאר רקחות וטבחות.
ההשמצה השקרית והמחפירה של אחה"ת רק מוכיחה את טיב (/רוע) המגדף ואת טיב שאר הזיותיו. קשה להגדירו אחרת מאשר 'שוטה, רשע וגס רוח'.
לא לחינם טרח האיש שאינו מסוגל לכתוב הודעה אחת ללא שגיאות לפתוח אשכול חדש. הרי באשכולות הקודמים נחשפו כבר כלימתו, בורותו ושקריו. היות שכשל לחלוטין בהתמודדות הוא מנסה את מזלו באשכול חדש, אולי זה יתרום להתשת אלו שכנגדו.
לייבעדיג יענקל כתב:אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.
היות שכל מי שעקב אחר אותו אשכול יודע במי המדובר, הנני למחות נמרצות על כבודו של אחד המיוחדים בין חו"ר הפורום. תלמיד חכם מובהק השוקד על התורה ג' סדרים מלאים ביום מתוך יראת שמים ולב טהור, עדין נפש, טוב ומטיב, בעל צדקה וחסד בגופו וממונו, דייקן, ישר ונאמן, ולצד כל זאת גם ידיו רב לו בלשונות האומות ושאר רקחות וטבחות.
ההשמצה השקרית והמחפירה של אחה"ת רק מוכיחה את טיב (/רוע) המגדף ואת טיב שאר הזיותיו. קשה להגדירו אחרת מאשר 'שוטה, רשע וגס רוח'.
לא לחינם טרח האיש שאינו מסוגל לכתוב הודעה אחת ללא שגיאות לפתוח אשכול חדש. הרי באשכולות הקודמים נחשפו כבר כלימתו, בורותו ושקריו. היות שכשל לחלוטין בהתמודדות הוא מנסה את מזלו באשכול חדש, אולי זה יתרום להתשת אלו שכנגדו.
לייבעדיג יענקל כתב:הנני למחות נמרצות על כבודו של אחד המיוחדים בין חו"ר הפורום. תלמיד חכם מובהק השוקד על התורה ג' סדרים מלאים ביום מתוך יראת שמים ולב טהור, עדין נפש, טוב ומטיב, בעל צדקה וחסד בגופו וממונו, דייקן, ישר ונאמן, ולצד כל זאת גם ידיו רב לו בלשונות האומות ושאר רקחות וטבחות.
ישיבה מאן דהו כתב:
בשולי הדברים אי אפשר להתעלם מהאירוניה, שדווקא המתנגדים לתכלת מגלים פתיחות, גישה עניינית והיכרות עם המחקר, ואילו התומכים מניפים בעוז את דגלי השמרנות, המקובעות והבורות.
ואגב, אם יש להטיל תכלת מספק, כפי טענתם, מדוע איננו רואים בעלי תכלת שלובשים מספק מספר גוונים של תכלת? אתמהה!
הפך לבן כתב:אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.
מצטרף לכל מלה. ממש עזות שאין כדוגמתה להוציא לעז כזה על ת"ח בן תורה שכביכול אינו שומר תורה ומצוות ות"ל האמת עד לעצמה.
יוצא פוניבז' כתב:ישיבה מאן דהו כתב:
בשולי הדברים אי אפשר להתעלם מהאירוניה, שדווקא המתנגדים לתכלת מגלים פתיחות, גישה עניינית והיכרות עם המחקר, ואילו התומכים מניפים בעוז את דגלי השמרנות, המקובעות והבורות.
ואגב, אם יש להטיל תכלת מספק, כפי טענתם, מדוע איננו רואים בעלי תכלת שלובשים מספק מספר גוונים של תכלת? אתמהה!
השמצה שקרית וחסרת טעם. הרי כולם יודעים שאלו שהניפו את דגל השמרנות המקובעות והבורות, לא יקיימו את המצוה בשום גוון ואפילו מספק עד ביאת גואל צדק.
ורק אלו שגילו גישה עניינית, הם אלו שהטילו עד עתה תכלת, ואלו כמובן אם יתברר להם שמחקרם לוקה בחסר ואינו מקצועי דיו, והתכלת האמיתית היא דווקא בגוון אחר או מחלזון אחר, הם יהיו הראשונים לעשות מעשה ולנהוג כפי מה שיתברר.
ישיבה מאן דהו כתב:יוצא פוניבז' כתב:ישיבה מאן דהו כתב:
בשולי הדברים אי אפשר להתעלם מהאירוניה, שדווקא המתנגדים לתכלת מגלים פתיחות, גישה עניינית והיכרות עם המחקר, ואילו התומכים מניפים בעוז את דגלי השמרנות, המקובעות והבורות.
ואגב, אם יש להטיל תכלת מספק, כפי טענתם, מדוע איננו רואים בעלי תכלת שלובשים מספק מספר גוונים של תכלת? אתמהה!
השמצה שקרית וחסרת טעם. הרי כולם יודעים שאלו שהניפו את דגל השמרנות המקובעות והבורות, לא יקיימו את המצוה בשום גוון ואפילו מספק עד ביאת גואל צדק.
ורק אלו שגילו גישה עניינית, הם אלו שהטילו עד עתה תכלת, ואלו כמובן אם יתברר להם שמחקרם לוקה בחסר ואינו מקצועי דיו, והתכלת האמיתית היא דווקא בגוון אחר או מחלזון אחר, הם יהיו הראשונים לעשות מעשה ולנהוג כפי מה שיתברר.
לא נביא אני ולא בן נביא, ולכן לא אוכל להתווכח עמך על העתיד להיות. כל שעיני רואות הוא ההווה. (במאמר המוסגר: "חכמת ההמון" גם היא מלמדת שהזיהוי לא מספיק משכנע ברגע זה, וכאשר התנאים ישתנו - ההמון יצביע ברגליים).
ומה אנחנו רואים בהווה: המתנגדים, למרות שהם חמושים במקורות ברורים, בניתוח זהיר ובגישה מקצועית, עדיין הם נוהגים בסבלנות, בענווה ובדברי חכמים הנשמעים בנחת. הקורא באשכול ההוא, בן אלף ההודעות, משתומם מאורך רוחם של כשתילי זיתים וחבריו, שאינם מתעייפים לחזור שוב ושוב על טענתם באוזני חירשים.
ואילו כתיבת התומכים מתאפיינת בזעם גלוי, בכעס ובגידוף, בשצף קצף, מרירה ומתוסכלת. על מה ולמה?
לייבעדיג יענקל כתב:אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.
היות שכל מי שעקב אחר אותו אשכול יודע במי המדובר, הנני למחות נמרצות על כבודו של אחד המיוחדים בין חו"ר הפורום. תלמיד חכם מובהק השוקד על התורה ג' סדרים מלאים ביום מתוך יראת שמים ולב טהור, עדין נפש, טוב ומטיב, בעל צדקה וחסד בגופו וממונו, דייקן, ישר ונאמן, ולצד כל זאת גם ידיו רב לו בלשונות האומות ושאר רקחות וטבחות/
זאב ערבות כתב:. ובכלל האם יש איזושהי אפשרות שמתנגדי ותומכי התכלת יצליחו לשנות את דעת הצד שכנגדם? זה אחד מאותם נושאים שרק הסנהדרין יוכל לפתור.
לייבעדיג יענקל כתב:היות שכל מי שעקב אחר אותו אשכול יודע במי המדובר, הנני למחות נמרצות על כבודו של אחד המיוחדים בין חו"ר הפורום. תלמיד חכם מובהק השוקד על התורה ג' סדרים מלאים ביום מתוך יראת שמים ולב טהור, עדין נפש, טוב ומטיב, בעל צדקה וחסד בגופו וממונו, דייקן, ישר ונאמן, ולצד כל זאת גם ידיו רב לו בלשונות האומות ושאר רקחות וטבחות.
לייבעדיג יענקל כתב:אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.
היות שכל מי שעקב אחר אותו אשכול יודע במי המדובר, הנני למחות נמרצות על כבודו של אחד המיוחדים בין חו"ר הפורום. תלמיד חכם מובהק השוקד על התורה ג' סדרים מלאים ביום מתוך יראת שמים ולב טהור, עדין נפש, טוב ומטיב, בעל צדקה וחסד בגופו וממונו, דייקן, ישר ונאמן, ולצד כל זאת גם ידיו רב לו בלשונות האומות ושאר רקחות וטבחות.
ההשמצה השקרית והמחפירה של אחה"ת רק מוכיחה את טיב (/רוע) המגדף ואת טיב שאר הזיותיו. קשה להגדירו אחרת מאשר 'שוטה, רשע וגס רוח'.
לא לחינם טרח האיש שאינו מסוגל לכתוב הודעה אחת ללא שגיאות לפתוח אשכול חדש. הרי באשכולות הקודמים נחשפו כבר כלימתו, בורותו ושקריו. היות שכשל לחלוטין בהתמודדות הוא מנסה את מזלו באשכול חדש, אולי זה יתרום להתשת אלו שכנגדו.
כשתילי זיתים כתב:[quote="זאב ערבות". ובכלל האם יש איזושהי אפשרות שמתנגדי ותומכי התכלת יצליחו לשנות את דעת הצד שכנגדם? זה אחד מאותם נושאים שרק הסנהדרין יוכל לפתור.
אחרון התלמידים כתב:בס"ד
לגבי מי שכן כיוונתי - שכמובן לא אכתוב מי, הריח לי הדבר לפני תקופה...
ישיבה מאן דהו כתב:יוצא פוניבז' כתב:ישיבה מאן דהו כתב:
בשולי הדברים אי אפשר להתעלם מהאירוניה, שדווקא המתנגדים לתכלת מגלים פתיחות, גישה עניינית והיכרות עם המחקר, ואילו התומכים מניפים בעוז את דגלי השמרנות, המקובעות והבורות.
ואגב, אם יש להטיל תכלת מספק, כפי טענתם, מדוע איננו רואים בעלי תכלת שלובשים מספק מספר גוונים של תכלת? אתמהה!
השמצה שקרית וחסרת טעם. הרי כולם יודעים שאלו שהניפו את דגל השמרנות המקובעות והבורות, לא יקיימו את המצוה בשום גוון ואפילו מספק עד ביאת גואל צדק.
ורק אלו שגילו גישה עניינית, הם אלו שהטילו עד עתה תכלת, ואלו כמובן אם יתברר להם שמחקרם לוקה בחסר ואינו מקצועי דיו, והתכלת האמיתית היא דווקא בגוון אחר או מחלזון אחר, הם יהיו הראשונים לעשות מעשה ולנהוג כפי מה שיתברר.
לא נביא אני ולא בן נביא, ולכן לא אוכל להתווכח עמך על העתיד להיות. כל שעיני רואות הוא ההווה. (במאמר המוסגר: "חכמת ההמון" גם היא מלמדת שהזיהוי לא מספיק משכנע ברגע זה, וכאשר התנאים ישתנו - ההמון יצביע ברגליים).
ומה אנחנו רואים בהווה: המתנגדים, למרות שהם חמושים במקורות ברורים, בניתוח זהיר ובגישה מקצועית, עדיין הם נוהגים בסבלנות, בענווה ובדברי חכמים הנשמעים בנחת. הקורא באשכול ההוא, בן אלף ההודעות, משתומם מאורך רוחם של כשתילי זיתים וחבריו, שאינם מתעייפים לחזור שוב ושוב על טענתם באוזני חירשים.
ואילו כתיבת התומכים מתאפיינת בזעם גלוי, בכעס ובגידוף, בשצף קצף, מרירה ומתוסכלת. על מה ולמה?
אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.
אחרון התלמידים כתב:בס"ד
אני משוכנע בוודאות שלא יודעים במה מדובר וחשבו על ניק אחר.
ומשום שהתכתבתי לגבי התכלת עם כו"כ בעניין הפילולוגי, אף בעבר היות רחוק. חלקם התכתבתי באישי. חשבתי שכלל לא יבינו מדבריי שכוונתי לניק פלוני או אלמוני, אלא שרק אותו אדם יבין.
עתה אני סבור ששגיתי והייתי צריך לשלוח לאותו ניק באישי ולא ע"ג הפורום.
לגבי מי שכן כיוונתי - שכמובן לא אכתוב מי, הריח לי הדבר לפני תקופה, אמרתי זאת בע"פ לאדם מסויים ואמר לי שמכיר הוא את הניק ואכן כך הדבר, אם היתה טעות - כמובן שמתנצל אני בכל לב ואבקש את מחילתו בכניעה גמורה, אם הוא הבין שכוונתי אליו.
לייבעדיג יענקל כתב:אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.אחרון התלמידים כתב:בס"ד
אני משוכנע בוודאות שלא יודעים במה מדובר וחשבו על ניק אחר.
ומשום שהתכתבתי לגבי התכלת עם כו"כ בעניין הפילולוגי, אף בעבר היות רחוק. חלקם התכתבתי באישי. חשבתי שכלל לא יבינו מדבריי שכוונתי לניק פלוני או אלמוני, אלא שרק אותו אדם יבין.
עתה אני סבור ששגיתי והייתי צריך לשלוח לאותו ניק באישי ולא ע"ג הפורום.
לגבי מי שכן כיוונתי - שכמובן לא אכתוב מי, הריח לי הדבר לפני תקופה, אמרתי זאת בע"פ לאדם מסויים ואמר לי שמכיר הוא את הניק ואכן כך הדבר, אם היתה טעות - כמובן שמתנצל אני בכל לב ואבקש את מחילתו בכניעה גמורה, אם הוא הבין שכוונתי אליו.
כולם הבינו יפה מאוד למי התכוונת. היה רק אחד שהצעת לו באשכולות הקודמים לדון עימך דבר אחר דבר, והוא השיב: 'למדתי להישמר מויכוחים שאין להם סוף. בתקוה להבנה'.
אין מקום להיתממות שלך. יש מקום לבקשת הסליחה. ולוואי תסיק גם עוד כמה דברים בנוגע לדרכי החשיבה והכתיבה שלך.
אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.
מלבב כתב:איך עולה על דעתך דבר כזה שמישהו יחשוד בהרב י"א שאינו שומר מצוות? וכי בגלל שהציע לו פעם אחת להתדיין איתו לא יתכן שהציע גם לעוד מישהו בפרטי? הוא אומר לך שלא לו התכוון, למה אתה לא דן אותו לכף זכות ומצטרף ללהקת המשמיצים בלי בסיס אחרי שכבר גילה דעתו שהתכוון למישהו אחר?
מלבב כתב:מניין יודעים כולם למי התכוון אחרון התלמידים?
מלבב כתב:איך עולה על דעתך דבר כזה שמישהו יחשוד בהרב י"א שאינו שומר מצוות? וכי בגלל שהציע לו פעם אחת להתדיין איתו לא יתכן שהציע גם לעוד מישהו בפרטי? הוא אומר לך שלא לו התכוון, למה אתה לא דן אותו לכף זכות ומצטרף ללהקת המשמיצים בלי בסיס אחרי שכבר גילה דעתו שהתכוון למישהו אחר?
ישיבה מאן דהו כתב:בשורה שאחריה הוא אומר שהוא חשב שלא יבינו מדבריו במי מדובר, אבל הוא הבין שהוא שגה כי הם כן קלעו למטרה וזיהו נכון, ולכך הוא מתחרט שאת ההצעה להתכתב עמו לא כתב לו באישי אלא על גבי הפורום, מה שאיפשר את הזיהוי.
ישיבה מאן דהו כתב:בסוף ממש הוא מתנצל ומבקש את מחילתו בכל לב ובהכנעה גמורה. מחילתו של מי? של החילוני האמיתי, או זה שטעו בזיהויו? ולמה הוא מבקש מחילה אם לא פגע בו?
מעט דבש כתב:ישיבה מאן דהו כתב:בשורה שאחריה הוא אומר שהוא חשב שלא יבינו מדבריו במי מדובר, אבל הוא הבין שהוא שגה כי הם כן קלעו למטרה וזיהו נכון, ולכך הוא מתחרט שאת ההצעה להתכתב עמו לא כתב לו באישי אלא על גבי הפורום, מה שאיפשר את הזיהוי.
לא. הוא כתב משהו אחר - שהוא מתחרט שהוא כתב על גבי הפורום באשכול כאן שהוא לא מעוניין יותר לדון עמו, ולא שלח לו זאת באישי.
חשבתי שכלל לא יבינו מדבריי שכוונתי לניק פלוני או אלמוני, אלא שרק אותו אדם יבין.
עתה אני סבור ששגיתי והייתי צריך לשלוח לאותו ניק באישי ולא ע"ג הפורום.
מעט דבש כתב:ישיבה מאן דהו כתב:בסוף ממש הוא מתנצל ומבקש את מחילתו בכל לב ובהכנעה גמורה. מחילתו של מי? של החילוני האמיתי, או זה שטעו בזיהויו? ולמה הוא מבקש מחילה אם לא פגע בו?
הוא כתב ברורות. הוא מבקש מחילה ממי שהוא כיון אליו באמת (אם ההוא תפס שהכונה עליו), על כך שכתב עליו שאינו שות"מ, אם הוא טעה בזה והוא כן שות"מ.
אפשר להציע למי שמעוניין, לעשות כתב חידה: 'למי התכוין אחרון התלמידים'? פתרונות עד א' חשון תשפ"ג. הגרלה לזוכים: פתיל תכלת.
אם היתה טעות - כמובן שמתנצל אני בכל לב ואבקש את מחילתו בכניעה גמורה, אם הוא הבין שכוונתי אליו.
משום שלעולם לא תדע מה עניינו של האדם המתכתב מולך אם ל אתכירו - ייתכן שהא בן תורה הרץ אחר המצוות, ייתכן שהוא חוקר שומר מצוות וייתכן דברים אחרים... אין למתכתב מושג.
מעט דבש כתב:אחרון התלמידים כתב:ניסיתי באחד מהאשכולות לבקש עם אחד המגיבים, שהיו לו טענות (חלקם נכונות) מבחינה פילולגית, שנדון דבר אחר דבר ונראה לאיזה מסקנה נגיע. התחמק. עתה אני איני רוצה משום שככל הנראה אותו מגיב אינו בעניין שמירת מצוות כלל.מלבב כתב:איך עולה על דעתך דבר כזה שמישהו יחשוד בהרב י"א שאינו שומר מצוות? וכי בגלל שהציע לו פעם אחת להתדיין איתו לא יתכן שהציע גם לעוד מישהו בפרטי? הוא אומר לך שלא לו התכוון, למה אתה לא דן אותו לכף זכות ומצטרף ללהקת המשמיצים בלי בסיס אחרי שכבר גילה דעתו שהתכוון למישהו אחר?
כשכותבים 'ניסיתי באחד מהאשכולות' מובן לקוראים שהכונה לכתיבה בפורום עצמו. אם היה זה בפרטי הנוסח המתבקש הוא 'ניסיתי בפרטי'.
לכן כולם הניחו שמדובר באותו אחד שבאמת הציע לו 'אחרון התלמידים' על גבי הפורום לדון (ואם תבדוק טוב, תראה שהוא עדיין לא הכחיש זאת; הוא רק טען - לפני שהועלה לכאן השם בראשי תיבות - שהוא 'משוכנע בוודאות' שלא יודעים במי מדובר).
נראה לי שהנחה זו היא מסתברת אף יותר מאשר ההנחה (שעליה הסתמך 'מלבב' בעיקר) שחלזון התכלת הוא אותו חלזון על סמך זה שלא נמצא חלזון אחר בחופי הים התיכון.
ואם טעינו כולנו - הריני מתנצל בפני 'אחרון התלמידים'. אבל גם הוא צריך לדעת שאותו אחד בהחלט חושב שהכונה עליו.
ומלאה הארץ דעה את ה כתב:הודעה שקיבלתי אתמול.
אשמח אם מישהו מהמתנגדים יעלה לר' משה שאול ויציג לפניו את הטענות החדשות וכמובן לדווח לנו אחרי זה מה הגיב.
דרומי כתב:אגב, האם אפשר דרך הבחירות להשפיע איכשהו על סוגיה בוערת זו?
דרומי כתב:אשריכם ת"ח. בזמן שכולם עוסקים בפוליטיקה, אתם מתעמקים להבין את תומכי התכלת ומתנגדי הזיהוי, ואפילו נפגעים אישית פה ושם.
אגב, האם אפשר דרך הבחירות להשפיע איכשהו על סוגיה בוערת זו?
ישיבה מאן דהו כתב:בשולי הדברים אי אפשר להתעלם מהאירוניה, שדווקא המתנגדים לתכלת מגלים פתיחות, גישה עניינית והיכרות עם המחקר, ואילו התומכים מניפים בעוז את דגלי השמרנות, המקובעות והבורות.
חזור אל “תכלת ודין הקרבה בזמה"ז”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 50 אורחים